Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A3.1 |
Capacitat per resoldre els problemes matemàtics que puguin plantejar-se en l'enginyeria. Aptitud per aplicar els coneixements sobre àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.5 |
Usar eficientment les TIC per gestionar la informació i el coneixement. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.3 |
Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que es puguin plantejar en enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix la capacitat d'utilització de les eines matemàtiques bàsiques en el modelatge i resolució de situacions relacionades amb l'enginyeria. Les tècniques estudiades són les relacionades amb l'àlgebra lineal i l'anàlisi univariable i multivariant.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.3 |
S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Anàlisi Matemàtica univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració. Aplicació de la integració al càlcul d'àrees, volums, masses i treball. |
Anàlisi Matemàtica multivariant. |
Funcions de diverses variables: conceptes bàsics.
Derivació multivariant i aplicacions.
Integració multivariant i aplicacions. |
Espais vectorials. |
Espais vectorials reals. Subespais vectorials. Independència lineal. Base i dimensió. Canvi de base. |
Sistemes d'equacions lineals. |
Introducció. Mètode de Gauss. Matriu inversa.
Determinants. |
Aplicacions lineals i Matrius. |
Aplicacions Lineals generals. Nucli i Imatge. Matrius i operacions matricials. Representació matricial de les aplicacions lineals. Canvi de Base. |
Valors i Vectors Propis. |
Obtenció de valors i vectors propis i les seves aplicacions. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
41 |
56 |
97 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
35 |
48 |
83 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
6 |
8 |
14 |
Estudis previs |
|
8 |
8 |
16 |
Atenció personalitzada |
|
9 |
0 |
9 |
|
Proves pràctiques |
|
4.5 |
4.5 |
9 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
4 |
4 |
8 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Sessió Magistral |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Es facilitaran col·leccions de problemes agrupats segons els diferents blocs temàtics de l'assignatura. El professor mostrarà el funcionament i gestió del software per tal que l'alumne pugui marcar-se un ritme de treball personalitzat. |
Estudis previs |
Activitat de revisió dels continguts bàsics de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada.
Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura.
També es pot contactar per e-mail.
carlos.barbera@urv.cat |
Descripció |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants al despatx pertinent en dues modalitats:
-dins l'horari previament establert i publicat a l'espai moodle de l'assignatura.
-en qualsevol moment via e-mail
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Estudis previs |
|
Prova de revisió dels continguts bàsics de l'assignatura. |
10% |
Proves pràctiques |
|
Durant el curs es faran 2 proves amb el mateix pes per a cada prova. |
65% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Durant el curs es faran 4 sessions de resolució de problemes curts utilitzant les TIC. |
25% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: Una única prova pràctica de resolució de problemes que comptarà el 100% de la nota final. Durant la realització de les proves d'avaluació queda totalment prohibit l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i rellotges. |
Bàsica |
Howard Anton, Introducción al álgebra lineal, , México, D.F. [etc.] : Limusa, 1986
Stewart, James , Cálculo multivariable, 4ª ed. , México : International Thomson, cop. 2001
Stewart, James, Cálculo de una variable, 4ª ed., México : International Thomson, cop. 2001
Salas, Hille, Etgen, Calculus : una y varias variables, 4ª ed., Barcelona [etc.] : Reverté, 2002
Leslie Hogben, Handbook of linear algebra , 2ª ed., Chapman and Hall/CRC 2013
|
|
Complementària |
José Vale Parapar ... [et al.], Problemas resueltos de química para ingeniería, , Madrid : Thomson, cop. 2004
Ron Larson, Elementary linear algebra, 5th ed., Boston, [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop. 2004
|
http://archives.math.utk.edu/visual.calculus/ En aquest enllaç trobareu la part de l'assignatura que tracta sobre el càlcul d'una variable. A l'espai moodle de l'assignatura hi ha material electrònic divers sobre l'assignatura. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|