Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.3 |
Capacitat d'analitzar i valorar l'impacte social i mediambiental de les solucions tècniques (G7) |
| A1.4 |
Capacitat per aplicar els principis i mètodes de la qualitat (G8) |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B3.1 |
Capacitat de treballar en un entorn multilingüe i multidisciplinari |
| B5.3 |
Capacitat de resoldre problemes amb iniciativa, presa de decisions, creativitat, raonament crític i de comunicar i transmetre coneixements, habilitats i destreses en el camp de l'enginyeria industrial, especialitat en mecànica (G4) |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.1 |
Dominar en un nivell intermedi una llengua estrangera, preferentment l’anglès. |
| C1.2 |
Utilitzar de manera avançada les tecnologies de la informació i la comunicació. |
| C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
| C2.1 |
Comprometre’s amb l'ètica i la responsabilitat social com a ciutadà/ana i com a professional. |
| C2.2 |
Definir i desenvolupar el projecte acadèmic i professional. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.3 |
Sap transmetre idees, solucions i defensar-les en un equip d’enginyeria multicultural.
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú.
Sap posicionar-se i traçar un pla professional sobre el qual desenvolupar la seva carrera, tenint clar quin es el seu rol a la societat.
Sap calibrar l’impacte social dels processos innovadors i d’emprenedoria.
| | A1.4 |
Entén la relació entre els beneficis i els recursos necessaris per prendre decisions equilibrades i plenes de sentit comú
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B3.1 |
Té capacitat per treballar en un grup multidisciplinari i multicultural.
Entén la funció i la expectativa que te la societat de un enginyer i la expectativa que ha de tenir un enginyer de la societat
| | B5.3 |
Sap resoldre problemes amb iniciativa, imaginació i responsabilitat ètica
Coneix la evolució de la enginyeria al llarg de la història
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.1 |
Expressa opinions sobre temes abstractes o culturals de forma limitada
Explica i justifica breument les seves opinions i projectes
Comprèn instruccions sobre classes o tasques assignades pels professors
Comprèn informació i articles de caràcter rutinari
Extreu el sentit general dels textos que contenen informació no rutinària dins d'un àmbit conegut
Recull en apunts part de la informació que s'imparteix en una classe
Escriu cartes o prendre notes sobre assumptes previsibles i coneguts
| | C1.2 |
Utilitza programari per a comunicació on-line: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu...
| | C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
| | C2.1 |
Actua des del respecte i promoció dels drets humans i els principis d'accessibilitat universal, d'igualtat d'oportunitats, no discriminació i accessibilitat universal de les
persones amb discapacitat
| | C2.2 |
Identifica necessitats de formació
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral
|
Tema |
Subtema |
Presentation: History of Engineering |
Program
Time Table
Class activities
Exams
Presentations
Grading |
The engineer |
Definition
From Phylosofy to science to engineering
Engineering fields |
Ancient engineering |
The stone age
The egipcians
The Greek
The Romans |
The middle ages |
Guttemberg ¿inventor or engineer?
Construction through the middle ages
Science and enginering |
The industrial revolution |
New social classes
The role of enginnering
New machines improve productivity |
Accomplishments on the XIX century |
Electricity
Communications
Engines
Construction
|
The XX century: the engineering century |
Chemical engineers
Mechanical enginnering
Electricity and Engineers
Electronics
Telecomunications engineering
Aerospace engineering |
Engineering and society in the XXI century |
What to expect
The Enginnering role
Society and engineering
What is a good engineer?
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0 |
2 |
Sessió Magistral |
|
27 |
81 |
108 |
Presentacions / exposicions |
|
8 |
16 |
24 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.3 | A1.4 | B3.1 | B5.3 | C1.1 | C1.2 | C1.3 | C2.1 | C2.2 | |
7 |
7 |
14 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S'introduirà la assignatura, el seu desenvolupament i la forma de avaluar. |
Sessió Magistral |
Consistirà en sessions de 50 minuts de classe en les que el professor exposarà la història, conseqüencies o deduccions de determinats fets relacionats amb la enginyeria. Lluny de ser classes merament expositòries, es pretén generar amb el material un debat obert i animat sobre cada tema. |
Presentacions / exposicions |
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. |
Atenció personalitzada |
Els alumnes, una vegada assignats a un determinat grup de treball, poden preguntar al professor qualsevol cosa sobre el exercici assignat. |
Descripció |
La atenció personalitzada també serà en anglès. Nomes es parlarà en català/castellà per traduir paraules puntuals. L'alumne es podrà dirigir al professor per tal de aclarir qualsevol dubte de la matèria donada a classe o sobre algun dels exercicis assignats. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Presentacions / exposicions |
|
Els alumnes, en grups de dos o tres persones hauran de presentar la biografia de algun enginyer, el seu treball i les repercusions històriques que ha tingut. Contarà tan el treball com la presentació oral. |
20 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.3 | A1.4 | B3.1 | B5.3 | C1.1 | C1.2 | C1.3 | C2.1 | C2.2 |
|
Cada setmana hi haura un exàmen de uns 30 minuts amb preguntes de resposta curta (tot en angles) sobre els temes tractats la setmana anterior i la ultima presentacio feta per els companys. ES podran portar les notes agafades durant la sessió anterior. |
80 |
Altres |
|
Se tendrá en cuenta la participación en los debates. |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants que no superin les activitats avaluatives anteriors, tindran una segona convocatòria consistent en un examen final, del material mostrat en clase. Els estudiants podrán portar els apunts resultats de veure els documentals.
|
Bàsica |
Daniel R. Headrick , Technology: A World History (New Oxford World History) , ,
Armytage, W. H. G. , A Social History of Engineering, , 1976
Crozet, Francois, The First Industrialists: The Problems of Origins, , 1985
|
|
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|