DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II Codi 20224107
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Mecànica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Segon
Llengua d'impartició
Català
Prerequisits Per poder superar-la, s'ha d'haver superat prèviament les assignatures "Fonaments Físics de l'Enginyeria I" (20224004) i "Fonaments Físics de l'Enginyeria II" (20224005)
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
DE LA FLOR LOPEZ, SILVIA
Adreça electrònica silvia.delaflor@urv.cat
lluis.lopezdezamora@urv.cat
Professors/es
DE LA FLOR LOPEZ, SILVIA
LÓPEZ DE ZAMORA ENRICH, LLUÍS
Web http://moodle.urv.cat
Descripció general i informació rellevant Disseny, anàlisi i comprovació d’elements resistents com a base per a l’estudi d’estructures més complexes.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A2.1 Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6)
 A5.4 Coneixements i capacitats per aplicar els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals (M4)
Tipus B Codi Competències Transversals
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Aplica els fonaments de l'elasticitat i resistència de materials al comportament de sòlids reals.
 A2.1 Dissenya elements estructurals segons codis adequats.
 A5.4 Identifica i analitza les solicitacions i estats tensionals als quals estan sotmesos les estructures i els sistemes mecànics.
Analitza i calcula elements estructurals segons criteris de rigidesa i resistència.
Analitza l'estat tensional i de deformació mitjançant mètodes numèrics.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
T1. Teoria General de la Flexió: anàlisi de tensions. Definicions. Diagrames en flexió. Llei de Navier per al càlcul de les tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Tensions tangencials: fórmula de Colignon. Tensions principals en flexió simple. Dimensionat de barres en flexió simple. Anàlisi de seccions compostes.
T2. Teoria General de la Flexió: anàlisi de deformacions. Definicions. Mètode de la doble integració per al càlcul de les deformades. Efecte del esforç tallant. Aplicació al càlcul de bigues hiperestàtiques.
T3. Flexió Desviada i Flexió composta Definicions. Flexió desviada i flexió composta
T4. Torsió Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d’eixos de transmissió de potencia. Torsió hiperestàtica.
T5. Inestabilitat elàstica i vinclament. Definicions. Mètode d’Euler. Limitacions. Mètode X. Altres mètodes. Compressió excèntrica.
T6. Accions combinades Càlcul i disseny d’elements sotmesos a accions combinades.

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A1.1
A2.1
A5.4
14 28 42
Sessió Magistral
A1.1
A2.1
A5.4
24 24 48
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària
A1.1
A2.1
A5.4
14 14 28
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A2.1
A5.4
0 12 12
Atenció personalitzada
0.5 0 0.5
 
Proves de desenvolupament
A1.1
A2.1
A5.4
C1.4
4 12 16
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A2.1
A5.4
C1.4
1 2 3
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació.
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable.
Sessió Magistral Desenvolupament del principals conceptes teòrics mitjançant tècniques TIC i pissarra.
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària Exposició pràctica dels conceptes adquirits a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics.
Pràctiques a través de TIC Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable.

Atenció personalitzada
Descripció
Les hores de consulta es definiran a principi de curs. Es recorda a l'alumne la conveniència d'aprofitar aquestes hores.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes
A1.1
A2.1
A5.4
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. 15%
Pràctiques a través de TIC
A1.1
A2.1
A5.4
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. 10%
Proves de desenvolupament
A1.1
A2.1
A5.4
C1.4
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. Primer examen: 25%.
Segon examen: 30%
55%
Proves objectives de preguntes curtes
A1.1
A2.1
A5.4
C1.4
Resolució breu de qüestions relatives a conceptes bàsics de l'assignatura. 20%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua.

En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria.


Fonts d'informació

Bàsica L.Ortiz Berrocal , Resistencia de Materiales, Mc.Graw-Hill, 2002
Timothy A. Philpot, Mechanics of Materials. An integrated learning system , Wiley, 2008

Complementària

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent