Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A2.1 |
Utilitzar especificacions, reglaments i normes de compliment obligat. |
| A4.4 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de l'enginyeria del mitjà rural pel que fa al càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia i projectes tècnics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a condicions canviants. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir l'adversitat. |
| B1.5 |
Usar eficientment les TIC per gestionar la informació i el coneixement. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A2.1 |
Aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb el disseny d'estructures.
| | A4.4 |
Coneix l'àmbit d'aplicació de la resistència de materials.
Coneix i aplica la teoria general de la flexió.
Coneix i aplica els principals conceptes de resistència de materials: Tensió i deformació. Tipus d'esforços. Equilibri estàtic i elàstic.
Coneix i aplica la teoria columnes i vinclament.
Calcula estructures isostàtiques i hiperestàtiques.
Coneix i aplica els principals materials de construcció.
Dissenya i dimensiona estructures d'acer.
Dissenya i dimensiona estructures de formigó armat.
Dissenya i dimensiona fonaments.
Dissenya i calcula mitjançant ordinador.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
TEMA 1. INTRODUCCIÓ |
Conèixer l'àmbit d'aplicació de l'elasticitat i resistència de materials. Equilibri estàtic i elàstic. Definició de peça prismàtica. Concepte de tensió i deformació. El problema elàstic. Hipòtesi de l'elasticitat. |
TEMA 2. TRACCIÓ I COMPRESSIÓ |
Definició. Estat tensional de la tracció i compressió. Deformacions. Pes propi. Sistemes hiperestàtics. Tensions tèrmiques. |
TEMA 3. TALLANT PURA I MOMENT TORSOR |
Tallant pur. Teoria elemental del tallant. Deformacions, Càlcul d'unions rematxades i cargolades. Torsió en barres rectes i de secció circular. Distribució de les tensions tangencials. Diagrames. Càlcul d'eixos de transmissió de potència. |
TEMA 4. FLEXIÓ. ANÀLISI DE TENSIONS I DEFORMACIONS |
Definicions. Llei de Navier pel càlcul de tensions normals en flexió pura. Tensions en flexió simple. Dimensionat de barres en tensió simple. Mètode de la doble integració pel càlcul de deformades. Efecte de l'esforç tallant. |
TEMA 5. INESTABILITAT ELÀSTICA. VINCLAMENT |
Definicions. Mètode d'Euler. Mètode Omega. Mètode X. Compressió excèntrica. |
TEMA 6. CÀRREGUES COMBINADES |
Càlcul d'elements sotmesos a accions combinades. |
TEMA 7. MATERIALS BÀSICS DE CONSTRUCCIÓ |
|
TEMA 8. PRINCIPIS BÀSICS D'ESTRUCTURES D'ACER |
|
TEMA 9. PRINCIPIS BÀSICS D'ESTRUCTURES DE FORMIGÓ ARMAT |
|
TEMA 10. PRINCIPIS BÀSICS DE FONAMENTS |
|
PRÀCTIQUES DE LABORATORI |
Pràctiques bàsiques de resistència de materials (assaig de tracció,...) |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
30 |
35 |
65 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
15 |
20 |
35 |
Pràctiques a laboratoris |
|
20 |
25 |
45 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves pràctiques |
|
1 |
1 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentarà el professor, l'assignatura, continguts, metodologia i avaluació. |
Sessió Magistral |
Es presentarà, de forma aplicada, els continguts teòrics de cada tema. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Es presentaran problemes que es resoldran a classe, per part del professor, o per part dels alumnes de forma guiada. |
Pràctiques a laboratoris |
Es faran sessions de laboratori on els alumnes aplicaran els continguts de l'assignatura. Els alumnes hauran de presentar un informe del desenvolupament de la pràctica o del cas pràctic corresponent. |
Atenció personalitzada |
L'atenció personalitzada s'efectuarà al despatx del professor, prèvia cita per correu electrònic o a la classe. |
Descripció |
L'atenció personalitzada és fonamental per poder resoldre els problemes que tinguin els alumnes.
Professor: Francesc Rovira Gras. Despatx 116 del DEM francisco.rovira@urv.cat
Professor laboratori: Enrique Saavedra.
Es demanarà cita per correu electrònic per tal d'organitzar l'atenció personalitzada. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
S'avaluarà l'assistència i l'entrega dels problemes realitzats a classe. |
20% |
Pràctiques a laboratoris |
|
S'avaluarà l'assistència i entrega dels informes de les pràctiques realizades. |
20% |
Proves pràctiques |
|
Examen, amb exercicis similars als plantejats i resolts a classe. |
60% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Per tal de superar l'assignatura caldrà una nota mínima de 4 a l'examen; i així poder ponderar amb la resta d'activitats amb pes a la nota. Els alumnes que facin l'examen (obtenint una npta mínima de 4) i la resta d'activitats amb pes a la nota i superin l'assignatura, no caldrà que acudeixin a la segona convocatòria. En la segona convocatòria podran tenir-se en consideració aspectes favorables d'avaluació desenvolupats durant el curs.
|
Bàsica |
|
De la Flor, Silvia; Ferrando, Francesc. PROBLEMAS DE RESISTENCIA DE MATERIALES. URV Beer, Ferdinand P.; Rusell, E. MECANICA VECTORIAL PARA INGENIEROS. ESTATICA. McGrawHill |
Complementària |
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
EXPRESSIÓ GRÀFICA/20234001 | FÍSICA/20234003 |
|
|
Altres comentaris |
Assignatures que en continuen el temari:
Construccions agroalimentàries |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|