Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques (G7) |
| A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
| A1.9 |
Projectar màquines tèrmiques i sistemes d'intercanvi de calor |
| A5.3 |
Coneixements aplicats d'enginyeria tèrmica (M3) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis de l'enginyeria tèrmica.
| | A1.3 |
Pren consciència de la problemàtica ambiental generada pels refrigerants.
| | A1.4 |
Aplica els criteris de qualitat a la selecció i operació de sistemes de refrigeració industrial.
| | A1.9 |
Comprèn el funcionament d'un cicle de refrigeració per compressió mecànica de vapor i l'efecte de les condicions d'operació sobre el rendiment d'un cicle de refrigeració.
| | A5.3 |
Resol problemes de processos d'aire condicionat.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció: |
Aplicacions i mètodes de refrigeració. Diagrama de propietats de substàncies pures. Balanç d'energia en sistemes oberts. El segon principi de la termodinàmica i el cicle de Carnot |
2. Refrigerants: |
Refrigerants primaris i secundaris. Nomenclatura i classificació. Barrejes de refrigerants. Efectes dels refrigerants sobre el medi ambient: canvi climàtic i afectació a la capa d'ozó. |
3. El cicle de refrigeració per compressió mecànica de vapor |
Elements principals. Principi de funcionament. El diagrama P-h. El cicle de compressió de simple etapa i ideal. El cicle de compressió real. Comportament volumètric. Cicles de compressió multietapa. |
4. Compressors: |
Funció i classificació. Compressors alternatius. Compressors volumètrics rotatius. Compressors centrífugs. Control de la capacitat. |
5. Condensadors: |
Condensadors d'aire. Condensadors d'aigua. Condensadors evaporatius. |
6. Evaporadors: |
Evaporadors secs i inundats. Evaporadors d'expansió directa i indirecta. Control de la formació de glaç´. |
7. Dispositius d'expansió |
Funció. Tubs capilars. Vàlvules termostàtiques. Vàlvules electròniques. |
8. Psicrometria: |
L'aire humit com gas ideal. Variables de l'aire humit. El diagrama psicromètric. Processos típics en l'aire condicionat. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0.75 |
1.25 |
Sessió Magistral |
|
7.5 |
11.25 |
18.75 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
13 |
19.5 |
32.5 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
3 |
4.5 |
7.5 |
Proves pràctiques |
|
2 |
3 |
5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
|
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Despatx: 112 Departament d'Enginyeria Mecànica Edifici E4
Correu electrònic: jesus.lopez@urv.cat
Telèfon: 977 25 78 91
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Ressolució d'exercicis individuals o en grup per entregar posteriorment al professor |
15 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova final individual a la qual s'avalua els coneixements i habilitats de l'alumne per resoldre qüestions i problemes. |
50 |
Proves pràctiques |
|
Proves individuals durant el curs amb preguntes conceptuals i problemes d'aplicació sobre els continguts explicats fins al moment de la prova. |
35 |
Altres |
|
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L'examen de la segona convocatòria serà una prova individual a la qual s'avalua els coneixements i habilitats de l'alumne per resoldre qüestions i problemes sobre els continguts de la assignatura (Pes: 100%). |
Bàsica |
Angel Luis Miranda Barreras, Manual técnico de refrigerantes, 1a, 2012
Ministerio de Industria, Reglamento de Seguridad para Instalaciones frigoríficas, 1a, 2011
Enrique Torrella Alcaraz, Frío Industrial: Métodos de producción, 1a, 2010
R. Llopis, R. Cabello, D. Sánchez y E. Torrella, Problemas resueltos de producción de frío y sicrometría. Tablas y diagramas, 1a, 2010
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
LABORATORI DE MÀQUINES TÈRMIQUES/20224111 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA TÈRMICA I/20224108 | ENGINYERIA TÈRMICA II/20224109 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|