Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A3.2 |
Comprensió i domini dels conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme i la seva aplicació per a la resolució de problemes propis de l'enginyeria (FB2) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.2 |
Coneix els fonaments bàsics del càlcul vectorial.
Compren la teoria de la mecànica newtoniana.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i del sòlid rígid.
Enuncia la Primera i la Segona llei de la Termodinàmica i explica les seves implicacions físiques
Identifica els fonaments teòrics aplicats a la resolució de problemes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.2 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Vectors. |
Operacions amb vectors. Reducció de sistemes de vectors. Torsor. |
Forces |
Introducció. Tipus.Principi d'acció i reacció. |
Estàtica de la partícula. Equilibri del punt |
Introducció. Estudi de forces en el pla. Estàtica de la partícula. |
Sistemes de forces i moments |
Introducció. Principi de transmisibilitat. Moment de una força respecte un punt. Moment de una força respecte un eix. Moment de un parell. Reducció de un sistema de forces a una força y un parell. Sistemes equivalents |
Equilibri del sòlid rígid |
Introducció. Diagrama del sòlid lliure. Equilibri en el pla. Sòlids sotmesos a carregues repartides. Sòlids estàticament indeterminats. Equilibri en tres dimensiones. |
Cinemàtica de la partícula |
Moviment rectilini. Moviment de varies partícules. Moviment relatiu. Moviments holònoms. Moviment curvilini. Components tangencial i normal de l’acceleració. Coordenades polars i cilíndriques. |
Cinètica de la partícula |
Lleis de Newton. Moment lineal de una partícula. Equilibri dinàmic. Moment angular de una partícula. Moviment sota l’acció de una força central. Conservació del moment angular Llei de gravitació de Newton. |
Treball i energia |
Treball d’una força. Energia cinètica. Teorema de la força viva. Aplicació del teorema de la força viva. Potencia i Rendiment. Energia potencial. Forces conservatives. Conservació de l’energia. Moviment sota l’acció d’una força central conservativa. Teorema del moment lineal. Moviment impulsiu. Xocs. |
Sistemes de partícules |
Aplicació de les Lleis de Newton a un sistema de partícules. Moments lineal i angular d’un sistema de partícules. Moviment del centre de masses d’un sistema de partícules. Moment angular d’un sistema de partícules respecte al seu centre de masses. Conservació dels moments lineal i angular en un sistema de partícules. Energia cinètica de un sistema de partícules. Teorema de la força viva. Conservació de l’energia en un sistema de partícules. Teorema del moment lineal per un sistema de partícules. Teorema del moment angular. Sistemes de massa variable. Corrent estacionaria de partícules. Sistemes que guanyen o perden massa. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
26 |
39 |
65 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
6 |
36 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
|
Descripció |
En aquestes hores el professor aten i resol dubtes als alumnes al despatx 203. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Avaluació de les pràctiques
Condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
10 % |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Problemes/exercicis realitzats individualment/grup lliurats al final de una sessió d’exercicis a l’aula/moodle. |
10 % |
Proves pràctiques |
|
Prova a mitat de quadrimestre
Prova al final de quatrimestre |
30 %
50 % |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Pels alumnes que no hagin superat l'avaluació continua hi haurà una prova final on s'avalua tota la matèria del curs. Continua sent condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
Bàsica |
BEER - JOHNSTON, Mecánica Vectorial para Ingenieros; Estática; Dinámica, Ed McGraw Hill,
|
|
Complementària |
MERIAM - KRAIGE, Mecánica para Ingenieros; Dinámica, Ed Reverté,
, Internet, ,
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|