Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.10 |
Dissenyar, optimitzar i racionalitzar processos productius |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B4.4 |
Coneixement en matèries bàsiques i tecnològiques que capaciti per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i doti de versatilitat per adaptar-se a noves situacions |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica de forma pràctica les tècniques d'organització d'empreses
| | A1.10 |
Coneix els instruments per a la direcció d'operacions tant a nivell estratègic com a tàctic.
| | A4.11 |
Té coneixements aplicats d'economia i organització de la producció.
Coneix les fonts i sistemes de finançament de l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B4.4 |
Té una visió de conjunt de les diferents teories o metodologies d’una assignatura
Fa aportacions significatives o certes innovacions
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
I.- DISSENY DEL SISTEMA D'OPERACIONS |
1.- Estrategia d'operacions. Previsions
2.- Disseny del producte i del procès
3.- Capacitat, localització i distribució en planta.
4.- Disseny i mesura del treball. |
II.- GESTIÓ DE LES OPERACIONS |
1.- Cadena de subministrament i inventaris.
2.- Planificació agregada
3.- Programació a curt termini |
III.- QUALITAT |
1.- Conceptes básics de Qualitat
2.- Gestió de la qualitat a l'empresa
3.- Eines per la gestió de la qualitat.
4.- Standards internacionals de qualitat |
IV.- SISTEMES DE GESTIÓ D'OPERACIONS |
1.-Lean Production/Just-in-time
2.- Theory of Constraints (TOC)
3.- Six-Sigma |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
8 |
16 |
24 |
Treballs |
|
4 |
10 |
14 |
Atenció personalitzada |
|
3 |
0 |
3 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Treballs |
Treballs que realitza l'alumne. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
L'atenció será mitjançant el Moodle, el correu electrónic i les consultes al professor a l'aula i al despatx. (dimecres 18-19 h i dijous 18-19 h) |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
Resolució i presentació d'exercicis |
20% |
Treballs |
|
Comentari de textes sobre la matèria.
Disseny d'un sistema d'operacions per una producció concreta. |
10%
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Proves que inclouen preguntes directes sobre un aspecte concret. L'alumne ha de respondre de manera directa mitjançant els coneixements que té sobre la matèria. La resposta que dóna l'alumne és breu. |
50%
Per superar l'assignatura, l'alumne ha d'obtenir un mínim de 2 punts en aquesta prova. |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
A la segona convocatòria l'alumne pot triar: A) El mateix sistema de la primera convocatòria B) Una prova objectiva de preguntes curtes pel 100% de l'avaluació. En aquest cas, no es considerarán les qualificacions obtingudes amb els exercicis i treballs. Durant les proves avaluatives, els telefons mòbils, tablets i altres aparells electrónics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Heizer J, Render B., Operations Management. Flexible Version, 10th, Prentice Hall, 2012
Heizer J, Render B., Student Lecture Guide.Operations Management, , Prentice Hall, 2009
|
|
Complementària |
Dominguez Machuca et alt, Direccion de Operaciones, , McGraw Hill, 1995
Schroeder R.G., Administracion de Operaciones. Conceptos y casos contemporáneos, , McGraw Hill 2005
Alcalde San Miguel, P, Calidad, , Thomson Paraninfo 2007
Allen J. et alt., Lean manufacturing: a plant floor guide, , SME 2001
Goldratt E.M., Theory of Constraints, , North River Press 1990
Gupta P., The SixSigma performance handbook, , McGraw Hill 2004
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ADMINISTRACIÓ D'EMPRESES I ORGANITZACIÓ DE LA PRODUCCIÓ/20224010 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|