Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes mecànics
| | A4.7 |
Aplica correctament els principis del càlcul per a sistemes vibratoris d'un grau de llibertat
Coneix les diferents tècniques de mesurament de vibracions, sorolls, i desequilibris en màquines i sap interpretar els mesuraments obtinguts amb aquests aparells
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Esquematització |
Esquematització de mecanismes reals. Aplicació dels conceptes de mecanica I |
2. Maquina de cosir |
Esquematitzacio de la màquina de cosir. Funcionament. Us del Winmecc |
3. Simulacions I |
Simulacio d'un mecanisme real. Anàlisis analitica de la posició i velocitat |
4. Simulacions II |
Simulacio d'un mecanisme real. Anàlisis analitica de l'aceleració |
5. Messures de so |
Legislació del soroll. Mesures reals. Interpretacions del resultats. |
6. Reducció de sistemes |
Aplicació de la dinamica de màquines a un cas real. Volant de inèrcia: utilitats. |
7. Equilibrat |
Equilibrat de rotors dinàmics. Equilibrat estàtic d'una bicicleta. |
8. Caixa de canvis |
Estudi del funcinament de la caixa de canvis d'un automòvil |
9. Lleves |
Disseny de lleves per ordinador |
10. Mecànica Newtoniana |
Paradoxes de la mecànica Newtoniana. |
11. Vibracions I |
Vibracions d'elements flexibles. Modelitzacio. Vortex de Karman. |
12. Vibracions II |
Vibracions forçades en una rentadora. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
11 |
1.1 |
12.1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
36 |
18 |
54 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves orals |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Com s'organitza i s'avalua. |
Sessió Magistral |
Explicació de la teoria i dels objectius de la practica a realitzar. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori 007 de les pràctiques. El material serà especificat al guió de la pàactica. Al final de la pràctica s'ha de lliurar al professor un informe complert de la pràctica. |
Descripció |
Al principi de quatrimestre es definiràn les hores de consulta a realitzar al despatx 113.
A mes, consultes per email són aceptades. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Al final de cada practica es lliurara un informe complert amb questions i conceptes relacionats amb la practica.
Un guio per grup. |
30 |
Proves orals |
|
Es realitzaran dues proves orals. 10 minuts per alumne, amb 5 minuts de preparacio del tema.
El tema es escollit a l'atzar per l'alumne
Primera prova 30%
Segona prova 40% |
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per poder aprovar l'assignatura es necessari que l'alumne hagi fet TOTES les practiques. Nomes esta permes una falta justificada. En cas de falta justificada, l'alumne fara un treball substitutori de la practica. Aquest treball sera demanat al professor responsable de la practica com a molt tard una setmana despres de la data teorica de realitzacio de la practica. L'alumne te una setmana de temps per poder entregar el treball. |
Bàsica |
R. L. Norton, Diseno de Maquinaria, Decima, 2009
A. simon, Winmecc 4.4, 4.4,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|