Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Consistently apply knowledge of basic scientific and technological subjects pertaining to engineering |
| A1.3 |
Ability to analyse and assess the social and environmental impact of technical solutions (G7)
|
| A1.9 |
Project thermal machinery and heat exchange systems
|
| A5.7 |
Knowledge of and ability for the application of materials engineering (M7)
|
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Communicate information clearly and accurately to diverse audiences. (CT5)
|
| B2.4 |
Foster a suitable environment for the development of individuals. |
| B2.6 |
Motivate and transmit enthusiasm to others. |
| B3.3 |
Work autonomously and as part of a team with responsibility and initiative. (CT4)
|
| B3.4 |
Resolve conflicts in a constructive way. |
| B4.2 |
Identify the learning process and academic and professional preferences (CT6)
|
| B4.3 |
Learn independently and with initiative. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B6.2 |
Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and as a professional (CT7) |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Conex i sap aplicar els principis de disseny per a la fabricació i disseny per al muntatge.
| | A1.3 |
Coneix i sap aplicar els principis de seguretat en màquines (Risck Assestment).
| | A1.9 |
Aplica els condicionants de fabricació al projecte d'elements i grups mecànics.
| | A5.7 |
Selecciona materials per al projecte mecànic.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant, amb un llenguatge apropiat a la situació.
Plan their communications: generate ideas, search for information, select and order the information, make schemes, determine the type of audience and the objectives of the communication, etc.
Draft documents with the appropriate format, content, structure, language accuracy and register, and illustrate concepts using the appropriate conventions: formats, titles, footnotes, captions, etc.
Prepare their presentations and use a variety of presentation strategies (audiovisual support, eye contact, voice, gesture, time, etc.).
| | B2.4 |
Participa activament en la distribució de les responsabilitats i les tasques en funció de les potencialitats de cada membre de l’ equip.
| | B2.6 |
Desenvolupa estratègies per a involucrar a l’equip en la consecució dels objectius.
| | B3.3 |
Participate actively and share information, knowledge and experience.
Finish the tasks assigned to them in the time allowed and with the resources available.
Accepta i compleix les normes del grup.
Col·labora activament en la planificació de la feina en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits.
| | B3.4 |
Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva.
| | B4.2 |
Analitza l'entorn laboral o professional de l'àmbit d'estudi (entorn).
Dissenya itineraris acadèmics i de inserció laboral o professional (itineraris).
Identifica el propi procés d'aprenentatge (aprenentatge).
Aprofundeix en l'autoconeixement acadèmic, laboral o professional (autoconeixement).
| | B4.3 |
Selecciona un procediment d’entre els que li proposa el professor.
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
| | B5.1 |
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’ acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca.
Decide how to manage and organize work and time.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B6.2 |
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i en comprèn les causes. (Igualtat)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Introduccio al disseny d' elements i grups mecanics |
|
2 Selecció de materials per al projecte mecànic |
2.1 Metalls
2.2 Plastics |
3 Construcció lleugera. |
3.1 Soldadura |
4 Disseny de peces enmotllades |
4.1 Fosa
4.2 injecció de plastics
4.3 Altres peces enmotllades
4.4 Forja |
5 Acoplaments i elements de transmissió |
|
6. Ergonomía |
|
7. Enginyeria Inversa |
|
8. Seguretat en màquines |
|
9. Lideratge, emprenedoria i orientació professional |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Lecture |
|
14 |
14 |
28 |
Projects |
|
30 |
78 |
108 |
Experimental integrative project |
|
1 |
3 |
4 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Short-answer objective tests |
|
3 |
6 |
9 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentacio dels mètodes de disseny |
Lecture |
Esposició dels aspectes mes rellevants del temari |
Projects |
Treball pautat i tutoritzat pel professorat que es desenvolupa en diferents fases. Com ara: identificació d’un problema u objecte d’estudi, revisió i anàlisi crític de diferents fonts d’informació, definició d’objectius o hipòtesis, metodologia i pla de treball, recollida d’informació, anàlisi i conclusions. Pot ser individual o en grup i tenir diferents nivells de complexitat. |
Experimental integrative project |
Desenvolupar un treball basat en un equip industrial o tecnològic ja existent, o per desenvolupar, segons unes especificacions donades. |
Personal attention |
Atencio al despatx en horari de consultes |
Description |
S'anunciarà el despatx i l'horari de consultes a través de moodle. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Projects |
|
Lliurament de mini-projectes proposats |
55% |
Experimental integrative project |
|
Exercici d'enginyeria inversa que s'haurà de presentar oralment en anglès |
15% |
Short-answer objective tests |
|
Proves per avaluar l' assoliment dels aspectes mes conceptuals de l' assignatura |
30% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
OBSERVACIONS: Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic sols disposa d'una sola convocatòria d'avaluació. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol•licitar la convocatòria addicional d'exàmens. Nota mínima de l'examen de teoria per a fer mitja de l'assignatura es de 4. En caràcter addicional, es preveu la construcció d'un dels mini-projectes en els laboratoris d'enginyeria mecànica. Aquesta activitat es voluntària i pot estar limitada als millors projectes presentats. Activitat inclosa dins de les activitats del CDIO. La valoració satisfactòria d'aquesta activitat aportarà fins a 1 punt addicional a la qualificació ordinària. En el cas del primer qualificat en la prova dels enginys construïts, es podrà assignar fins a 0.5 punts addicionals. |
Basic |
Pedro R. Mondelo et al., Ergonomía: Fundamentos. 1, EDICIONES UPC , 2001
Carles Riba i Romeva, SELECCION DE MATERIALES EN EL DISEÑO DE MAQUINAS, EDICIONES UPC, 2008
, , ,
Pedro R. Mondelo et al., Ergonomía 3. Diseño de puestos de trabajo, EDICIONES UPC , 2004
|
Els professors publicaran al Moodle les publicacions necessàries per al seguiment dels diferents temes |
Complementary |
|
|
|
Other comments |
El desenvolupament de l' asssignatura es planteja de manera coordinada amb Disseny de Màquines |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|