Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.6 |
Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant |
| B1.4 |
Resoldre els conflictes de manera constructiva |
| B2.3 |
Influir i guiar els altres per millorar el rendiment |
| B2.5 |
Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius |
| B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments |
| B5.2 |
Assumir posicions emprenedores |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Defineix la tipologia d'una estructura per a una aplicació estructural
| | A1.6 |
Aplica els conceptes de síntesi i anàlisi estructural al projecte d'un conjunt d'elements resistents
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
| | B1.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva
| | B2.3 |
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat;
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
| | B2.5 |
Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes adequades i clarament definides
| | B3.1 |
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
| | B5.2 |
Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
| | C1.4 |
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
1. Introducció i objectius de l'assignatura |
|
2. Evolució històrica de l'enginyeria estructural |
|
3. Els materials estructurals |
Evolució històrica i tipus |
4. Tipologia estructural |
Evolució històrica i tipus |
5. Projectes de construcció |
Trets diferencials i aspectes de presentació |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
14 |
14 |
28 |
Avantprojecte |
|
30 |
60 |
90 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
6 |
9 |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 | |
6 |
12 |
18 |
Proves orals |
|
3 |
1 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'exposen els objectius de l'assignatura i l'organització de la mateixa quant a mètodes i avaluació. |
Sessió Magistral |
Exposició del contingut teòric de l'assignatura. |
Avantprojecte |
Resolució per part de l'alumne de pràctiques que involucren la posada en pràctica dels coneixements adquirits, la intuïció i creativitat i el treball en equip. Es farà èmfasi a la participació a classe i la seva relació amb la posterior presentació pública dels treballs. |
Descripció |
En iniciar-se el curs es posarà a l'abast de l'alumne un horari de consultes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves orals |
|
Exposició oral dels projectes de curs proposats pel professor, prèvia a la posada en servei d'aquests. |
25% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.6 | B1.2 | B1.4 | B2.3 | B2.5 | B3.1 | B3.3 | B4.1 | B5.2 | C1.3 |
|
Posada en servei dels elements estructurals objecte de les pràctiques de curs. És indispensable per aprovar l'assignatura que els projectes compleixin les prescripcions demanades i superin la prova estipulada. |
50% |
Proves de desenvolupament |
|
Avaluació del contingut teòric de l'assignatura en forma de proves individuals a resoldre per escrit. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
J. E. Gordon, Estructuras o por qué las cosas no se caen, Calamar Ediciones, 2004
Mario Salvadori i Robert Heller, Estructuras para arquitectos, Nobuko, 2005
|
|
Complementària |
Eduardo Torroja Miret, Razón y ser de los tipos estructurales, CSIC, 2008
Florentino Regalado Tesoro, Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes, CYPE Ingenieros, 2001
|
|
Assignatures que es recomana cursar simultàniament |
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104 |
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006 | FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004 | PROJECTE INTEGRADOR I/20224125 | FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007 | MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103 | ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106 | CIÈNCIA I TECNOLOGIA DE MATERIALS/20224112 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|