Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.6 |
Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació |
| A2.1 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6) |
| A5.1 |
Coneixements i capacitats per aplicar les tècniques d'enginyeria gràfica (M1) |
| A5.2 |
Coneixements i capacitats per al càlcul, disseny i assaig de màquines (M2) |
| A5.7 |
Coneixements i capacitats per a l'aplicació de l'enginyeria de materials (M7) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica les tècniques d'enginyeria gràfica.
Calcula, dissenya i fa assaigs de màquines.
| | A1.6 |
Dimensiona elements de màquines sobre la base de criteris resistents i de funcionalitat, mitjançant tècniques manuals i programes informàtics específics.
| | A2.1 |
Coneix i aplica els reglaments de seguretat en màquines.
| | A5.1 |
Defineix elements de màquines.
| | A5.2 |
Avalua les càrregues en màquines a partir d'estimacions racionals, simulacions i anàlisi experimental.
Selecciona els accionaments més adequats per als grups mecànics.
Selecciona i aplica la informació dels fabricants d'elements de màquines al disseny mecànic.
| | A5.7 |
Aplica els coneixements de materials i fabricació al disseny d'elements mecànics.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
Tema1. Bases del projecte de màquines |
1.1 Determinació de càrregues en màquines
1.2 Selecció d' accionaments
1.2 Càlcul estàtic de màquines
1.3 Càlcul dinàmic de màquines. Fatiga i Mecànica de la fractura
|
Tema 2. Càlcul d' elements de màquines |
2.1 Mecanismes de fricció. Corretges Frens i embragatges.
2.2 Elements de transmissió. corretges cadenes i engranatges.
2.2 Elements d' unio. Cargols, reblons i unions soldades
2.3 Rodaments i coixinets de fricció |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
14 |
28 |
Sessió Magistral |
|
24 |
24 |
48 |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
14 |
28 |
42 |
Pràctiques a través de TIC |
|
0 |
12 |
12 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 | |
4 |
12 |
16 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 | |
1 |
2 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Descripció general de l'organització de l'assignatura, mètodes de treball i mètodes d'avaluació. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Exposició pràctica dels conceptes treballats a les classes magistrals mitjançant la resolució de problemes pràctics |
Sessió Magistral |
Desenvolupament del principals conceptes teòrics a l' aula. |
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
Pràctiques a través de TIC |
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable.
|
Atenció personalitzada |
Atenció a l'alumne en horaris de consulta al despatx del professor |
Descripció |
Consultes personalitzades al despatx del professor. Les hores de consulta es definiran a principi de curs. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
PBL (Problem Based Learning) / (ABP) Aprenentatge basat en problemes |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes complexes aplicant els conceptes teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document escrit amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
15% |
Pràctiques a través de TIC |
|
Resolució per part de l'alumne de problemes simples aplicant els conceptes més bàsics teòrics i pràctics. L'alumne lliurarà un document electrònic via Moodle amb la resolució del problema plantejat que serà evaluable. |
10% |
Proves de desenvolupament |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 |
|
Dos exàmens parcials amb resolució de problemes i casos pràctics amb aplicació dels conceptes apresos a clase. Primer examen: 25%.
Segon examen: 30% |
55% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.6 | A2.1 | A5.1 | A5.2 | A5.7 | C1.4 |
|
Resolució breu de qüestions relatives a conceptes bàsics de l'assignatura. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La nota mínima de la segona prova de desenvolupament (segon examen parcial) és un 3 per poder fer mitja amb les altres proves de l'avaluació continua. Per poder aprovar l'assignatura és necessari una nota mitjana igual o superior a 4 entre les dues proves de desenvolupament. En el cas de que un alumne hagi participat activament en l'avaluació continua, els resultats obtinguts de les proves d'avaluació durant el curs comptaran, si li són favorables, en la nota final de la segona convocatòria. |
Bàsica |
Shigley, Diseño en Ingenoiería Mecánica, , McGraw-Hill
Bigorda, Fenollosa, La fatiga dels elements mecànics, , TEM UPC
, , ,
Fenollosa, Unions cargolades, , TEM UPC
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
PROJECTE INTEGRADOR III/20224127 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
|
Altres comentaris |
L' assignatura Projecte Integrador III desenvolupa els aspectes praxtics del disseny de màquines. Estan previstes per a que es cursin de manera simultania. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|