Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A2.4 |
Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses de manera clara i efectiva en l'àmbit de l'enginyeria |
| B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.3 |
Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.1 |
Organitzar i planificar en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions pròpies de l’àmbit professional |
| B2.2 |
Dirigir projectes tècnics o professionals propis de l’àmbit professional |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.4 |
Fomentar un entorn adequat per al desenvolupament dels individus |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B2.6 |
Motivar i transmetre entusiasme als altres |
| B3.1 |
Funcionar bé en equips multidisciplinaris, multilingües i multiculturals |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.2 |
Mostrar compromís amb una actitud d'aprenentatge continu |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
| B5.3 |
Resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític en el seu àmbit professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A2.4 |
Explica les diferències entre un grup i un equip.
Identifica les situacions en les quals han d'utilitzar-se equips.
Identifica els components crítics que contribueixen a l'èxit d'un equip.
Reconeix les etapes en el desenvolupament d'un equip i descriu les estratègies fonamentals del capdavanter en cadascuna d'elles.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
Usa un llenguatge apropiat a la situació
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Facilita reunions de treball.
| | B1.4 |
Fa front a un membre l'acompliment del qual sigui insatisfactori.
Gestiona conflictes.
| | B2.1 |
Identifica i explica comportaments de lideratge altament efectius.
Determina la composició d'equips basant-se en les capacitats individuals.
| | B2.2 |
Gestiona l'acompliment dels membres de l'equip.
Avalua el funcionament de l'equip.
Estructura i redacta un Team Charter precís, clar i convincent.
| | B2.3 |
Ajuda a escollir els millors mètodes per a la presa de decisions.
| | B2.4 |
Dóna retroalimentació, positiva i constructiva, de forma efectiva.
| | B2.5 |
Crea un propòsit comú i aconsegueix el compromís dels membres de l'equip i d'altres grups d'interès.
Engega un nou equip.
| | B2.6 |
Fomenta la participació dels membres.
| | B3.1 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip
| | B3.2 |
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques del grup
Contribueix a l’ establiment i aplicació dels processos de treball de l’ equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.2 |
Adopta autònomament les estratègies d’aprenentatge en cada situació
Estableix els seus propis objectius d’aprenentatge
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’ entre els que li proposa el professor
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de presa de decisions mitjançant la transferència de tecnologia: entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agrari.
Coneix, comprèn i utilitza els principis de presa de decisions mitjançant l'ús dels recursos disponibles pel treball en grups multidisciplinaris.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa
Presenta resultats d’allò que s’ espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
| | C2.1 |
Mostra respecte pels drets fonamentals i d'igualtat entre homes i dones
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
Mostra respecte vers els valors propis d'una cultura de la pau i de valors democràtics
|
Tema |
Subtema |
El lideratge d'equips |
Què entenem per lideratge?
