Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses.
|
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
|
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat i raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en Mecànica.
|
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes mecànics
| | A4.7 |
Aplica correctament els principis del càlcul per a sistemes vibratoris d'un grau de llibertat
Coneix les diferents tècniques de mesurament de vibracions, sorolls, i desequilibris en màquines i sap interpretar els mesuraments obtinguts amb aquests aparells
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació.
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc 1. Esquematització i Simulació de mecanismes |
Esquematització i Simulació de mecanismes reals. Aplicació dels conceptes teòrics de Cinemàtica de mecanismes de Mecànica i Teoria de Mecanismes I i II. |
Bloc 2. Dinàmica de Mecanismes |
Volant d'inèrcia . Reducció dinàmica de mecanismes d'un grau de llibertat. |
Bloc 3. Lleves i Engranatges. |
Disseny cinemàtic de mecanismes de lleva de plat amb seguidor traslladant. Com funciona la caixa de canvis d'un cotxe? |
Bloc 4. Mesures de So i Equilibrat |
Com prendre a mesurar el so en un taller, al carrer, a l'empresa...Equilibrat de rotors dinàmics. Equilibrat estàtic d'una bicicleta. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.2 |
0 |
0.2 |
Sessió Magistral |
|
11 |
20.5 |
31.5 |
Pràctiques a laboratoris |
|
21 |
10.5 |
31.5 |
Atenció personalitzada |
|
0.2 |
0 |
0.2 |
|
Proves orals |
|
0.1 |
2 |
2.1 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
0.4 |
7 |
7.4 |
Proves de validació |
|
0.1 |
2 |
2.1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura. Com s'organitza i s'avalua. |
Sessió Magistral |
Explicació de la teoria i dels objectius de la practica a realitzar. Al final de cada sessió magistral es realitzarà un test en línea per avaluar els coneixements adquirits. |
Pràctiques a laboratoris |
Realització al laboratori 07 de les pràctiques. El material serà especificat al guió de la pràctica. Tota la documentació es pot trobar al Moodle de l'assignatura.
Al final de la pràctica s'ha de lliurar al professor un informe complert de la pràctica. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes |
Descripció |
Les consultes es realitzaran presencialment o en línia utilitzant Microsoft Teams via cita prèvia amb el professor (per correu electrònic o via Moodle, per exemple). L'horari disponible de consultes del professor es definirà a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores. Tota la informació de l'assignatura es publicarà via Moodle. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Al final de cada practica es lliurarà un informe complert amb qüestions i conceptes relacionats amb la pràctica.
Un guió per grup. |
30 |
Proves orals |
|
Es realitzaran una prova oral. 15 minuts per alumne. El tema es escollit a l'atzar per l'alumne:
|
25
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Es realitzarà un examen de preguntes curtes tipus test, amb desenvolupament de la resposta escollida |
35 |
Proves de validació |
|
Al final de cada classe de teoria es realitzarà una prova test en línea mitjançant la plataforma Kahoot |
10 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Recordar que aquesta assignatura te una ÚNICA convocatòria. Per optar a l'avaluació continuada, la nota mínima de l'examen test ha de ser superior o igual a 3.5 i la nota mínima de l'examen oral ha de ser superior o igual a 3.5. Per poder aprovar l'assignatura es necessari que l'alumne hagi fet presencialment TOTES les pràctiques. Tan sols està permès una falta justificada segons normativa. En cas de falta justificada, l'alumne farà un treball substitutori de la pràctica que com a nota màxima pot ser un 5. Aquest treball serà demanat al professor responsable de la pràctica com a molt tard una setmana desprès de la data teòrica de realització de la pràctica. L'alumne te una setmana de temps per poder entregar el treball.En cas contrari se li comptarà com a falta injustificada i l'assignatura quedarà automàticament suspesa. En cas de repetir l'assignatura, si la nota global dels guions de pràctiques no supera el 6, l'alumne haurà de repetir TOTES les practiques. |
Bàsica |
R. L. Norton, Diseño de Maquinaria, Decima, 2009
A. simon, Winmecc 4.6, 4.6.0,
C. Urbina, J, Saltó, Los profesores responsables de la asignatura proporcionarán a Moodle la relación de documentos básicos para seguir la asignatura., Edicio revisada, 2014
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 | DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 | LABORATORI D'ASSAIG DE MÀQUINES/20224124 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002 | EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
|
Altres comentaris |
No es recomana realitzar aquesta assignatura sense cursar simultàniament l'assignatura de Mecànica i teoria de mecanismes II. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|