Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria |
| A1.6 |
Projectar elements de màquines i estructures basant-se en els mètodes de càlcul, els materials, la funcionalitat i els condicionants de fabricació |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears | | C1.3 |
Gestionar la informació i el coneixement. |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix i gestiona els cicles termodinàmics aplicats a les diferents tecnologies de motors endotèrmics.
| | A1.6 |
Coneix, dimensiona i dissenya els diferents grups funcionals d'un motor endotermic.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| C1.3 |
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient
Avalua críticament la informació i les seves fonts i la incorpora a la pròpia base de coneixements i al seu sistema de valors
Utilitza la informació comprenent les implicacions econòmiques, legals, socials i ètiques de l’ accés a la informació i el seu ús
|
Tema |
Subtema |
|
|
History of the ICE
Impact of ICE on petroleum consumption and CO2 emissions.
Basic principles, types of the ICE: 2-stroke, 4-stroke, Wankel and Atkinson cycle.
Gasoline versus Diesel Engine
Construction principles: valve train, pistons, crankshaft, oil circuit and cooling circuit
Gasoline mixture preparation: intake manifold, valve timing, PFI and GDI
Diesel mixture preparation: injection pressure, injector geometry
Supercharging: turbo and blower
Emissions: constituents (HC, CO, Nox, etc.), catalyst evolution, euro limits
|
|
Fuel formulation: performance impact, emissions, alternative fuels (biobased, Natural gas, synthetic fuels)
Fuel Consumption: downsizing, specific fuel consumption, driver impacts
Dual fuel (gas and Diesel)
Future tendencies to improve the ICE efficiency: HCCI, cylinder deactivation, materials, concepts
PHEV Plug-In Hybrid Electrical Vehicle, Electrical Vehicles, Hydrogen
|
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
1 |
2 |
Sessió Magistral |
|
15 |
15 |
30 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
15 |
15 |
30 |
Treballs |
|
1 |
7 |
8 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves mixtes |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
|
Sessió Magistral |
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Treballs |
|
Atenció personalitzada |
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
|
|
Treballs |
|
|
|
Proves mixtes |
|
|
|
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
|
Bàsica |
|
|
Complementària |
: Prof.F. Payri y Prof. J.M. Desantes, Motores de combustión interna alternativos, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|