Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.3 |
Coneixements bàsics sobre l'ús i programació dels ordinadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics amb aplicació en enginyeria (FB3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica la programació dels ordenadors, sistemes operatius, bases de dades i programes informàtics a la enginyeria.
| | A3.3 |
Coneix els aspectes bàsics del hardware i el software
Enten el funcionament elemental dels diferents sistemes operatius.
Compren els entorns de bases de dades relacionals.
S'introdueix en el món de les xarxes d’ordenadors
Analitza un problema i dissenya un algoritme que el resolgui.
Enten i aplica les diferents estructures de control algorítmiques.
Treballa amb fitxers capaços d’emmagatzemar gran quantitat de dades.
Aconsegueix un primer pas d'abstracció a través del disseny descendent.
Representa dades de forma gràfica i les manipula de forma eficaç.
Dissenya processos per a la solució numèrica de problemes amb sistemes d’equacions lineals i no lineals
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.2 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com eina de treball
Utilitza programari per a comunicació off-line: editors de textos, fulles de càlcul i presentacions digitals
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Introducció a la informàtica |
Estructura d'un ordinador. Maquinari.
Sistemes operatius
Xarxes d'ordinadors i internet |
Programació |
Llenguatges de programació
Tipus de programació
Programar: Anàlisi del problema. Algorismes. Diagrames de flux. Escriure un programa |
Introducció a un entorn de programació estructurat |
Introducció a l'SCILAB
Variables, operacions i funcions
Vectors i matrius
Estructures de control: bucles i bifurcacions |
Representació gràfica de dades |
Gràfics en dos dimensions
Gràfics en tres dimensions |
Errors i propagació |
|
Resolució de sistemes d'equacions lineals |
Mètodes matricials de resolució de sistemes d'equacions lineals
Mètodes iteratius de resolució de sistemes d'equacions lineals |
Resolució numèrica d'equacions i sistemes d'equacions no lineals |
Mètodes de punt fix i mètodes de localització en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Nerwton i de la secant en la resolució d'equacions no lineals
Mètode de Newton Raphson per a la resolució de sistemes d'equacions no lineals |
Regressió |
Regressió lineal
Regressió polinòmica |
Interpolació polinòmica |
Interpolació lineals
Mètode interpolador de Lagrange |
Derivació i integració numèrica |
Diferents tipus de derivades numèriques
Mètodes d'integració numèrica |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
21 |
21 |
42 |
Pràctiques a través de TIC |
|
23 |
18 |
41 |
Seminaris |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
7 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura i planificació dels seus continguts.
Descripció de l'avaluació de l'assignatura |
Sessió Magistral |
Introducció a la programació computacional
Estudi dels diversos mètodes de resolució de problemes usant els mètodes numèrics.
Introducció al coneixement dels ordinadors |
Pràctiques a través de TIC |
Elaboració de programes computacionals
Resolució de problemes amb l'ús de programes informàtics |
Seminaris |
Treball en grup més reduït sobre aspectes puntuals de l'assignatura |
Resolució de problemes, exercicis |
Resolució de problemes amb l'elaboració i ús de programes informàtics |
Atenció personalitzada |
Anàlisi dels punts febles de l'alumne en la utilització dels mètodes numèrics. Aquesta atenció es farà a l'aula mentre els alumnes resolguin problemes o a les hores d'atenció als alumnes |
Descripció |
Anàlisi dels punts febles de l'alumne en la utilització dels mètodes numèrics. Aquesta atenció es farà a l'aula mentre els alumnes resolen problemes o a les hores d'atenció a l'alumne |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
Consortium SCILAB, Introduction to SCILAB, ,
Echevarría, R., Una introducción rápida a SCILAB, Universidad de Sevilla,
Mora, H. M., Métodos numéricos con Scilab, ,
|
|
Complementària |
Alfonso, A., Valero, C., Fundamentos de SCILAB, ,
Consortium SCILAB, SCILAB is not naive, ,
Muto, V., Introducción a los métodos numéricos, ,
Numerical Methods for Engineers and Scientists, Hoffman, J.D., , MacGraw Hill Inc.
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|