Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.1 |
Capacitat per a la resolució dels problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorísmica numèrica, estadística i optimització (FB1) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que puguin plantejar-se en l’enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix la capacitat d’utilització de les eines matemàtiques bàsiques en el modelat i resolució de situacions relacionades amb l’enginyeria. Les tècniques estudiades son les relacionades amb l’àlgebra lineal i l’anàlisi univariant i multivariant.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Matrius |
· Operacions amb matrius.
· Matriu inversa.
· Determinants. |
Sistemes d'equacions lineals |
· Tipus de sistemes d'equacions lienals.
· El mètode de Gauss.
· La regla de Cramer.
· El mètode de la matriu inversa. |
Espais vectorials i aplicacions lineals |
· Vectors. Operacions amb vectors.
· Espai vectorial. Bases. Canvis de base.
· Aplicació lineal. Matriu associada a una aplicació lineal. Canvis de base.
· Valors i vectors propis. |
Nombres complexos |
· Part real i imaginària. Operacions.
· Mòdul i argument. |
Funcions d'una variable |
· Exemples de funcions usuals.
· Límits.
· Continuïtat.
· Conceptes bàsics de derivació. Aplicacions de la derivació; problemes d'optimització.
· Conceptes bàsics d'integració. Aplicacions de la integració. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
44 |
50 |
94 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
30 |
20 |
50 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció de l'assignatura on s'expliquen els continguts a treballar, els objectius a avaluar, la metodologia que s'usa i el mètode d'avaluació. |
Sessió Magistral |
El professor explica els continguts teòrics de cada tema. S'usa la pissarra i la projecció dels apunts. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es demanen als alumnes que facin i lliurin exercicis relacionats amb els continguts que se'estan treballant en cada moment. Aquests exercicis formen part de l'avaluació continuada de l'assignatura. |
Descripció |
Els alumnes poden tenir atenció personalitzada de qualsevol aspecte del curs durant les hores d'atenció d'alumnes i en les hores de resolució d'exercicis a l'aula. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
El professor resoldrà problemes a l’aula. A continuació l’alumne, amb ajuda del professor, haurà de resoldre problemes semblants. Per no veure penalitzada la nota d’aquesta part, es demana un mínim d’assistència del 80% a les classes. |
50% |
Proves pràctiques |
|
Dos exàmens parcials de caràcter pràctic i de síntesi. Cada examen parcial compta un 25% de l'avaluació final. Es permet l’ús de calculadora i de formulari. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
J. M. Mateo, Apunts propis de l'assignatura, ,
S. Grossman, Algebra Lineal, , Ed. McGraw-Hill
Larson, R.; Hostetler, R., Cálculo y Geometría Analítica, , Ed. McGraw-Hill
Mett, C.; Smith, J., Cálculo con aplicaciones, , Limusa
Ayres, F.; Mendelson, E., Cálculo diferencial e integral, , Ed. McGraw-Hill
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|