Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques. |
| A3.6 |
Coneixement adequat del concepte d'empresa, marc institucional i jurídic de l'empresa. Organització i gestió d'empreses. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.1 |
Comunicar informació de manera clara i precisa a audiències diverses. |
| B1.5 |
Usar eficientment les TIC per gestionar la informació i el coneixement. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d'empresa, el seu marc institucional i jurídic així com els principis d'organització i gestió d'empreses.
| | A1.3 |
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d'inversió.
Calcula i estima a nivell elemental els costos d'un projecte d'inversió.
| | A3.6 |
Coneix el món de les organitzacions empresarials i comprèn els seus necessitats estratègiques.
Aplica coneixements d'economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Aplica coneixements bàsics en la direcció d'empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d'inputs, processos, productes, fluxos d'informació, proveïdors, clients i entorn.
Aprèn i sap aplicar el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Entèn el paper del professional de l'enginyeria dins de les organitzacions empresarials.
Adquireix coneixements i competències que li permeten, en el desenvolupament de les seves funcions com a futur professional de l'empresa, contribuir a la millora de la competitivitat de les empreses.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
2 |
0.75 |
2.75 |
Sessió Magistral |
|
47 |
42 |
89 |
Treballs |
|
15 |
10.5 |
25.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
12 |
9 |
21 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1.5 |
2.5 |
|
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
1 |
1 |
2 |
Proves objectives de tipus test |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
5 |
5 |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
3 |
3 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Presentació de l'assignatura: contingut, desenvolupament de les sessions, pla de treball i sistema d'avaluació |
Sessió Magistral |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Treballs |
Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Resolució de problemes, exercicis |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Atenció personalitzada |
Tutorització individualitzada de l'alumne. |
Descripció |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat.
El professorat indicarà a l'inici de les classes el seu horari d'atenció a l'alumnat, temps en el qual els alumnes poden resoldre dubtes que se'ls plantegin al llarg de les classes. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Treballs |
|
Elaboració id'un projecte relacionat els dos primers mòduls de l'assignatura |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Encàrrec de disseny d’una planta de procés (API) o activitat substitutòria |
15% |
Proves objectives de tipus test |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura. Pot incorporar anàlilsi de casos pràctics |
35% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Avaluació contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
20% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Durant el curs 2018-19 l'assignatura participa en el projecte d'innovació docent "X-Culture: un projecte col·laboratiu per la internacionalització de la docència", Els estudiants matriculats a l'assignatura poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (http://www.vtaras.com/x-culture.html), amb el corresponen reconeixement extra de la seva feina en el sistema d'avaluació i sempre amb el seu consentiment previ. Els alumnes rebran, a més a més, un certificat de participació. Aquesta activitat pot ser utilitzada com a activitat substitutòria pels estudiants que no fan avant projecte i que així ho indiquin. En aquest cas equivaldrà al 15% de la nota de l'assignatura. La segona convocatòria és totalment independent de la primera. En conseqüència l'alumne que no superi la primera convocatòria haurà d'examinar-se de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test, 100% de la nota). A les proves d'avaluació no es poden fer servir mòbils, tablets, portàtils ni similars. |
Bàsica |
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingenerieros, 2004, Thomson
, , ,
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
|
Material elaborat pel professor
adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementària |
Torres-Coronas,Teresa; Vidal Blasco, María-Arántzazu; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
|
Altres comentaris |
Els estudiants poden participar de manera voluntària en el projecte X-Culture (https://x-culture.org/)
L'assignatura segueix un model blended-learning per al desenvolupament de competències professsionalitzadores, per tant, es requereix que l'estudiant domini de manera bàsica les TIC per al treball acadèmic. |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|