Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A1.3 |
Valorar l'impacte econòmic, social i mediambiental de les solucions tècniques. |
| A1.5 |
Aplicar els principis de l'enginyeria en el context de les ciències de la vida per definir condicions i estratègies que permetin dissenyar i optimitzar processos de producció de sistemes biològics. |
| A5.9 |
Capacitat per conèixer, comprendre i utilitzar els principis dels sistemes biològics, des d'una perspectiva d'enginyeria, que permeti als estudiants la caracterització quantitativa i qualitativa de productes biotecnològics. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a condicions canviants. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir l'adversitat. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments d'algunes de les tècniques bàsiques utilitzades en la tecnologia d'ADN recombinant.
| | A1.3 |
Coneix les implicacions ètiques i legislatives bàsiques de la utilització de l'enginyeria de biosistemes.
| | A1.5 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de l'enginyeria de biosistemes.
| | A5.9 |
Coneix les carecterísticas fonamentals de les molècules de la vida (biomolècules).
Coneix els fonaments dels processos de transcripció i traducció en microorganismes.
Coneix i aplica les tècniques bàsiques utilitzades en la tecnologia d'ADN recombinant.
Coneix i aplica les metodologies per a realitzar enginyeria metabòlica i enginyeria de proteïnes.
Col·labora i es comunica amb experts de l'àmbit de l'enginyeria de biosistemes i especialitats afins.
Coneix a nivell bàsic aplicacions de l'enginyeria genètica en plantes i animals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Introducció a l'enginyeria de sistemes: Conceptes bàsics |
|
2. Tecnologia de ADN recombinant: tècniques i eines |
|
3. El producte biotecnològic: molècules, proteïnes i organismes |
|
4. Plantes i animals transgènics: conceptes bàsics i mètodes |
|
5. Legislació, ètica i economia del producte genèticament modificat |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
32.5 |
59 |
91.5 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
7 |
11 |
18 |
Pràctiques a laboratoris |
|
15 |
20 |
35 |
Atenció personalitzada |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.2 | A1.3 | A1.5 | A5.9 | B1.2 | B1.3 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | |
4 |
0 |
4 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Resolució de problemes, exercicis |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Descripció |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials.
Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor.
L'horari i el lloc d'atencio es comunicarà oportunament a traves de MOODLE.
Malgrat no es necessari avisar amb antelació, és recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis a entregar
Freqüència: Cada una o dues setmanes aproximadament |
10% |
Pràctiques a laboratoris |
|
Entrega d'un informe per cada pràctica realitzada per avaluar l'adquisició de coneixements. |
20% |
Proves objectives de preguntes curtes |
A1.2 | A1.3 | A1.5 | A5.9 | B1.2 | B1.3 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.4 | B5.1 | B5.3 |
|
Dues proves d'avaluació de coneixements.
Cada prova representa un 35% del total.
|
70% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Avaluació contínua: Per poder superar l'assignatura és necessari assolir com a mínim 4 punts sobre 10 en la mitja entre les dues proves d'avaluació de coneixements. En cas de no assolir això (4 sobre 10 en la mitja de les dues proves), no es farà mitja amb les avaluacions de les pràctiques de laboratori i dels exercicis (la nota final serà directament la mitja de les dues proves). Segona convocatòria: Es realitzarà una nova prova d'avaluació (corresponent als continguts no superats en l'avaluació contínua) que substituirà la nota d'una o dues de les proves d'avaluació ja realitzades. Com en el cas de l'avaluació contínua, caldrà que la nota final corresponent a les proves (després de realitzar la segona convocatòria) sigui com a mínim 4 punts sobre 10 per a fer mitja amb les avaluacions de les pràctiques de laboratori i dels exercicis. Si la nota de les proves no es com a mínim 4 punts sobre 10, la nota final serà directament la mitja de les proves. La realització de les pràctiques de laboratori és un requisit indispensable per a tal de ser avaluat en qualsevol de les dues convocatòries de l'assignatura. No es permetrà en cap cas l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Bàsica |
Bernard R. Glick / Jack J. Pasternak, Molecular Biotechnology, 3rd,
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|