Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A3.6 |
Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses (FB6) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d’empresa, el seu marc institucional i jurídic, així com els principis d’organització i gestió d’empreses.
| | A3.6 |
Utilitza les eines conceptuals bàsiques per a comprendre el món de les organitzacions empresarials i les seves necessitats estratègiques.
Conèix els principis econòmics bàsics i analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials.
Descriu el sistema empresarial en termes d'inputs, processos, productes, fluxos d'informació, proveïdors, clients i entorn.
Aplica el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Enten el paper del professional de l'enginyeria dins de les organitzacions empresarials
Realitza l'anàlisi de la viabilitat econòmica dels projectes d'inversió.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Módulo 1. Empresa y entorno.
En este primer bloque se tratan los conocimientos básicos sobre el mundo empresarial y su entorno, con especial referencia al entorno económico.
Se explora el concepto de sistema
económico, la influencia de los mercados, el entorno competitivo y la oferta y la demanda en la actividad empresarial.
Se analizan temas de micro y
macroeconomía desde una vertiente práctica que permite al alumnado ser
capaz de entender la información que aparece en la prensa económica y sus
implicaciones en la toma de decisiones en el seno de las organizaciones
empresariales. |
|
Módulo 2. El sistema económico-financiero de la empresa.
En este módulo se aborda el estudio de los documentos que reflejan el estado económico financiero de la empresa para poder analizar y valorar los diferentes parámetros que refleja la contabilidad de la misma.
El objetivo es capacitar al alumno a evaluar la situación económica de una empresa mediante el análisis de los estados financieros. |
|
Módulo 3. Fundamentos de análisis de inversiones, cálculo de costes y
sistemas de financiación de la empresa.
Se trata el análisis de inversiones;
se estudian tanto técnicas como aplicaciones informáticas de análisis de
análisis económico.
Se dota al alumnado de conceptos financieros básicos a tener en cuenta en el proceso de evaluación de inversiones productivas.
|
|
Módulo 4. Organización y gestión de empresas.
Se trata la gestión de los recursos humanos: programas de calidad en el trabajo, técnicas de selección de personal y promoción, formación de los trabajadores.
Análisis de los puestos de trabajo y operaciones.
Métodos y tiempos.
Logística Industrial.
Gestión de compras y relación con los proveedores.
Principios de calidad y su relación con la actividad productiva. |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
2 |
4 |
Sessió Magistral |
|
42 |
42 |
84 |
Seminaris |
|
26 |
26 |
52 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
2 |
2 |
4 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Seminaris |
Treball en profunditat d'un tema (monogràfic). Ampliació i relació dels continguts donats a les sessions magistrals amb el quefer professional. |
Descripció |
Atenció personalitzada via moodle, correu electrònic i majoritàriament a l'aula. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de tipus test |
|
Proves objectives de tipus test |
25% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
25% |
Altres |
|
Treballs pràctics |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els treballs pràctics a realitzar seran objecte d'avaluació continuada al llarg del curs |
Bàsica |
Koontz, Administración, una perpectiva global, 1994, McGraw Hill
E. Bueno Campos, Curso básico de economía de la empresa, 1993, Piramide
Torres Coronas, T. i Vallet Plana, Manuel, Gestió d'Empreses per a enginyers, 2006, URV
Nickels, McHugh, Introducción a los negocios, 1997, McGraw Hill Irwin
Brealey R., Myers S., Fundamental of Corporate Finance, 2007, McGraw Hill
Heizer J., Render B., Operations Management, 2008, Prentice Hall
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|