DADES IDENTIFICATIVES 2018_19
Assignatura (*) MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II Codi 20224104
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Mecànica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon 2Q
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits Per poder matricular-la, s'ha d'haver superat prèviament l'assignatura "Fonaments Físics de l'Enginyeria I" (20224004)
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
URBINA PONS, CRISTINA VICTORIA
Adreça electrònica cristinavictoria.urbina@urv.cat
marcos.sanchez@urv.cat
Professors/es
URBINA PONS, CRISTINA VICTORIA
SANCHEZ SERRANO, MARCOS
Web
Descripció general i informació rellevant Fonaments de Dinàmica de màquines. Elements mecànics. Vibracions d'un grau de llibertat.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A4.7 Coneixement dels principis de teoria de màquines i mecanismes (RI7)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Aplica els principis de teoria de màquines i mecanismes.
 A4.7 Sap utilitzar programes de simulació de la cinemàtica i dinàmica de mecanismes així com comprendre els resultats obtinguts
Aplica l'equilibri dinàmic a l'estudi d'un sistema d'un grau de llibertat
Compren i aplica la reducció de paràmetres dinàmics en sistemes d'un grau de llibertat
Calcula correctament els paràmetres intrínsecs d'una roda dentada
Dissenya mecanismes de lleves mitjançant programes informàtics
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció Organització de l'assignatura
2. Aceleració en mecanismes plans. Mètodes gràfics i analítics
3. Equilibri dinàmic d'Alembert. Aplicació de les potencies virtuals. Equilibri dinàmic de màquines
4. Reducció dinàmica Equilibri dinàmic en màquines
5. Disseny de lleves Introducció al dissenye de lleves per ordinador
6. Vibracions Vibracions en màquines d'un grau de llibertat

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1.1
A4.7
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
A1.1
A4.7
20 30 50
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A4.7
25 19 44
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A1.1
A4.7
C1.4
10 18 28
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A4.7
C1.4
0 8 8
Presentacions / exposicions
C1.4
5 2 7
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves de desenvolupament
A1.1
A4.7
4 8 12
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Presentació de l'assignatura

Sessió Magistral Desenvolupament dels principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució detallada de problemes pràctics
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat.
Pràctiques a través de TIC Resolució per part de l'alumne de problemes bàsics aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat.
Presentacions / exposicions Exposició del treball enviat via moodle.
Atenció personalitzada Resolució de dubtes i explicació de conceptes no assolits.

Atenció personalitzada
Descripció
Hores de consulta a definir a principi del curs. Es recorda la conveniència d'utilitzar aquestes hores per part de l'alumne. En aquestes hores de consulta es resoldran dubtes concretes referents problemes i conceptes teòrics de l'assignatura.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A1.1
A4.7
C1.4
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. 10
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A4.7
C1.4
Resolució per part de l'alumne d'un problema bàsic aplicant el conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà avaluat. 15
Presentacions / exposicions
C1.4
Exposició del treball realitzat 5
Proves de desenvolupament
A1.1
A4.7
Dos examens amb resolucio de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes teòrics apresos a les sessions magistrals

Primer examen, 30%

Segon examen, 40%
70
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La mitja de les dues notes de les proves parcials ha de ser igual o major que 4 per poder fer mitja amb la resta de notes de l'assignatura. A més, la nota mínima de la segona prova de desenvolupament ha de ser superior o igual a 3 per poder fer mitja amb les altres notes d'avaluació continua.

El segon parcial de l'assignatura compren tot el temari.

En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li son favorables, en la nota final de la segona convocatòria.

En el cas que un alumne sigui repetidor i la nota mitja de les seves activitats via Moodle del curs anterior sigui igual o superior al 6.5, aquest alumne no haurà de repetir aquestes activitats.

Durant les proves, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista.


Fonts d'informació

Bàsica A. Simon, Fundamentos de Teoria de maquinas, Segona, 2005
Robert L. Norton, Diseno de maquinaria, Cuarta, 2009
R.C. Hibbeler, Dinamica, Decima, 2004
C. Urbina, La professora proporcionarà al Moodle la següent relació de documents bàsics per seguir l’assignatura. Teoria bàsica específica per a cada tema. Col•lecció de problemes a resoldre, ,
C. Urbina, Mecànica i teoria de Mecansmes, primera, 2017

Complementària

Recomanacions

Assignatures que en continuen el temari
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127
DISSENY DE MÀQUINES/20224122
DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123
LABORATORI D'ASSAIG DE MÀQUINES/20224124

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
LABORATORI DE MÀQUINES I MECANISMES/20224102
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR II/20224002
EXPRESSIÓ GRÀFICA I DISSENY ASSISTIT PER ORDINADOR I/20224001
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent