Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador (FB5) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament la visió espacial i les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
| | A3.5 |
Coneix els organismes de normalització i els seus productes
Interpreta i utilitza plànols i catàlegs tècnics.
Realitza conjunts i especejaments de mecanismes i productes
Domina els sistemes CAD 2D i 3D.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
DIBUIX INDUSTRIAL. |
Tipus de dibuixos tècnics. Rotació Formats. Escales. Plànols. |
REPRESENTACIÓ. |
Sistemes de representació. Projecció cilíndrica ortogonal. Mètodes de projecció. Tipus de línies. |
PRESA DE MESURES. |
Mesura de longitud: Regla graduada, calibres compàs, peu de rei, micròmetre. Aparells de mesura d’angles. Exercicis. |
ACOTACIÓ. |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. |
PROCESSOS DE FABRICACIÓ. |
Classificació . Torn. Taladrat. Fressat. Roscat ... |
ELEMENTS DE FIXACIÓ I TRANSMISSIÓ DE MOVIMENT |
Representació Normalitzada i definició dels elemnts a estudi . Plànols |
REPRESENTACIÓ DE CONJUNTS |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. |
SIST. AXONOMETRIC. |
Sistemes de representació. Representació segons eixos. |
ISOMETRIA |
Representació de peces.
Representació industrial de canonades |
DAO. |
Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix per ordinador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
15 |
44 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves mixtes |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
PRESENTACIÓ I INTRODUCCIÓ A LA OPERATIVA DEL CURS |
Sessió Magistral |
COMBINACIO ENTRE CLASSE MAGISTRAL I ESTUDI DE CASOS MITJANÇANT LA INTRODUCCIÓ DE CONCEPTES BÀSICS. LA DISCUSSIÓ CONJUNTA D'EXEMPLES I REALITZACIÓ D'EXERCICIS |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
RESOLUCIÓ DE COL.LECCIONS DE PROBLEMES PER PART DELS ESTUDIANTS SOTA LA SUPERVISIÓ DEL PROFESSOR |
Pràctiques a través de TIC |
RESOLUCIÓ DE PRÀCTIQUES AMB EINES INFORMÀTIQUES, EVALUABLES A CLASSE |
Treballs |
TREBALL D'APLICACIÓ D'ESPECIALITAT, RESUM I COMPENDI DELS CONCEPTES EXPLICATS A CLASSE |
Atenció personalitzada |
Pel desenvolupaments de les classes l'alumne té una atenció personalitzada a l'aula. tanmateix tindrà a la seva disposició un horari setmanal d'atenció a l'alumnat |
Descripció |
Consultar hores d'atenció a l'alumnat.
Genaro Gonzalez desp 103 genaro.gonzalez@urv.cat
Jose M. Roig desp. 105 josemaria.roig@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
PROVES DE DESENVOLUPAMENT D'UN PROBLEMA. ES RESOLDRAN A CLASSE. |
20 |
Proves pràctiques |
|
PROVES PR'ACTIQUES DE CONEIXEMENTS. HI HA UNA PER BLOC DE CONNEIXEMENT |
40 |
Proves mixtes |
|
TRBALLS PERSONALS DE DESENVOLUPAMENT DE CONCEPTES.
tREBALL ESPECIFIC D'ESPECIALITAT |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PER ACONSEGUR L'APROVAT DE L'ASSIGNATURA EN PRIMERA CONVOCATÒRIA, S'HAN DE TENIR TOTS EL GRUPS CONCEPTUALS APROVATS I TOTES LES PROVES I TREBALLS APROVATS. EN LA SEGONA CONVOCATÒRIA PODRAN TENIR-SE EN CONSIDERACIÓ ASPECTES FAVORABLES D'AVALUACIÓ DESENVOLUPATS EN LA PRIMERA CONVOCATÒRIA.. |
Bàsica |
AENOR, Normas UNE sobre dibujo tecnico, ,
FELEZ, J. y MARTINEZ, M.LUISA, Dibujo Industrial, Ed. Sintesis,
, Apunts Professor, ,
|
|
Complementària |
, Internet, ,
, Apunts proporcionats per professor, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Seria convenient que l'alumni hagi cursat BAT tecnológic o algum Módul d'ambit mecànic.
Es recomanable el conneixement d'eines de CAD |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|