Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A4.4 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de l'enginyeria del mitjà rural pel que fa al càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia i projectes tècnics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de: Aixecaments i replantejaments topogràfics. Cartografia, Fotogrametria, sistemes d'informació geogràfica i teledetecció en agronomia.
| | A4.4 |
Coneix, defineix i interpreta la constitució general, característiques principals, condicions de funcionament i classificació dels motors de combustió interna alternatius.
Interpreta, descriu i justifica els cicles tèrmics dels motors de combustió interna alternatius, així com els principis termodinàmics que els regeixen.
Coneix, defineix i interpreta les característiques i condicions necessàries per a l'aplicació dels motors de combustió interna alternatius a les plantes de cogeneració.
Coneix, defineix i interpreta els conceptes de rendiments, treballs i potències dels motors de combustió interna alternatius.
Coneix els diferents usos de l'energia i les tecnologies en estalvi i eficiència energètica en la indústria agroalimentària
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Indústria i energia |
Importància de el sector industrial. Fonts d'energia a la indústria. Costos energètics. energies renovables. |
2. Transformacions energètiques. |
Combustibles; classificació i propietats. Combustió i emissions. calderes; constitució i característiques. Bomba de calor; estalvi energètic i reducció d'emissions. |
3. Cicles de potència i cogeneració. |
Cicles de potència de vapor. Cicles de potència de Gas. Configuracions i prestacions. |
4. Motors alternatius. |
Esquema i nomenclatura dels motors alternatius de combustió interna. Cicles operatius. Principals diferències entre els motors dièsel i gasolina. Cicles Otto i Diesel. |
5. Equips de refrigeració |
Equips de refrigeració per compressió. Equips de refrigeració per absorció. Configuracions i prestacions. |
6. Cogeneració |
Concepte i configuracions. Càlcul energètic i econòmic. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
14 |
21 |
35 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
10 |
15 |
25 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
1 |
2 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
4 |
6 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència |
Descripció |
Les tutories es realitzaran en línia, per correu electrònic o via reunions de Teams. E-mail: mahmoud.bourouis@urv.cat |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual a la qual s'avalua els coneixements i habilitats de l'alumne per resoldre qüestions i problemes. |
50% |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Prova individual a la qual s'avalua els coneixements i habilitats de l'alumne per resoldre qüestions i problemes. |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
ADAPTACIÓ DE L'AVALUACIÓ PER AL CURS 2020-21 Avaluació continua: No es preveuen canvis significatius d'avaluació de l'assignatura. La nota mínima en cadascuna de les proves d'avaluació continuada ha de ser superior a 3. Segona convocatòria: L'examen serà de la totalitat de la material de l'assignatura, i tindrà un pes del 100%. Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
Michael J Moran, Howard N Shapiro, Fundamentos de termodinámica técnica, 2004, Editorial Reverté S.A.
Yunus A Çengel, Michael A Boles, Kanoglu Mehmet, Kanoglu Mehmet, Thermodynamics : an engineering approach, 2015, McGraw-Hill
|
|
Complementària |
Francisco Moreno Gómez, Motores alternativos de combustión interna, 2a, Prensas Universitarias de Zaragoza
Marta Muñoz Domínguez, Problemas resueltos de motores térmicos y turbomáquinas técnicas, 2a, UNED
|
|
Assignatures que es recomana haver cursat prèviament |
ENGINYERIA TÈRMICA/20234119 |
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|