DADES IDENTIFICATIVES 2011_12
Assignatura (*) PROJECTE INTEGRADOR II Codi 20224126
Ensenyament
Grau d'Enginyeria Mecànica (2010)
Cicle 1r
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
6 Obligatòria Segon Únic segon quad.
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Mecànica
Coordinador/a
LÓPEZ DE ZAMORA ENRICH, LLUÍS
Adreça electrònica lluis.lopezdezamora@urv.cat
Professors/es
LÓPEZ DE ZAMORA ENRICH, LLUÍS
Web
Descripció general i informació rellevant Desenvolupament de la intuició al món de l'enginyeria estructural i coneixement de les principals tipologies resistents.

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria
 A1.6 Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació
Tipus B Codi Competències Transversals
 B1.2 Adaptar-se a un entorn canviant
 B1.4 Resoldre els conflictes de manera constructiva
 B2.3 Influir i guiar els altres per millorar el rendiment
 B2.5 Proporcionar pautes per a la definició i consecució d'objectius
 B3.1 Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari
 B3.3 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida
 B4.1 Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments
 B5.2 Assumir posicions emprenedores
Tipus C Codi Competències Nuclears
 C1.3 Gestionar la informació i el coneixement.
 C1.4 Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV.

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1.1 Defineix la tipologia d'una estructura per a una aplicació estructural
 A1.6 Aplica els conceptes de síntesi i anàlisi estructural al projecte d'un conjunt d'elements resistents
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el desenvolupament dels estudis
 B1.4 Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva
 B2.3 Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució dels rols dels membres i en la seva orientació a un rendiment elevat;
Fomenta que tots els membres es comprometin amb la gestió i funcionament de l'equip
 B2.5 Valora i jerarquitza les necessitats i recursos en un context real d’intervenció, prioritzant les necessitats que han de ser objecte del projecte
Concreta els objectius a llarg termini en objectius operatius
Proposa al grup metes adequades i clarament definides
 B3.1 Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’ equip
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes del grup
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques
 B4.1 Desenvolupa estrategies pròpies de resoldre problemes i trobar solucions.
Es capaç d’integrar paradigmes d’altres disciplines
 B5.2 Mostra un criteri correcte per a decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible, en un entorn de relativa incertesa
Decideix com ha de fer el treball previst perquè tingui la màxima qualitat possible
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge
 C1.3 Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
Reflexiona, revisa i avalua el procés de gestió de la informació
 C1.4 Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa

Continguts
Tema Subtema
1. Introducció i objectius de l'assignatura
2. Evolució històrica de l'enginyeria estructural
3. Els materials estructurals Evolució històrica i tipus
4. Tipologia estructural Evolució històrica i tipus
5. Projectes de construcció Trets diferencials i aspectes de presentació

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
0.5 0 0.5
Sessió Magistral
A1.1
A1.6
B2.5
C1.3
C1.4
14 14 28
Avantprojecte
A1.1
A1.6
B1.2
B1.4
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
C1.3
C1.4
30 60 90
Atenció personalitzada
A1.1
0.5 0 0.5
 
Proves de desenvolupament
A1.1
A1.6
C1.3
3 6 9
Proves pràctiques
A1.1
A1.6
B1.2
B1.4
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
C1.3
6 12 18
Proves orals
A1.1
B5.2
C1.4
3 1 4
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries S'exposen els objectius de l'assignatura i l'organització de la mateixa quant a mètodes i avaluació.
Sessió Magistral Exposició del contingut teòric de l'assignatura.
Avantprojecte Resolució per part de l'alumne de pràctiques que involucren la posada en pràctica dels coneixements adquirits, la intuïció i creativitat i el treball en equip. Es farà èmfasi a la participació a classe i la seva relació amb la posterior presentació pública dels treballs.

Atenció personalitzada
Descripció
En iniciar-se el curs es posarà a l'abast de l'alumne un horari de consultes.

Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Proves orals
A1.1
B5.2
C1.4
Exposició oral dels projectes de curs proposats pel professor, prèvia a la posada en servei d'aquests. 25%
Proves pràctiques
A1.1
A1.6
B1.2
B1.4
B2.3
B2.5
B3.1
B3.3
B4.1
B5.2
C1.3
Posada en servei dels elements estructurals objecte de les pràctiques de curs. És indispensable per aprovar l'assignatura que els projectes compleixin les prescripcions demanades i superin la prova estipulada. 50%
Proves de desenvolupament
A1.1
A1.6
C1.3
Avaluació del contingut teòric de l'assignatura en forma de proves individuals a resoldre per escrit. 25%
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

Fonts d'informació

Bàsica J. E. Gordon, Estructuras o por qué las cosas no se caen, Calamar Ediciones, 2004
Mario Salvadori i Robert Heller, Estructuras para arquitectos, Nobuko, 2005

Complementària Eduardo Torroja Miret, Razón y ser de los tipos estructurales, CSIC, 2008
Florentino Regalado Tesoro, Breve introducción a las estructuras y sus mecanismos resistentes, CYPE Ingenieros, 2001

Recomanacions

Assignatures que es recomana cursar simultàniament
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS II/20224107
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES II/20224104

Assignatures que es recomana haver cursat prèviament
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA II/20224005
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA I/20224006
FONAMENTS FÍSICS DE L'ENGINYERIA I/20224004
PROJECTE INTEGRADOR I/20224125
FONAMENTS MATEMÀTICS DE L'ENGINYERIA II/20224007
MECÀNICA I TEORIA DE MECANISMES I/20224103
ELASTICITAT I RESISTÈNCIA DE MATERIALS I/20224106
CIÈNCIA I TECNOLOGIA DE MATERIALS/20224112
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent