Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes mecànics
| | A4.7 |
Aplica correctament els principis del càlcul per a sistemes vibratoris d'un grau de llibertat
Coneix les diferents tècniques de mesurament de vibracions, sorolls, i desequilibris en màquines i sap interpretar els mesuraments obtinguts amb aquests aparells
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Esquematització i Simulació de mecanismes |
Esquematització i Simulació de mecanismes reals. Aplicació dels conceptes teòrics de Cinemàtica de mecanismes de Mecànica i Teoria de Mecanismes I i II. |
Bloc 2. Dinàmica de Mecanismes |
Variació dels paràmetres cinemàtics i dinàmics via CREO d'un mecanisme d'un grau de llibertat . Volant d'inèrcia . Reducció dinàmica de mecanismes d'un grau de llibertat. |
Bloc 3. Lleves i Engranatges. |
Disseny cinemàtic de mecanismes de lleva de plat amb seguidor traslladant. Com funciona la caixa de canvis d'un cotxe? |
Bloc 4. Mesures de So i Equilibrat |
Com prendre a mesurar el so en un taller, al carrer, a l'empresa...Equilibrat de rotors dinàmics. Equilibrat estàtic d'una bicicleta. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
11 |
1.1 |
12.1 |
Pràctiques a laboratoris |
|
36 |
18 |
54 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves orals |
|
4 |
16 |
20 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Com s'organitza i s'avalua. |
Sessió Magistral |
Explicació de la teoria i dels objectius de la practica a realitzar. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori 07 de les pràctiques. El material serà especificat al guió de la pràctica. Tota la documentació es pot trobar al Moodle de l'assignatura.
Al final de la pràctica s'ha de lliurar al professor un informe complert de la pràctica. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Descripció |
Al principi de quadrimestre es definirà les hores de consulta a realitzar al despatx 113.
Consultes per email són acceptades.
Es recorda a l'alumne/a d'aprofitar aquestes hores d'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Al final de cada practica es lliurarà un informe complert amb qüestions i conceptes relacionats amb la pràctica.
Un guió per grup. |
30 |
Proves orals |
|
Es realitzaran dues proves orals. 10 minuts per alumne, amb 10 minuts de preparació del tema.
El tema es escollit a l'atzar per l'alumne:
Primera prova 30%
Segona prova 40%
|
70 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Recordar que aquesta assignatura te una ÚNICA convocatòria. La nota mínima de cada parcial per fer mitja es de un 3. El temari compres al segon parcial es el de tot el curs. Es a dir, totes les pràctiques son avaluades al segon parcial. Per poder aprovar l'assignatura es necessari que l'alumne hagi fet TOTES les pràctiques. Tan sols està permès una falta justificada. En cas de falta justificada, l'alumne farà un treball substitutori de la pràctica. Aquest treball serà demanat al professor responsable de la pràctica com a molt tard una setmana desprès de la data teòrica de realització de la pràctica. L'alumne te una setmana de temps per poder entregar el treball. En cas de repetir l'assignatura, si la nota global dels guions no supera el 4, l'alumne haurà de repetir TOTES les practiques. En cas de que l'alumne amb una nota igual o major de 4 volgués repetir TOTES les pràctiques ho ha de comunicar per escrit al professor responsable de l'assignatura un mes abans del començament de les pràctiques. |
Bàsica |
R. L. Norton, Diseno de Maquinaria, Decima, 2009
A. simon, Winmecc 4.6, 4.6.0,
C. Urbina, J, Saltó, Els professors responsables de l’assignatura proporcionaran al Moodle la relació de documents bàsics per seguir l’assignatura., Edicio revisada, 2014
, CREO parametric, , 2013
|
A la intranet del Departament d'Enginyeria Mecànica trobareu com es pot instal·lar la versió registrada del programa Winmecc 4.6. i del programa CREO Parametric 2.0 |
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 | DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 | LABORATORI D'ASSAIG DE MÀQUINES/20224124 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|