DADES IDENTIFICATIVES 2017_18
Assignatura (*) PROJECTE INTEGRADOR I Codi 20224125
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Mecànica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Primer 2Q conv. única
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Enginyeria Química
Coordinador/a
ESPASA ROCA, DAVID
Adreça electrònica cristinavictoria.urbina@urv.cat
ramon.artime@urv.cat
david.espasa@urv.cat
Professors/es
URBINA PONS, CRISTINA VICTORIA
ARTIME GUZMAN, RAMON
ESPASA ROCA, DAVID
Web
Descripció general i informació rellevant Aquesta assignatura es planteja com un espai d'aplicació dels coneixements pròpis de l'enginyeria mecànica on es pretén desenvolupar la creativitat i el treball en equip.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A1.2 Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria
 A1.10 Dissenyar, optimitzar i racionalitzar processos productius
 A2.5 Utilitzar eines informatitzades per al desenvolupament eficient de la tasca professional
 A5.1 Coneixements i capacitats per aplicar les tècniques d'enginyeria gràfica (M1)
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.3 Desenvolupar la feina de forma efectiva i resistir a l'adversitat
 B3.2 Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen.
 B3.3 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Avalua els aspectes econòmics del desenvolupament del producte
 A1.2 Gestiona la creació de prototipus
 A1.10 Sap incorporar els condicionants ergonòmics al projecte mecànic
Realitza l'anàlisi del mode d'errors (AMFE) de Projecte
 A2.5 Aplica les noves tecnologies en l'elaboració i gestió de projectes
 A5.1 Genera la documentació gràfica que permet la construcció d'un prototipus
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.3 Aconseguir el funcionament previst per al prototipus dissenyat i construit
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B3.2 Té en compte els punts de vista dels demés i retroalimenta de forma constructiva
Identifica els objectius col·lectius del grup amb els seus propis
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Amb la seva forma de comunicar i relacionar-se contribueix a la cohesió del grup
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció Es debatran la logística del curs i les descripcions dels projectes. Així mateix, s'explicaran els mètodes i processos utilitzats per al desenvolupament de productes
2. Organitzacions i processos de desenvolupament
3. Planificació de producte
Alguns mètodes i eines per planificar els projectes de desenvolupament.
4. Identificació de les necessitats del client Es revisarà el concepte de necessitats del client, i es realitzarà algun exercici pràctic d'identificació de les necessitats; es pretén amb això preparar els estudiants per identificar les necessitats en cadascun dels projectes que desenvoluparà cada equip.
5. Especificacions de producte S'establiran especificacions tècniques que responguin a les necessitats del client. S'analitzaran els diferents tipus d'especificacions i la dificultat per determinar algunes d'elles
6. Generació del concepte Generació de conceptes que donin solució al nostre problema. Alguns mètodes
7. Selecció del concepte Selecció del concepte a desenvolupar en cada equip. Mètodes de selecció
8. Prova del concepte Verificació, comparació concepte seleccionat
9. Arquitectura de producte Concepte de sistemes
10. Disseny industrial Ambits propis del Disseny industrial. Fonaments i desenvolupament al llarg del temps
11. Disseny per a la fabricació Disseny Robust. Disseny d'experiments. Anàlisi modal d'errades i efectes (AMFE).
12. Creació de prototips Necessitat de prototips. Plans i experiències de creació de prototips relatius al seu projecte.
13. Economia del desenvolupament de producte
14. Gestió dels projectes Revisió global del projecte. Retroalimentació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
2 2 4
Avantprojecte
A1.1
A1.2
A1.10
B3.2
26 54 80
Seminaris
A1.1
A1.2
A1.10
12 12 24
Presentacions / exposicions
A2.5
A5.1
B1.3
B3.3
C1.4
2 16 18
Atenció personalitzada
B1.3
1 3 4
 
Proves mixtes
A1.1
A1.2
A1.10
A2.5
A5.1
C1.4
6 14 20
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Avantprojecte Es tracta de realitzar projectes que permetin la integració de les competencies desenvolupades en diverses assignatures i que enfrontin els alumnes, treballant en equip, a problemes oberts que els facin entrenar, entre altres, les seves capacitats d’aprenentatge en cooperació, de lideratge, d’organització, de comunicació i d’enfortiment de les relacions personals. El resultat del avantprojecte es una màquina que s'ha de sotmetre a un prova pública. El funcionament correcte de la màquina es imprescindible per a superar l' assignatura
Seminaris Es desenvoluparan els continguts amb breus presentacions i analisi de casos. En aquestes sessions es desnvoluparan els continguts del curs
Presentacions / exposicions Presentació pública del projecte desenvolupat i de les decisions de disseny adoptades i models emprats en el desenvolupament de la màquina construida
Atenció personalitzada

Atenció personalitzada
Descripció
L' atenció personalitzada ha de resoldre els dubtes plantejats en les sessions teòriques. Anàlogament per la part pràctica de l'assignatura, on anarian sorgint -i s'atendran- d'altres dubtes i problemes durant el desenvolupament del projecte plantejat a l'inici del curs.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Avantprojecte
A1.1
A1.2
A1.10
B3.2
El resultat de l'avantprojecte es un giny mecànic que es sotmetrà a concurs public. La qualifi¡cació dependra del funcionament demostrat per la máquina. El correcte funcionament es imprescindible per a superar l'assignatura 40
Presentacions / exposicions
A2.5
A5.1
B1.3
B3.3
C1.4
Presentació pública del projecte desenvolupat i de les decisions de disseny adoptades i models emprats en el desenvolupament de la màquina construida. Ñ¡avaluació sera afectuada per l' equip de professors. 20
Proves mixtes
A1.1
A1.2
A1.10
A2.5
A5.1
C1.4
Proves relacionades amb la capacitat d'aplicació dels diferents continguts de desenvolupament de producte 40
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

OBSERVACIONS: Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària Karl T. Ulrich y Steven D. Eppinger, Product Design and Development, 2a. Irwin McGraw-Hill, 2000

Recomanacions


 
Altres comentaris
Es recomana cursar l' assignatura juntament amb les de primer curs
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent