Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A5.4 |
Coneixements i capacitats per aplicar els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals (M4) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sòlids estructurals
| | A5.4 |
Caracteritza i analitza materials estructurals mitjançant assajos destructius i no-destructius.
Determina les tensions i deformacions generades en un sòlid mitjançant tècniques extensométriques.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
P1. Assaig a Tracció |
Realització i interpretació de l’assaig a tracció per a materials plàstics i/o metàl·lics. |
P2. Inspecció de Materials |
Presentació de les tècniques de inspecció de materials i realització pràctica de inspecció per ultrasons. |
P3. Càlcul i verificació d'unions soldades |
Cálcul i verificació d’unions soldades segons normativa. |
P4. Extensometria I |
Presentació de les tècniques extensometriques: us, connexionats, aplicacions. |
P5. Extensometria II |
Medicions extensometriques en tracció amb diferents configuracions |
P6. Extensometria III |
Medicions extensomètriques en diferents estats tensionals |
P7. Extensometria IV |
Caracterització de l'estat tensional d'una biga a flexió amb tècniques extensomètriques |
P8. Introducció al Mètode dels Elements Finits |
Introducció al Mètode dels Elements Finits (MEF). Descripció del programa, funcionament general. Aplicació a càlculs d¡'elements senzills. |
P9. Mètode dels Elements Finits I |
Aplicació pràctica del programa MEF amb el càlcul d’un element resistent de tipus estructural |
P10. Mètode del Elements Finits II |
Càlcul i verificació d'un element estructural. Diferències en l'aplicació de càrregues i restriccions. |
P11. Mètode dels Elements Finits III |
Aplicació pràctica del programa MEF amb el càlcul d’un element resistent complex. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
8 |
1 |
9 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
10 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves orals |
|
0.5 |
7.5 |
8 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
6 |
8 |
Proves mixtes |
|
2 |
6 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del contingut teòric de la pràctica corresponent i explicació de com es desenvoluparà la pràctica. L'alumne haurà de venir al laboratori amb aquests continguts assimilats per poder fer la pràctica correctament. |
Pràctiques a laboratoris |
A cada pràctica, en grups de 3-4 persones, desenvoluparan la pràctica corresponent segons el guió i hauran de presentar un informe detallant els resultats i les conclusions.
És fonamental que l'alumne vingui amb l'informe llegit i analitzat i amb el video You-tube de la pràctica visualitzat. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Descripció |
Les hores de consulta es definiran a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Realització de guions a les pràctiques a lliurar el mateix dia de pràctiques. En algunes pràctiques es pot demanar un informe previ a la pràctica que formarà part de la nota de la mateixa. Per optar a l'Opció A d'avaluació és necessari treure un mínim de 5 de nota mitjana a aquesta part. |
OPCIÓ A: 30%.
OPCIÓ B: 20% |
Proves orals |
|
Exposició individual d’una de les pràctiques on es valorarà la comprenssió per part de l'alumne de les pràctiques de laboratori.
NOTA MÍNIMA DE LA PROVA: 3.5 punts PER PODER APROVAR L'ASSIGNATURA |
OPCIÓ A: aquesta prova no és necessari en la Opció A.
OPCIÓ B: 30% |
Proves mixtes |
|
Proves que combinen preguntes de desenvolupament, preguntes objectives de preguntes curtes i/o proves objectives tipus test. Per poder optar a la OPCIÓ A d'avaluació, és necessari treure una nota mitjana mínima de 5 i un 4 de nota mínima en cada prova. |
OPCIÓ A: 60% (30% cada prova).
OPCIÓ B: 40% (20% cada prova). |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Autoavaluacions prèvies i/o posteriors a cada pràctica amb una valoració del 10% total. Per poder optar a l'Opció A d'avaluació és necessari una nota mitjana mínima de 5 en aquesta part. |
OPCIÓ A i B: 10% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
NORMES DE SEGURETAT: ÉS OBLIGATORI L'ÚS DELS EPI NECESSARIS PER REALITZAR LES PRÀCTIQUES. Per aprovar l'assignatura amb l'OPCIÓ A, els alumnes han de treure una nota mitjana mínima de 5 en les pràctiques de laboratori, en les proves objectives de preguntes curtes i en les proves mixtes (amb un minim de 4 a cada prova mixta). Per aprovar l'assignatura amb l'OPCIÓ B, la nota mínima de l'examen final oral ha de ser superior o igual a 3,5 punts i els alumnes hauran d'haver fet totes les altres proves d'avaluació demandes durant el curs. Per a tots els alumnes: La assistència a TOTES les pràctiques és obligada. Només es permet una falta injustificada a les pràctiques. Les faltes justificades segueixen la normativa de l'ETSEQ. En tots els casos, els alumnes que no assisteixin a una pràctica hauran de posar-se en contacte amb el professor responsable en un termini màxim de 5 dies a comptar des del dia de realització de la pràctica per a poder recuperar la pràctica segons les indicacions del professor. EN AQUESTA ASSIGNATURA NO HI HA SEGONA CONVOCATÒRIA degut al seu caràcter eminentment pràctic només disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens. LA NO RECUPERACIÓ DE ALGUNA PRÀCTICA DINS DEL TERMINI ESTABLERT IMPLICA DIRECTAMENT UN SUSPENS DE L'ASSIGNATURA. ALUMNES REPETIDORS: Si la nota mitjana de les pràctiques al laboratori del curs anterior és igual o superior a 4, l'alumne pot optar a mantenir aquesta nota de pràctiques pel present curs. Si és inferior a 4, haurà de repetir-les totes. En cas que la nota mitjana de les pràctiques al laboratori del curs anterior és igual o superior a 4 però l'alumne vulgui repetir les pràctiques, ha de presentar per escrit una petició a la coordinadora de l'assginatura en el període establert. Si, passada aquesta primera setmana, l'alumne no entrega aquesta llista, s'entén que vol repetir totes les pràctiques. La nota de les pràctiques repetides substituirà la nota anterior, ja sigui superior o inferior. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Bàsica |
S.De la Flor et al., Laboratoris 2.0: Videos YouTube. Elasticitat i Resistència de Materials, URV-Canal Youtube, 2015
S.De la Flor et al., Laboratoris 2.0: Material Docent.Elasticitat i Resistència de Materials, Edicions URV, 2018
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que en continuen el temari |
TEORIA I DISSENY D'ESTRUCTURES/20224118 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 |
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|