Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A4.8 |
Knowledge and use of the principles of strength of materials (RI8)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica els principis de la resistència de materials.
| | A4.8 |
Realitza l'anàlisi del sòlid mecànic segons les hipòtesis d'elasticitat.
Determina tensions i deformacions en camp elàstic generades en un sòlid com a conseqüència de les solicitacions exteriors.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
T1. Introducció |
Conèixer l’àmbit d’aplicació de l’elasticitat i resistència de materials. Equilibri estàtic i elàstic. Definició de peça prismàtica. Concepte de tensió i deformació. El problema elàstic. Hipòtesi de l’elasticitat. |
T2. El Tensor de Tensions |
Components intrínseques del vector tensió. El tensor de tensions. Reciprocitat de les tensions tangencials. Lema de Cauchy. Canvi de sistema de referència. Tensions i direccions principals. El cercle de Mohr. Tensions tangencials màximes, tensions octaèdriques, tensor esfèric i desviador. Tensió plana. |
T3. El Tensor de Deformacions |
Concepte de desplaçament i de deformació. Deformació en un punt. Significat físic del tensor de deformació i de la matriu de gir. Components intrínseques del vector deformació. Correlació entre el tensor de tensions i el de deformacions. Tensor esfèric i desviador. Equacions de compatibilitat. Deformació plana. |
T4. Llei constitutiva o criteris de falla |
Llei de Hooke generalitzada. Mòdul transversal d’elasticitat. Llei de comportament. El problema elàstic. El problema tèrmic. Principi de Saint-Venant. Representació en el espai de les tensions principals. Superfícies de plastificació i trencament. Criteris de falla. Tensió equivalent, coeficient de seguretat i tensió de treball. |
T5. Conceptes bàsics de la Resistència de Materials |
Barra prismàtica. Plantejament general del model de barres. Tensions en la secció, concepte d’esforços. Diagrames d’esforços. Estructures isostàtiques i hiperestàtiques. |
T6. Esforç Normal |
Definició. Estat tensional de la tracció i compressió. Deformacions. Pes propi. Sistemes hiperestàtics. Tensions inicials i tèrmiques. |
T7. Cilindres i esferes de parets primes a pressió |
Equilibri d’una làmina de paret prima. Casos particulars per al càlcul de les tensions: anells, dipòsits cilíndrics i esferes. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
29 |
29 |
58 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
14 |
14 |
28 |
PBL (Problem Based Learning) |
|
12 |
24 |
36 |
IT-based practicals |
|
0 |
11 |
11 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Extended-answer tests |
|
4 |
12 |
16 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Lecture |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics. |
PBL (Problem Based Learning) |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
IT-based practicals |
Resolució i visualització per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. Es realitzarà amb plataformes virtuals tipus Moodle. |
Personal attention |
Resolució de dubtes i explicació de conceptes no entesos. |
Description |
Les consultes es realitzaran
presencialment o en línia utilitzant Microsoft Teams via cita prèvia amb el
professor (per correu electrònic o via Moodle, per exemple). L'horari
disponible de consultes del professor es definirà a principi de curs. Es
recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores. Tota la
informació de l'assignatura es publicarà via Moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
20% |
Extended-answer tests |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a classe.
Primer examen: 40%.
Segon examen: 40% |
80% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
AVALUACIÓ CONTINUADA La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dos proves de desenvolupament i haver entregat un mínim de problemes PBL. SEGONA CONVOCATÒRIA: En la 2ª convocatòria l'alumne s'examinarà del contingut global de l'assignatura en un únic examen (100 % de la nota). En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua i sempre a criteri del professor, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista |
Basic |
L.Ortiz Berrocal , Elasticidad, McGraw-Hill, 1998
L.Ortiz Berrocal , Resistencia de Materiales, McGraw-Hill, 2002
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials. An integrated learning system, Wiley, 2008
S. De la Flor López, Apunts docents d'ELAR I, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Problemes Docents d'ELAR I, Interna URV, 2012
S. De la Flor López, Col·lecció de Problemes d'exàmens d'ELAR I, Interna URV, 2012
|
|
Complementary |
|
|
Subjects that continue the syllabus |
ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS LABORATORY/20224105 | ELASTICITY AND STRENGTH OF MATERIALS II/20224107 | THEORY AND DESIGN OF STRUCTURES/20224118 | MACHINE DESIGN/20224122 |
|
Subjects that are recommended to be taken simultaneously |
MECHANICS AND THEORY OF MECHANISMS I/20224103 |
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING II/20224005 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING I/20224006 | FUNDAMENTALS OF PHYSICS IN ENGINEERING I/20224004 | FUNDAMENTALS OF MATHEMATICS IN ENGINEERING II/20224007 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|