IDENTIFYING DATA 2021_22
Subject (*) CARTOGRAPHY AND TOPOGRAPHY Code 20234102
Study programme
Bachelor's Degree in Bioprocess and Food Engineering (2017)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
6 Compulsory Fourth 1Q
Language
Castellà
Department Mechanical Engineering
Coordinator
LÓPEZ SOLER, JOSE LUIS
E-mail joseluis.lopezs@urv.cat
Lecturers
LÓPEZ SOLER, JOSE LUIS
Web
General description and relevant information <div>The aim of the URV is for the teaching of the 2021-22 academic year to be taught with the maximum attendance allowed by the indications of the health authorities.</div><div><br /></div><div>Depending on the degree of occupancy allowed in the classroom, if necessary, students will be integrated into small groups and will alternate weeks of face-to-face work at the center with weeks of online work according to a pre-established schedule. This applies to the assessment tests. </div><div align="justify"><br /></div><div align="justify"><b>GENERAL DESCRIPTION</b>: This subject will be used to make topographic plans and edit all types of official cartography.</div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria.
 A2.4 Realitzar, redactar i signar mesuraments, segregacions, parcel·lacions, valoracions, taxacions, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola.
 A2.5 Estar capacitat per a la preparació prèvia, concepció, redacció i signatura de projectes i estudis en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola que tinguin per objecte les accions esmentades en l'Ordre CIN/323/2009.
 A2.6 Dirigir l'execució de les obres objecte dels projectes, en l'àmbit de la professió d'enginyer tècnic agrícola.
 A4.9 Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis d'aixecaments i replantejaments topogràfics, cartografia, fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia.
Type B Code Competences Transversal
 B3.2 Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen.
 B3.3 Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa.
 B4.1 Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments.
 B4.3 Aprendre de forma autònoma i amb iniciativa.
 B4.4 Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions.
 B5.1 Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador.
 B5.2 Assumir posicions emprenedores.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Coneix, comprèn i utilitza els principis de: Aixecaments i replantejaments topogràfics. Cartografia, Fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia.
 A2.4 Realitza lectures de planimetria. Interpreta plànols.
Utilitza taquímetres, estacions totals, GPS, etc.
Obté i interpreta plans topogràfics d’obtenció de corbes de nivell.
Coneix el sistema de coordenades UTM.
Realitza i comprèn perfils longitudinals i transversals.
Empra i fa servir nivell: clàssic i làser.
Realitza aixecaments de plànols per procediments clàssics: cintes, cadenes i esquadres.
 A2.5 Dissenya projectes mitjançant topografia.
 A2.6 Utilitza perfils topogràfics per a la valoració d'obres.
Replanteja obres a partir de plànol topogràfic.
 A4.9 Empra les magnituds de el sistema mètric decimal i mesures agràries.
Coneix i aplica el dibuix cartogràfic. Simbologia general i aplicacions.
Type B Code Learning outcomes
 B3.2 S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B4.1 Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
 B4.3 S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.2 Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i mètodes, i experimenta amb procediments nous.
Analitza riscos i beneficis de la innovació.
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
TEMA 1. Principis teòrics de la topografia introducció a la representació de coordenades planes i esfèriques. Estudi de l'nivell òptic per al anivellament de maquinària industrial i la representació de perfils de el terreny.
TEMA 2. Projeccions topogràfiques estudi del geoide i el·lipsoide terraqüi. Representació de coordenades utm amb les seves diferents tipologies. Tipus de nord segons el tipus de cartografia.
TEMA 3. Generació i processament de dades estudi de l'taquímetre o estació total. Presa de dades en el terreny i obtenció de resultats amb el sistema manual i després amb llibreta electrònica.
TEMA 4. Disseny i presentació gràfica. representació gràfica de les dades de camp. Planimetria dels punts i corbes de nivell. Georefernciació els projectes topogràfics o industrials amb sistemes GPS + GLONASS. Certificacions de superfícies per peritatges, expropiacions...
TEMA 5. Estudi de terrenys. cota d'implantació d'un projecte. Càlcul de volumetries per secció pro mitjà de perfils transversals. Càlcul de volumetries per malles 3d. Formes de certificacions de partides d'obra.
TEMA 6. Càlcul de superfícies càlcul de superfícies per triangulació, per a distàncies i angles, sistema d'Heró i per Cad. Equivalències mètriques per certificacions .

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
1 0 1
Problem solving, exercises in the classroom
A1.1
A2.4
B4.1
15 24 39
Lecture
A2.5
A4.9
B4.4
14 21 35
PBL (Problem Based Learning)
A2.4
A2.5
B4.4
30 45 75
Personal attention
1 0 1
 
Short-answer objective tests
A1.1
A2.4
A2.5
A2.6
A4.9
B3.2
B3.3
B4.1
B4.3
B4.4
B5.1
1 0 1
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura.
Problem solving, exercises in the classroom Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura.
Lecture Exposició dels continguts de l'assignatura.
PBL (Problem Based Learning) Estratègia consistent en la resolució de problemes i en la reflexió sobre les seves experiències que han de realitzar els estudiants, normalment treballant d’una manera col·laborativa.
Personal attention Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència.

Personalized attention
Description

In case of not being able to make the consultations in a face-to-face way, the consultations will be opted for via Teams or by email. If they can be done in person, they will be done in office 105 DEM or in Cad's classroom if it is from MDT. The email is: joseluis.lopezs@urv.cat


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
Problem solving, exercises in the classroom
A1.1
A2.4
B4.1
Exercicis individuals o en grup 35
PBL (Problem Based Learning)
A2.4
A2.5
B4.4
Prova individual de algunes de les materies impartides 30
Short-answer objective tests
A1.1
A2.4
A2.5
A2.6
A4.9
B3.2
B3.3
B4.1
B4.3
B4.4
B5.1
Proves amb preguntes i respostes breus sobre un aspecte concret. 35
Others  
 
Other comments and second exam session

The works or practices that will do during the course and that averages to 70% of the final note, so much the realized in group as the individual, are of obligatory presentation and will only promise with the rest of works if they are punctuated with a note equal to or greater than 4.

Final exam: Only for students who have not passed the partial tests or have given up the continuous assessment (in this case this test will be worth 100%)


Sources of information

Basic Serafín López-Cuervo y Estébez, Topografía, ,
Antonio Miguel González Cabezas, Lecciones de topografía y replanteos, ,


Complementary

Recommendations

Subjects that continue the syllabus
GRAPHIC EXPRESSION/20234001


Subjects that it is recommended to have taken before
GRAPHIC EXPRESSION/20234001
MATHEMATICS I/20234005
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.