Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B5.3 |
Resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític en el seu àmbit professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Validar adequadament un mètode analític i controlar-ne els resultats
Conèixer el tractament estadístic de les dades experimentals, que constitueixen punts bàsics per a obtenir uns resultats de qualitat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B5.3 |
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció. Documentació de referència |
|
Estadística bàsica per al laboratori d'anàlisi |
Proves d'hipòtesi
Anàlisi de la variància
Regressió lineal
|
Paràmetres de qualitat en anàlisi química |
Exactitud: veracitat i precisió
Selectivitat
Sensibilitat
Límits de detecció i quantificació
Linealitat
Robustesa |
Validació de mètodes analítics |
Validació interna
Validació externa: exercicis interlaboratori |
Càlcul de la incertesa de resultats analítics |
|
"Big data" en anàlisi agroalimentària
Tractament i anàlisi de dades multivariants |
Tècniques de representació
Tècniques de classificació
Tècniques de predicció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
12 |
18 |
30 |
Presentacions / exposicions |
|
3 |
9 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura:
- Organització (calendari d'activitats)
- Metodologies
- Criteris d'avaluació |
Sessió Magistral |
Explicació dels diferents temes, prèvia lectura d'algun text per part dels alumnes. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de casos pràctics relacionats amb els temes tractats. |
Presentacions / exposicions |
Presentació d'informes (individuals o en grup) d'algun tema proposat. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes al despatx o de forma virtual (Moodle o correu-e) |
Descripció |
Tutories individuals al despatx, amb cita prèvia. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
|
45-50% |
Presentacions / exposicions |
|
|
30% |
Atenció personalitzada |
|
|
0-5% |
Proves mixtes |
|
|
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en un examen, que comptarà el 40% de la nota de l'assignatura, i, opcionalment, en la presentació dels treballs que no s'hagin presentat al llarg del curs, i que comptaran la nota corresponent, fins a un 50% del total de l'assignatura. En el cas de la resolució de problemes, es tindrà en compte la nota de la 1ª convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Bàsica |
James N. Miller, Jane C. Miller, Statistics and chemometrics for analytical chemistry , , Harlow: Pearson Prentice Hall, 2005
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|