El lideratge transformacional
Comportaments altament efectius de lideratge d'equips
Comportaments altament efectius com a membre d'equip
Revisió i millora dels comportaments de lideratge |
Desenvolupament personal |
Com escriure un diari personal
Procés de coaching personal |
El model de les cinc disfuncions d'un equip |
Visió general del model
Avaluació del funcionament de l'equip |
Generar confiança |
Diversitat i sinèrgia
Rols de Belbin
Myers-Briggs Type Indicator (MBTI)
Articulating Strengtsh Together (AST)
La integritat com a base de la credibilitat
Exercicis de feedback entre els membres de l'equip |
Facilitar el conflicte |
Facilitació i resolució efectiva de conflictes
El líder d'equip com a facilitador de l'aprenentatge
Resposta al canvi |
Crear compromís |
Orientació al client
El Team Charter
Què fer en la primera reunió de l'equip
Abast i programació del projecte
Inventari de talent
Rols i responsabilitats
Normes de l'equip
Balanç de conseqüències
Procediments operatius de l'equip |
Exigir responsabilitats |
Gestió de les reunions de revisió
Com proveir feedback de forma efectiva
Com tractar membres d'equip problemàtics |
Enfocament en els resultats |
Com inspirar i energitzar els altres
Impuls per a l'excel·lència |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
40 |
20 |
60 |
Avantprojecte |
|
1 |
90 |
91 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
2 |
4 |
|
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
Proves pràctiques |
B1.1 | B2.1 | B2.3 | B2.5 | B3.3 | B5.2 | C1.4 | |
1 |
14 |
15 |
Proves orals |
|
3 |
8 |
11 |
Proves pràctiques |
|
1 |
6 |
7 |
Proves pràctiques |
B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.6 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | C1.4 | |
15 |
18 |
33 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitat encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Lideratge d'un equip de projecte de disseny format per estudiants de 1r curs del grau o bé d'un equip emprenedor. |
Atenció personalitzada |
Sessions periòdiques de seguiment i de coaching personal. |
Descripció |
Sessions periòdiques de seguiment i de coaching personal, d'acord amb l'horari d'atenció publicat convenientment. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Resultats del projecte. |
10
(5% Informe Final i 5% avaluació dels membres de l'equip) |
Proves mixtes |
|
Examen de preguntes curtes i de tipus test juntament amb la resolució de casos curts. |
10 |
Proves mixtes |
|
Examen de preguntes curtes i de tipus test juntament amb la resolució de casos curts. |
10 |
Proves pràctiques |
B1.1 | B2.1 | B2.3 | B2.5 | B3.3 | B5.2 | C1.4 |
|
Elaboració del Team Charter de l'equip. |
10 |
Proves orals |
|
Presentació oral i defensa dels resultats, execució i lliçons apreses en el projecte. |
10 |
Proves pràctiques |
|
Elaboració de l'Informe de Tancament del projecte. |
10 |
Proves pràctiques |
B1.1 | B1.2 | B1.3 | B1.4 | B2.2 | B2.3 | B2.4 | B2.6 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.2 | B4.3 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | C1.4 |
|
Elaboració del Diari Personal i compromís amb el procés de coaching personal. |
40
(20% Diari Personal i 20% procés de coaching) |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una única convocatòria d'avaluació. Els estudiants que es matriculin a aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i d'altres aparells alectrònics que no estiguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. Subratllar que cada estudiant haurà d'escriure un diari personal (tècnica àmpliament emprada en el desenvolupament de la capacitat de lideratge), al qual només hi tindrà accés el seu coach. |
Bàsica |
Frank LaFasto and Carl Larson, When Teams Work Best, Sage Publications, 2001
Patrick Lencioni, The Five Dysfunctions of a Team: A Leadership Fable, Jossey-Bass, 2002
|
|
Complementària |
Julie Starr, The Coaching Manual, Prentice Hall Business, 2011
Ingrid Bens, Advanced Team Facilitation: Tools to Achieve High Performance Teams, GOAL/QPC, 2000
Ingrid Bens, Team Launch! Strategies for New Team Start-Ups, GOAL/QPC, 2001
James M. Kouzes and Barry Z. Posner, The Leadership Challenge, Jossey-Bass, 2002
|
|
|
Altres comentaris |
No es pot garantir que tots els estudiants matriculats a l'assignatura puguin assumir el rol de líder d'equip de projecte de 1r curs. Això depèn del nombre d'estudiants matriculats a 1r curs i a aquesta mateixa assignatura. En cas de ser necessària una selecció, com a mínim s'utilitzaran els dos criteris següents:
1. El grau de motivació per assumir el rol de líder d'equip.
2. Haver superat totes les assignatures de 1r, 2n i 3r (almenys en una primera iteració).
Els estudiants que no participin en el projecte 1r-4t, duran a terme un projecte, escollit per ells mateixos, i en el que actuaran ja sigui com a líders o com a membres d'equip.
Part de l'assignatura s'imparteix en anglès. Alguns estudiants que actuïn com a líders d'equip, realitzaran el seu procés de coaching personal en anglès. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|