Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering
|
| A3.2 |
Comprehension and dexterity in the application of the fundamentals and the general laws of mechanics, thermodynamics, fields, waves, electromagnetism and their application to solve engineering problems (FB2) |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B3.1 |
Ability to work in a multilingual and multidisciplinary environment (G10). |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative. (CT4)
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els conceptes bàsics sobre les lleis generals de la mecànica, termodinàmica, camps i ones i electromagnetisme per a la resolució de problemes propis de la enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup en el laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.2 |
Compren la teoria de la mecànica newtoniana.
Aplica els conceptes del càlcul vectorial a la resolució de problemes de mecànica newtoniana i del sòlid rígid.
Coneix els fonaments dels fenòmens elèctrics i magnètics
Resol problemes de circuïts en corrent continua i alterna
Relaciona els Camps elèctric i magnètic.
Coneix els principis de la teoria d’ones
Identifica els fonaments teòrics aplicats a la resolució de problemes.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.2 |
Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva.
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip.
Amb la seva forma de comunicar-se i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup.
| | B3.3 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Cinemàtica del sòlid rígid |
Introducció. Translació. Rotació al voltant d’un eix fix. Equacions que defineixen la rotació de un sòlid rígid al voltant d’un eix. Moviment pla general. Velocitat absoluta i velocitat relativa en el moviment pla. Centre instantani de rotació en el moviment pla. Acceleració absoluta i relativa en el moviment pla. Derivada temporal d’un vector respecte a un sistema de referència en rotació. Moviment pla d’una partícula respecte a un sistema de referència en rotació. Acceleració de Coriolis |
Moviment pla del sòlid rígid, forces i acceleracions |
Equacions del moviment del sòlid rígid. Moment angular del sòlid rígid en el moviment pla. Moment d’inèrcia. Moviment pla del sòlid rígid. Principi de d'Alembert. Moviment pla vinculat. |
Moviment pla del sòlid rígid; Mètodes de l’energia i els moments |
Teorema de la força viva per sòlids rígids. Treball de les forces aplicades a un sòlid rígid. Energia cinètica de un sòlid rígid en el moviment pla. Sistemes de sòlids rígids. Conservació de la energia.. Potencia. Teorema dels moments en el moviment pla del sòlid rígid. Conservació del moment angular. Moviment impulsiu. Xoc excèntric. |
Introducció a la Termodinàmica |
Variables d’estat, temperatura, pressió, etc. Gasos ideals i equació d’estat Primera Llei de la termodinàmica. Segona Llei de la Termodinàmica. |
Electrostàtica |
Estructura elèctrica de la matèria. Conductors. Llei de Coulomb. Camp electrostàtic. Flux elèctric, Teorema de Gauss, aplicacions. Potencial. Capacitat electrostàtica. Condensadors, tipus i associacions. Dielèctrics. |
Corrent continua |
Llei d’Ohm. Generadors i força electromotriu. Llei de Joule. Associació de resistències. Lleis de Kirchhoff. Circuits RC. |
Camp magnètic |
Força de Lorentz. Propietats magnètiques dels materials. Inducció electromagnètica. Llei de Lenz. Circuits LC y RL. |
Corrent alterna |
Generador de força electromotriu. sinusoïdal. Magnituds eficaces. Impedància complexa |
Ones |
Propagació. Reflexió i refracció
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
26 |
39 |
65 |
Laboratory practicals |
|
30 |
6 |
36 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
15 |
22.5 |
37.5 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Practical tests |
|
4 |
6 |
10 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través dels diferents laboratoris. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
En aquestes hores el professor aten i resol dubtes als alumnes al
despatx 207. En el període excepcional es faran tutories online
mitjançant mail i videoconferències. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Avaluació de les pràctiques
Condició indispensable, però no suficient, per superar l'assignatura haver realitzat i aprovat les pràctiques de laboratori. |
10 % |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Problemes/exercicis realitzats individualment/grup lliurats al final de una sessió d’exercicis a l’aula/moodle. |
10 % |
Practical tests |
|
Prova a mitat de quadrimestre
Prova al final de quadrimestre |
30 %
50 % |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
|
Basic |
BEER - JOHNSTON, Mecánica Vectorial para Ingenieros; Estática; Dinámica, Ed McGraw Hill,
TIPLER, Física, Ed. Reverté,
|
|
Complementary |
MERIAM - KRAIGE, Mecánica para Ingenieros; Dinámica, Ed Reverté,
, Internet, ,
|
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING II/20224007 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING I/20224004 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|