Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador (FB5) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament la visió espacial i les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador.
| | A3.5 |
Coneix els organismes de normalització i els seus productes
Interpreta i utilitza plànols i catàlegs tècnics.
Realitza conjunts i especejaments de mecanismes i productes
Domina els sistemes CAD 2D i 3D.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
DIBUIX INDUSTRIAL. |
Tipus de dibuixos tècnics. Rotació Formats. Escales. Plànols. |
REPRESENTACIÓ. |
Sistemes de representació. Projecció cilíndrica ortogonal. Mètodes de projecció. Tipus de línies. |
PRESA DE MESURES. |
Mesura de longitud: Regla graduada, calibres compàs, peu de rei, micròmetre. Aparells de mesura d’angles. Exercicis. |
ACOTACIÓ. |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. |
PROCESSOS DE FABRICACIÓ. |
Classificació . Torn. Taladrat. Fressat. Roscat ... |
ELEMENTS DE FIXACIÓ I TRANSMISSIÓ DE MOVIMENT |
Representació Normalitzada i definició dels elemnts a estudi . Plànols |
REPRESENTACIÓ DE CONJUNTS |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. |
SIST. AXONOMETRIC. |
Sistemes de representació. Representació segons eixos. |
ISOMETRIA |
Representació de peces.
Representació industrial de canonades |
DAO. |
Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix per ordinador. |
DAO 3D |
Aplicació d'eines informàtiqes en 3D. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
29 |
15 |
44 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
15 |
30 |
Pràctiques a través de TIC |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
15 |
15 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
0 |
2 |
Proves de desenvolupament |
|
2 |
0 |
2 |
Proves pràctiques |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
PRESENTACIÓ I INTRODUCCIÓ A LA OPERATIVA DEL CURS |
Sessió Magistral |
COMBINACIO ENTRE CLASSE MAGISTRAL I ESTUDI DE CASOS MITJANÇANT LA INTRODUCCIÓ DE CONCEPTES BÀSICS. LA DISCUSSIÓ CONJUNTA D'EXEMPLES I REALITZACIÓ D'EXERCICIS |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
RESOLUCIÓ DE COL.LECCIONS DE PROBLEMES PER PART DELS ESTUDIANTS SOTA LA SUPERVISIÓ DEL PROFESSOR |
Pràctiques a través de TIC |
RESOLUCIÓ DE PRÀCTIQUES AMB EINES INFORMÀTIQUES, EVALUABLES A CLASSE |
Treballs |
TREBALL D'APLICACIÓ D'ESPECIALITAT, RESUM I COMPENDI DELS CONCEPTES EXPLICATS A CLASSE |
Atenció personalitzada |
Pel desenvolupaments de les classes l'alumne té una atenció personalitzada a l'aula. tanmateix tindrà a la seva disposició un horari setmanal d'atenció a l'alumnat |
Descripció |
Consultar hores d'atenció a l'alumnat.
Genaro Gonzalez desp 103 genaro.gonzalez@urv.cat
Jose M. Roig desp. 105 josemaria.roig@urv.cat
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
PROVES DE DESENVOLUPAMENT D'UN PROBLEMA. ES RESOLDRAN A CLASSE. |
20 |
Proves pràctiques |
|
PROVES PR'ACTIQUES DE CONEIXEMENTS. HI HA UNA PER BLOC DE CONNEIXEMENT
(EXAMENS PARCIALS) |
40 |
Proves pràctiques |
|
TREBALLS PERSONALS DE DESENVOLUPAMENT DE CONCEPTES.
TREBALL ESPECIFIC D'ESPECIALITAT
(TALLERS TIC) |
40 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
PER ACONSEGUIR L'APROVAT DE L'ASSIGNATURA EN PRIMERA CONVOCATÒRIA, S'HAN DE TENIR TOTS EL GRUPS CONCEPTUALS APROVATS I TOTES LES PROVES I TREBALLS APROVATS. NO ES FAN MITJANES ENTRE GRUPS CONCEPTUALS, NI ENTRE PRÀCTIQUES NI LLIURAMENTS. En cas de no aprovar els treballs TIC, aquestos NO tenen opció de ser modificats ni millorats. Els lliuraments de treballs i exercicis fets a classe son obligatoris, i el no lliurament representa una qualificació de ZERO. Els lliuraments per plataforma Moodle, hauran de ser penjats dins l'horari marcat. El nno lliurament en els terminis estipulats a Moodle representa una qualificació de ZERO. PER APROVAR L'ASSIGNATURA EN SEGONA CONVOCATÒRIA S'HAN DE TENIR APROVATS TOTS ELS GRUPS CONCEPTUALS. NO ES FAN MITJANES ENTRE GRUPS CONCEPTUALS. EN LA SEGONA CONVOCATÒRIA PODRAN TENIR-SE EN CONSIDERACIÓ ASPECTES FAVORABLES D'AVALUACIÓ DESENVOLUPATS EN LA PRIMERA CONVOCATÒRIA.. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat. Es considera que la prova ha començat quan es reparteix el primer full d'examen o s'han tancat les portes d'accés. NO ES CONVALIDEN PARTS CONCEPTUALS DE CURSOS ANTERIORS. En el cas dels tallers, el professor pot considerar aspectes positius de cursos anteriors a l'hora de l'abast del treball. |
Bàsica |
AENOR, Normas UNE sobre dibujo tecnico, ,
FELEZ, J. y MARTINEZ, M.LUISA, Dibujo Industrial, Ed. Sintesis,
, Apunts Professor, ,
|
|
Complementària |
, Internet, ,
, Apunts proporcionats per professor, ,
|
|
|
Altres comentaris |
Seria convenient que l'alumne hagi cursat BAT tecnológic o algum Módul d'ambit mecànic.
Es recomanable el conneixement d'eines de CAD |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|