Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A5.2 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de processos i bioprocessos en les indústries agroalimentàries. |
| A5.3 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis de modelització i optimització. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A5.2 |
Entén els fonaments i criteris de disseny de productes biològics, fonamentalment aliments.
| | A5.3 |
Modela bioprocessos, prenent decisions apropiades durant la selecció i dimensionat dels equips en funció de criteris pertinents de disseny.
Adquireix una correcta metodologia aplicable en simulació de processos i aprèn els conceptes necessaris per a simular i analitzar processos en estat estacionari utilitzant un programa comercial, com Super Pro o equivalents.
Determina les condicions òptimes d'operació respectant les restriccions del procés i / o producte.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Tema 1. Introducció a la programació d'operacions en plantes discontínues (scheduling)
|
|
Tema 2. Organització de la producció en plantes flexibles |
|
Tema 3. Disseny i re-disseny de plantes discontínues |
|
Tema 4. Introducció al paquet de simulació SuperPro |
|
Tema 5. Casos pràctics d'iniciació a SuperPro |
|
Tema 6. Cas d'estudi sobre processos de fermentació |
|
Tema 7. Cas d'estudi sobre processos de separació |
|
Tema 8. Projecte de simulació d'un procés industrial de producció d'aliments |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
15 |
25 |
40 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
14 |
29 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves pràctiques |
|
2 |
2 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Introducció a l'assignatura |
Sessió Magistral |
Explicació dels continguts de l'assignatura |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Atenció personalitzada |
Atenció a l'estudiant |
Descripció |
Atenció a l'estudiant en horari de consultes. Si us plau envieu un correu electronic a carmenmaria.torres@urv.cat per confimar el lloc i hora de la reunió telefon: 977-558553 |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
Problemes amb el simulador SuperPro i altre software |
50% |
Proves pràctiques |
|
Examen pràctic a final de curs |
50% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Segona convocatòria: es guardarà la nota dels problemes. És necessari obtenir un 3,5 a la prova individual per poder-ne calcular el promig. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora |
Bàsica |
Elmar Heinzle, Arno P. Biwer, Charles L. Cooney, Development of sustainable bioprocesses: Modelling & assessment, John Wiley & Sons, 2006
L. Puigjaner, P. Ollero, C. de Prada, L. Jimenez,, Estrategias de Modelado, Simulación y Optimización de Procesos Químicos, Editorial Síntesis, 2006
|
|
Complementària |
Carlson, E. C., Don’t gamble with physical properties for simulations, chem. eng. prog., 92 (10), 35-46, 1996
Carlson, E. C., Does your simulation reflect the real world?, chem. eng. prog., 92 (10), 35-46, 1996
Sowell, R., Why a simulation system doesn’t match the plant?, hydrocabon processing, 102-107, 1997
Branan, C. Branon, C., Rules of thumb for chemical engineers: A manual of quick, accurate solutions to everyday process engineering problems, 2ª ed, Gulf Professional Publishing Company,
Cusack, R. G., Designing a separation process, Chem. Eng. 21-27, 1998
Horwitz, B. A. Nocera, A. J., Are your “scotomatized” by your simulation software?, Chem. Eng. Prog., 68-71, 1996
Schad, R. C., Make the most of process simulation, Chem. Eng. Prog., 21-27, 1998
Agarwal, R., Li, Y.-K. Santollani, O., Satyro, M. A., Vieler, A., Uncovering the realities of simulation-Part 2, Chem. Eng. Prog., 64-72, 2001
|
|
|
Altres comentaris |
Es farà servir software amb llicència (SuperPro) accesible en Virtlabs |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|