Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A2.1 |
Utilitzar especificacions, reglaments i normes de compliment obligat. |
| A3.5 |
Capacitat de visió espacial i coneixement de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica i geometria descriptiva, com mitjançant les aplicacions de disseny assistit per ordinador. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a condicions canviants. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir l'adversitat. |
| B1.5 |
Usar eficientment les TIC per gestionar la informació i el coneixement. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis bàsics de visió espacial i de les tècniques de representació gràfica, tant per mètodes tradicionals de geometria mètrica com de geometria descriptiva.
| | A2.1 |
Coneix i aplica especificacions, reglaments i normes relacionades amb la representació gràfica d'equips i instal·lacions.
| | A3.5 |
Coneix la normativa vigent.
Coneix i interpreta les projeccions cilíndrica, cònica i ortogonal.
Coneix i aplica els mètodes operatius.
Coneix i interpreta els conceptes de normalització de dibuixos i plànols.
Aplica la normalització en peces industrials.
Coneix i interpreta el dibuix isomètric i n'aplica els mètodes.
Coneix i interpreta els conceptes fonamentals de programes de DAO.
Aplica els programes de DAO.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
DIBUIX TÈCNIC. INTRODUCCIÓ. |
Projeccions i tipus, cilíndrica, ortogonal, obliqua, cónica, etc. |
SISTEMA DIÈDRIC GENERALITATS, CUB DE PROJECCIONS. |
Croquis a ma alçada de peces simples, elecció de vistes minimes necessàries. |
NORMALITZACIÓ ,FORMATS, LÍNIES I GRUIX, TIPUS DE ESCALES, ACOTACIÓ, SECCIONS. |
Principis bàsics i normativa. Metodologia. Criteris generals. Exercicis d'aplicació. |
ELEMENTS NORMALITZATS A LA FABRICACIÓ INDUSTRIAL. |
Elements roscats, tipos de rosca. Exercicis d'aplicació. |
SISTEMA AXONOMÈTRIC |
Sistemes de representació. Representació segons eixos. Dibuixar figures simples, polígons, circumferències en els tres plans. |
ISOMETRIA |
Representació de peces. |
REPRESENTACIÓ DE CANONADES |
Resolució de plànols isomètrics de canonades a la vista de plànols de planta. |
DAO |
Eines informàtiques. Ordres bàsiques de representació en Autocad. Aplicació de fonaments teòrics a dibuix per ordinador. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
Sessió Magistral |
|
12.5 |
18.75 |
31.25 |
Pràctiques a laboratoris |
|
30 |
18.75 |
48.75 |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
|
15 |
45 |
60 |
Atenció personalitzada |
|
1 |
0 |
1 |
|
Proves de desenvolupament |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
|
4 |
0 |
4 |
Proves pràctiques |
A1.1 | A2.1 | A3.5 | B1.2 | B1.3 | B1.5 | B3.2 | B5.1 | B5.3 | |
2 |
0 |
2 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Sessió Magistral |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Pràctiques a laboratoris |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d’un àmbit de coneixement en un context determinat. Resolució d'exercicis per part dels alumnes sota la supervisió del professor. |
Pràctiques a través de TIC en aules informàtiques |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Resolució de pràctiques amb eines informàtiques. |
Atenció personalitzada |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Descripció |
Es resoldran dubtes i s'ampliarà el contingut sobre la teoria i exercicis plantejats, en el despatx del professor en les hores de consulta. Els dubtes es podran resoldre també, sempre que sigui possible, a través del Moodle o e-mail. Consultar hores d'atenció de cada professor. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Proves de desenvolupament |
|
Llliurament d'exercicis realitzats i demanats periòdicament. |
15% |
Proves pràctiques |
|
Proves pràctiques de coneixements. |
45% |
Proves pràctiques |
A1.1 | A2.1 | A3.5 | B1.2 | B1.3 | B1.5 | B3.2 | B5.1 | B5.3 |
|
Prova individual amb TIC |
40% |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
La segona convocatòria consistirà en una prova que serà compilació acadèmica de les proves anteriors. Durant les proves avaluatives els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. No es permet arribar tard a les proves avaluatives. L'alumne que arribi un cop començada la prova es considerarà no presentat. |
Bàsica |
AENOR, NORMAS UNE SOBRE DIBUJO TÉCNICO, ,
DAVID CORBELLA BARRIOS, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
RODRIGUEZ DE ABAJO, DIBUJO AXONOMETRICO, ,
GONZALEZ MONSALVE, DIBUJO INDUSTRIAL, ,
|
|
Complementària |
, Apunts proporcionats per professor, ,
, Internet, ,
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|