Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A4.7 |
Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
| | A4.7 |
Reconeix i identifica les condicions d'equilibri d'un sòlid o conjunt de sòlids en el plànol i en l'espai
Compren i utilitza els diferents mètodes d'anàlisi Cinemàtica i ho aplica a un mecanisme pla
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció |
Presentació de l'assignatura. Estàtica del sòlid rígid, revisió de Fonaments de Física I. |
2. Estàtica del sòlid rígid en 3 dimensions |
Aplicar els principis d'equilibri estàtic a l'espai. |
3. Estàtica de màquines i mecanismes |
Estudi de l'equilibri d'un conjunt de sòlids. Màquines en equilibri. |
4. Adherència i Fricció en màquines |
Estudi de l'equilibri en màquines considerant el fregament. |
5. Cinemàtica de mecanismes. Posicions |
Mètodes gràfics i analítics. |
6.Cinemàtica de mecanismes. Velocitats |
Mètodes gràfics i analítics. |
7. Potències virtuals. Equilibri d'un mecanisme de un grau de llibertat. |
Mètodes gràfics i analítics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
29 |
29 |
58 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
12 |
24 |
36 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
8 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
12 |
16 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura
Repàs dels conceptes d'Estàtica del sòlid rígid |
Sessió Magistral |
Desenvolupament dels principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució detallada de problemes pràctics |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució per part de l'alumne de problemes bàsics aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conseptes no entesos |
Descripció |
Hores de consulta a definir a principi del curs.
Es recorda la conveniència d’utilitzar aquestes hores per part de l’alumne.
En aquestes hores de consulta es resoldran dubtes concretes referents a problemes i conceptes teòrics.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
10 |
Pràctiques a través de TIC |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes bàsics aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via moodle amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Resolocio breus de questions relacionades amb conceptes bàsics de l'assignatura |
15 |
Proves de desenvolupament |
|
Dos examens amb resolucio de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes teòrics apresos a les sessions magistrals
Primer examen, 25%
Segon examen, 40%
|
65 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La mitja de les dues notes de les proves parcials ha de ser igual o major que 4 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'assignatura. A més, la nota mínima de la segona prova de desenvolupament ha de ser superior o igual a 3 per poder fer mitja amb les altres notes d'avaluació continua. El segon parcial de l'assignatura compren tot el temari. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li son favorables, en la nota final de la segona convocatòria. En el cas que un alumne sigui repetidor i la nota mitja de les seves activitats via moodle del curs anterior sigui igual o superior al 6.5, aquest alumne no haurà de repetir aquestes activitats. Durant les proves evaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Beer, P. Ferdinand, Mecanica vectorial para ingenieros, Novena Edicio, 2010
A. simon, Fundamentos de teoria de maquinas, Segona, 2005
A. Simon, Winmecc, 4.6.0,
C. Urbina, La professora responsable de l’assignatura proporcionarà al Moodle la següent relació de documents bàsics per seguir l’assignatura: Teoria bàsica específica per a cada tema i la Col•lecció de probleme, ,
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102 | LABORATORI D'ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS/20224105 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|