Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2.1 |
Utilitzar especificacions, reglaments i normes de compliment obligat. |
| A3.5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a condicions canviants. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir l'adversitat. |
| B1.5 |
Usar eficientment les TIC per gestionar la informació i el coneixement. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis bàsics de visió espacial i de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica com de geometria descriptiva.
| | A2.1 |
Coneix i aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb la representació gràfica d'equips i instal·lacions.
| | A3.5 |
Coneix la normativa vigent.
Coneix i interpreta les projeccions cilíndrica, cònica i ortogonal.
Coneix i aplica els mètodes operatius.
Coneix i interpreta els conceptes de normalització de dibuixos i plànols.
Aplica la normalització en peces industrials.
Coneix i interpreta el dibuix isomètric i n'aplica els mètodes.
Coneix i interpreta els conceptes fonamentals de programes de DAO.
Aplica els programes de DAO.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tècniques de representació gràfica. Elements gràfics en projectes d'enginyeria. Geometria mètrica i descriptiva. Principis generals de la normalització. |
La normalització industrial. El llenguatge comú. Cub de projeccions. Vistes. Seccions. Normes d’acotació. Simbologia d’elements bàsics. |
Dibuix industrial i d’instal·lacions. |
Sistemes de representació a la industrial. Fonaments i aplicacions. |
Disseny assistit per ordinador. Elements gràfics en projectes d'enginyeria.Tècniques de representació gràfica. Dibuix assistit per ordinador i aplicacions. |
Dibuixar amb ordinador, programari bàsic:
1 - Representació de peces.
2 - Representació d’instal·lacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
4 |
0 |
4 |
Sessió Magistral |
|
12 |
12 |
24 |
Pràctiques a laboratoris |
|
24 |
60 |
84 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
18 |
30 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves pràctiques |
|
7.5 |
0 |
7.5 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
S’explicarà a l’aula el programa del curs: matèria, temporització, avaluació, mitjans materials, programari, etc. |
Sessió Magistral |
Mitjançant classes magistrals s’explicarà la teoria que figura al programa de l’assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Les pràctiques del laboratori de CAD constaran sobre la matèria explicada a les classes magistrals i d’acord amb el programari explicat i utilitzat a l’aula de CAD. El lliurament de les pràctiques serà avaluable. |
Resolució de problemes, exercicis |
Les pràctiques sobre el que s’ha explicat a les classes magistrals es realitzaran a les hores destinades a problemes. El alumnes han de portar a classe el material de dibuix adequat per portar-les a terme. El lliurament de les pràctiques és voluntari, però les pràctiques són avaluables. |
Atenció personalitzada |
L’alumne sempre pot requerir del professor les explicacions i consultes oportunes a les hores de classe i d’atenció a l’alumnat. |
Descripció |
Es resoldran dubtes i s'ampliarà el contingut sobre la teoria i exercicis plantejats, en el despatx del professor en les hores de consulta. Els dubtes es podrán resoldre també, sempre que sigui possible, a través del Moodle o e-mail. Consultar hores d'atenció de cada professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Pràctiques de CAD 2D
Pràctiques de CAD 3D |
7%
12% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Pràctiques parcial núm. 1
Pràctiques parcial núm. 2 |
7.5%
7.5% |
Proves pràctiques |
|
Prova parcial núm. 1
Prova parcial núm. 2
Prova de CAD 2D |
22.5%
22.5%
21.0% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Pel que fa a l'avaluació, la que resta penjada en aquesta guia és la que correspon a classes presencials i pot servir de guia orientativa. Sent que a hores d'ara no se sap amb seguretat la modalitat definitiva del curs que ve, o si les circumstàncies canviaran durant el desenvolupament del curs, resulta difícil plantejar distints sistemes i ponderacions d'avaluació de l'assignatura sense conèixer les limitacions amb què es desenvoluparà. Així doncs, el professorat de l'assignatura es compromet a que els criteris d'avaluació i ponderació s'adaptin a les situacions esdevingudes i siguin comunicats amb prou anterioritat a l'alumnat. La nota final de teoria i problemes (proves parcials + col·leccions de pràctiques) i la nota de CAD (prova de CAD +pràctiques de CAD) són selectives, es a dir, han d'estar ambdues aprovades per poder aprovar l'assignatura. Activitats per nota (=100%de la nota final de l'estudiant) 1. Teoria i problemes (60% i selectiu) 1.1. Proves (75%) 1.1.1. Prova parcial núm. 1 (50%) pes 22.5 % 1.1.2. Prova parcial núm. 2 (50%) pes 22.5 % 1.2. Pràctiques (25% i presentació voluntària) 1.2.1. Pràctiques parcial núm. 1 (50%) pes 7.5 % 1.2.2. Pràctiques parcial núm. 2 (50%) pes 7.5 % 2. CAD (40% i selectiu) 2.1. CAD 2D (70%) 2.1.1 Prova (75%) pes 21 % 2.1.2 Pràctiques 2D (25%) pes 7 % 2.2. CAD 3D (30%) 2.2.1 Pràctiques 3D (100%) pes 12% Els alumnes que no hagin aprovat a la primera convocatòria restaran obligats a presentar-se a la segona convocatòria. Aquesta constarà d'un examen de teoria i problemes dividit en dues parts(corresponent cada una d'elles a cada una de les proves parcials realitzades). Pel que fa al CAD, serà necessari realitzar l'examen de CAD 2D i/o la presentació de pràctiques 3D que han estat suspeses a la primera convocatòria. |
Bàsica |
Pedro Ibáñez-Pedro Ubieto-J.M. Auria, DIBUJO INDUSTRIAL. CONJUNTOS Y DESPIECES, 2005, Paraninfo
David Corbella Barrios, ELEMENTOS DE NORMALIZACIÓN. DIBUJO TÉCNICO 3, 2010, autor
Basilio Ramos-Esteban García, DIBUJO TÉCNICO, 3ª, AENOR
|
|
Complementària |
F. Javier Rodríguez Abajo, GEOMETRÍA DESCRIPTIVA. TOMO III., ,
varis, Internet, ,
|
https://www.autodesk.mx/education/home?mktvar002=672098 |
|
Altres comentaris |
És molt recomanable treballar els continguts teòrics exposats a classe durant les hores assignades de problemes i de laboratori de CAD, ja que els dubtes que apareixen poden ser immediatament solucionats i també es pot treure un major rendiment del temps de dedicació a l’assignatura. Així mateix es considera que l'assistència a classe és obligatòria. S’activaran el nombre de grups de problemes i de laboratori en funció del nombre d’alumnes matriculats en aquell curs, i amb criteris d'optimització i eficàcia docent segons el nombre d'alumnes. Es prohibeix la utilització de càmeres, mòbils, ordinadors portàtils o aparells de gravació durant les classes de teoria i a les proves avaluatives. Si es detecta una pràctica de laboratori copiada, la sanció afectarà tant a l’alumne que l’ha copiat com l’alumne del qual s’ha copiat i comportarà els suspens en aquesta pràctica i la impossibilitat de presentar-la en la vigent convocatòria. No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|