Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.3 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques (G7) |
| A1.5 |
Projectar i gestionar el manteniment de les diferents instal•lacions industrials de subministrament i climatització |
| A1.8 |
Projectar i gestionar el manteniment de transport de fluids, sistemes oleohidràulics i pneumàtics |
| A2.1 |
Capacitat per al maneig d'especificacions, reglaments i normes de compliment obligat (G6) |
| A2.2 |
Coneixements per a la realització de mesuraments, càlculs, valoracions, taxacions, peritatges, estudis, informes, plans de tasques i altres treballs anàlegs (G5) |
| A2.3 |
Capacitat per a la redacció, signatura i desenvolupament de projectes en l'àmbit de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica, que tinguin per objecte la construcció, reforma, reparació, conservació, demolició, fabricació, instal·lació, muntatge o explotació d’estructures, equips mecànics, instal·lacions energètiques, instal·lacions elèctriques i electròniques, instal·lacions i plantes industrials, i processos de fabricació i automatització (G1) |
| A2.4 |
Coneixement, comprensió i capacitat per aplicar la legislació necessària en l'exercici de la professió d'enginyer tècnic industrial, especialitat en mecànica (G11) |
| A4.10 |
Coneixements bàsics i aplicació de tecnologies mediambientals i sostenibilitat (RI10) |
| A4.11 |
Coneixements aplicats d'organització d'empreses (RI11) |
| A4.12 |
Coneixements i capacitats per organitzar i gestionar projectes. Conèixer l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes (RI12) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B2.1 |
Capacitat d'organització i planificació en l'àmbit de l'empresa i en altres institucions i organitzacions |
| B2.2 |
Capacitat per a la direcció de les activitats objecte dels projectes d'enginyeria, vinculats a la professió d'enginyer industrial, especialitat en mecànica. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.4 |
Expressar-se correctament de manera oral i escrita en una de les dues llengües oficials de la URV. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Avalua els aspectes econòmics del desenvolupament del producte
| | A1.3 |
Realitza l'anàlisi del cicle de vida
Avalúa les conseqüències ambientals i de sostenibilitat dels diferents projectes industrials.
| | A1.5 |
Projecta instal·lacions industrials de subministraments.
| | A1.8 |
Projecta instal·lacions hidràuliques i neumàtiques.
| | A2.1 |
Aplica el marc legal en la realització i execució de projectes.
| | A2.2 |
Elabora informes tècnics.
| | A2.3 |
Realitza avantprojectes dins de l'àmbit de la seva especialitat
| | A2.4 |
Coneix l'àmbit d'actuació i les limitacions de l'enginyeria tècnica industrial en mecànica.
| | A4.10 |
Aplica tecnologies mediambientals i sostenibilitat.
| | A4.11 |
Aplica coneixements d'organització d'empreses i gestió de la producció
| | A4.12 |
Organitza i gestiona projectes. Coneix l'estructura organitzativa i les funcions d'una oficina de projectes.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B2.1 |
Defineix les tasques que permetran assolir els objectius del projecte
Planifica els mecanismes de seguiment de la implementació
Identifica possibles riscos inherents al projecte
Estableix objectius clars pel projecte
| | B2.2 |
Preveu i assigna temps necessaris per completar les accions previstes
Planifica una avaluació dels resultats dels projectes
Porta a terme un seguiment de la implementació del projecte
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.4 |
Produeix un text oral gramaticalment correcte
Produeix un text oral ben estructurat, clar i eficaç
Produeix un text oral adequat a la situació comunicativa
Produeix un text escrit gramaticalment correcte
Produeix un text escrit ben estructurat, clar i ric
Produeix un text escrit adequat a la situació comunicativa
|
Tema |
Subtema |
El ingeniero y sus atribuciones.
Aspectos básicos de los proyectos de Ingeniería
|
|
Metodología y formulación: Definición de objetivos. Estudio de
condicionantes. Estudio de alternativas. Ingeniería del proceso. Ingeniería de
las instalaciones.
|
|
Morfología de proyecto: Memoria. Planos. Pliego de condiciones.
