Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria |
| A1.7 |
Dissenyar, planificar i interpretar els assaigs de màquines i grups mecànics |
| A5.2 |
Coneixements i capacitats per al càlcul, disseny i assaig de màquines (M2) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Capacitat de transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Planifica, executa i interpreta els assaig de màquines.
| | A1.2 |
Aplica les tècniques experimentals als sistemes mecànics
| | A1.7 |
Dissenya sistemes experimentals per a l'assaig de màquines.
| | A5.2 |
Determina amb mètodes experimentals les càrregues sobre els elements de màquines.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació
Planifica la comunicació: genera idees, busca informacions, selecciona i ordena la informació, fa esquemes, determina el tipus de públic i els objectius de la comunicació,...
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...)
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’un problema
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els seus possibles riscos i avantatges
Elabora una estratègia per a resoldre el problema
Obté el recolzament necessari d’altres per assolir l’èxit de les seves decisions
Té la capacitat de dirigir el procés de presa de decisions de manera participativa
Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i experimenta amb procediments nous
Analitza riscos i beneficis de la innovació
Sap resoldre problemes amb iniciativa, imaginació i responsabilitat ètica
Coneix la evolució de la enginyeria al llarg de la història
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
L0. Presentació |
|
L1. Anàlisi de senyal estadístic |
|
L2. Sistemes d'adquisició de dades |
|
L3. Anàlisi de senyal frequencial |
|
L4. Sensors I |
|
L5. Sensors II |
|
L6. Mostreig |
|
L7. Mesures i anàlisi de senyal en un grup electrògen |
|
L8. Vibracions I: Sistemes de 1 GDL i models reduits per vibracions lliures |
|
L9. Vibracions II: Sistemes de 1 GDL i models reduits per vibracions forçades |
|
L10. Vibracions III: Sistemes de N GDL i continuus |
|
L11. Sistemes de Control |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
12 |
0 |
12 |
Pràctiques a laboratoris |
|
36 |
0 |
36 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
3 |
15 |
18 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
6 |
7 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Exposició del temari, de la metodologia a seguir, de la avaluació i del treball que han de fer per seguir satisfactòriament el curs. |
Sessió Magistral |
Exposició dels temes i de les pràctiques a realitzar al laboratori |
Pràctiques a laboratoris |
Realització de pràctiques de laboratori ja sigui en ordinadors o en muntatges experimentals preparats previament pels professors |
Atenció personalitzada |
Horari de atenció del professor |
Descripció |
Horari de atenció del professor |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves pràctiques |
|
Proves per validar els coneixments obtinguts als laboratoris. Seran similars a algunes de les pràctiques realitzades.
- Prova 1: Després de la pràctica L3
- Prova 2: Després de la pràctica L11 |
70% nota final |
Proves objectives de tipus test |
|
Test amb l'objectiu de validar els coneixements obtinguts als laboratoris.
- Test 1: Després de la pràctica L3
- Test 2: Després de la pràctica L11 |
30% nota final |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per aprovar l'assignatura, la nota mínima en les proves pràctiques i als tests ha de ser superior o igual a 3,5 punts. Per a tots els alumnes: La assistència a pràctiques és obligatroria. Només es permet una falta injustificada a les pràctiques. Les faltes justificades segueixen la normativa de l'ETSEQ. En tots els casos, els alumnes que no assisteixin a una pràctica hauran de posar-se en contacte amb el professor responsable en un termini màxim de 5 dies a comptar des del dia de realització de la pràctica per a poder recuperar la pràctica segons les indicacions del professor. LA NO RECUPERACIÓ DE ALGUNA PRÀCTICA DINS DEL TERMINI ESTABLERT IMPLICA DIRECTAMENT UN SUSPENS DE L'ASSIGNATURA. |
Bàsica |
Huera-Huarte, F.J. , Apuntes de clase: Experimental Methods for mechanical engineering, ,
Smith, S.W., The Scientist & Engineer’s Guide to Digital Signal Processing., CRC Press., 1997
|
Tots els recursos escrits que es suministraran a l'assignatura, seràn en llengua anglesa. |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
DINÀMICA DE SISTEMES MECÀNICS/20224123 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | MÈTODES NUMÈRICS I PROGRAMACIÓ ALGORÍTMICA/20224003 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MÈTODES ESTADÍSTICS DE L'ENGINYERIA/20224008 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 | DISSENY DE MÀQUINES/20224122 |
|
|
Altres comentaris |
Tots els recursos escrits que es suministraran a l'assignatura, seràn en llengua anglesa. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|