Presupuesto.
|
|
Evaluación del proyecto: Evaluación económica y financiera. Evaluación
ambiental.
|
|
Desarrollo del proyecto: Tramitación. Contratación. Dirección ejecutiva y
ambiental.
|
|
Seguimiento y control: Planificación temporal. Gestión de recursos.
|
|
Seguridad en las obras: Marco legal
|
|
Elaboración de informes técnicos |
- Peritaciones
- Estudios de Seguridad en obras
- Código Técnico de la Edificación: Seguridad Estructural, Seguridad contra incendios, Seguridad de utilización, Salubridad y Ahorro Energético
- RITE
-ITE (Inspección Técnica de edificios |
Prácticas: |
- Estructuración de los documentos de un proyecto (Aplicación de normas)
-Informes técnicos
- Cálculo de elementos e instalaciones (gestión informática)
-Evaluación financiera (gestión informática)
-Pogramación de proyectos
-Mediciones y presupuestos(gestión informática) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
0 |
15 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
30 |
30 |
60 |
Avantprojecte |
|
2 |
36 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
3 |
0 |
3 |
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentanció |
Sessió Magistral |
Desenvolupaments teòrics i normatius |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes i exercicis a l'aula d'aplicació de la teoria. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Realització d'informes i treballs parcials dels documents d'un projecte
|
Avantprojecte |
Realització d'un avantprojecte, com a treball de grup |
Atenció personalitzada |
Els alumnes tindran atenció personalitzada a les hores de consulta |
Descripció |
Els alumnes disposen de temps de consultes individualitzades, a més de l’atenció específica al llarg de les classes; fonamentalment les pràctiques.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
|
0.3 |
Proves objectives de tipus test |
|
|
0.3 |
Altres |
|
Pràctiques Avantprojecte |
0.2
0.2 |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Les práctiques son obligatòries i no recuperables. Per fer la mitjana entre les diferents parts, caldrà tenir una nota mínima de 4 a totes les parts. Si una part no arriba al 4, l'assignatura restarà suspesa. Segona convocatòria i convocatòria addicional: - Se mantindrà la mateixa estructura i ponderacions que a la primera convocatòria - Les notes de pràctiques seran les obtingudes a la primera convocatòria, donat que no son recuperables fins al següent curs Desenvolupament de proves escrites: - No es permet la entrada de cap dispositiu electrònic al aula d'examen (inclòs els telèfons mòbils) - Les calculadores utilitzables seran NO PROGRAMABLES. --> |
Bàsica |
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. Dirección, gestión y organización de proyectos, Servicio de publicaciones UPV, 2000
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al., Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. I Diseño básico (anteproyecto) de plantas industriales, Servicio de publicaciones UPV, 1997
GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; et al. , Cuadernos de Ingeniería de Proyectos. II Del diseño de detalle a la realización, Servicio de publicaciones UPV, 2000
|
|
Complementària |
|
HEREDIA , R., Arquitectura y Urbanismo Industrial, Servicio publicaciones ETSII de Madrid, 1981 HEREDIA, RAFAEL DE, Dirección Integrada del Proyecto –DIP-Project Management, Servicio publicaciones de la ETSII de Madrid, 1995 FEITO, A.; RUBIO,C et al., Estudio de Seguridad e Higiene, Colegio Oficial de Aparejadores y Arquitectos Técnicos de Madrid, 1991 GÓMEZ OREA, D., Evaluación de Impacto Ambiental, Editorial Agrícola Española S.A., Madrid, 1998 GÓMEZ-SENENT MARTÍNEZ, E.; CHINER DASI, M., Las fases del Proyecto y su Metodología, SPUPV-92-679, 1994 , RD. 1627/1997 de 24/10/97 . Estudio de Seguridad y Salud, Consejo Andaluz de Colegios Técnicos Industriales, 1997 , Reglament general de desplegament de la Llei 3/1998 de 27 de febrer, de la intervenció integral de l’administració ambiental. Quaderns de Legislació, Generalitat de Catalunya, 1998 ROMERO LÓPEZ, C., Técnicas de programación y control de proyectos, Ed. Pirámide S.A., Madrid, 1997 ROMERO C., Teoría de la decisión multicriterio. Conceptos, técnicas y aplicaciones, Alianza Universidad-Textos, 1993 DE COS CASTILO, M., Teoría General del Proyecto. Vol I, Ed.Síntesis, 2003 DE COS CASTILLO, M., Teoría general del Proyecto. Vol. I. Dirección de proyectos, Ed. Síntesis, 1995 DE COS CASTILLO, M., Teoría General del Proyecto. Vol. II. Ingeniería de Proyectos, Ed. Síntesis, 1997
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|