Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering. |
| A3.1 |
Ability to solve mathematical problems that can arise in engineering. Ability to use knowledge on: linear algebra; geometry; differential geometry; differential and integral calculus; differential equations and partial derivatives; numerical methods; numerical algorithms; statistics and optimisation. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2) |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.3 |
Learn independently and with initiative. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament els principis matemàtics que es puguin plantejar en enginyeria, àlgebra lineal, geometria, geometria diferencial, càlcul diferencial i integral, equacions diferencials i en derivades parcials, mètodes numèrics, algorítmica numèrica, estadística i optimització.
| | A3.1 |
Adquireix la capacitat d'utilització de les eines matemàtiques bàsiques en el modelatge i resolució de situacions relacionades amb l'enginyeria. Les tècniques estudiades són les relacionades amb l'àlgebra lineal i l'anàlisi univariable i multivariant.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.3 |
S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Anàlisi Matemàtica univariant. |
Conceptes bàsics de derivació i integració. Aplicació de la integració al càlcul d'àrees, volums, masses i treball. |
Anàlisi Matemàtica multivariant. |
Funcions de diverses variables: conceptes bàsics.
Derivació multivariant i aplicacions.
Integració multivariant i aplicacions. |
Espais vectorials. |
Espais vectorials reals. Subespais vectorials. Independència lineal. Base i dimensió. Canvi de base. |
Sistemes d'equacions lineals. |
Introducció. Mètode de Gauss. Matriu inversa.
Determinants. |
Aplicacions lineals i Matrius. |
Aplicacions Lineals generals. Nucli i Imatge. Matrius i operacions matricials. Representació matricial de les aplicacions lineals. Canvi de Base. |
Valors i Vectors Propis. |
Obtenció de valors i vectors propis i les seves aplicacions. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
35 |
70 |
105 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
35 |
60 |
95 |
IT-based practicals |
|
0 |
10 |
10 |
Personal attention |
|
5.5 |
0 |
5.5 |
|
Practical tests |
|
4.5 |
0 |
4.5 |
Short-answer objective tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Explicació del desenvolupament de les classes, així com de les condicions i i del tipus d'avaluació de l'assignatura. |
Lecture |
Transferència dels coneixements teòrics bàsics de l'assignatura. els alumnes podran prendre notes de les explicacions fetes a la pissarra, a través de transparències i/o canó de video. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat de problemes o exercicis relacionats amb la temàtica de l'assignatura. |
IT-based practicals |
Es facilitaran col·leccions de problemes agrupats segons els diferents blocs temàtics de l'assignatura. El professor mostrarà el funcionament i gestió del software per tal que l'alumne pugui marcar-se un ritme de treball personalitzat. |
Personal attention |
El professor resta a disposició dels alumnes que precisin d'una atenció personalitzada.
Les hores de consulta es publicaran en l'espai moodle de l'assignatura.
També es pot contactar per e-mail.
carlos.barbera@urv.cat |
Description |
El professor/a corresponent estarà a la disposició dels estudiants en dues modalitats:
-presencial: dins l'horari previament establert i publicat a l'espai moodle de l'assignatura (quan les recomanacions sanitàries ho permetin).
-virtual: via e-mail o videoconferència, en funció de les necessitats. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Practical tests |
|
Durant el curs es faran 2 proves amb el mateix pes per a cada prova. |
65% |
Short-answer objective tests |
|
Durant el curs es faran 4 sessions de resolució de problemes curts utilitzant les TIC. |
25% |
Others |
|
Al principi del curs es farà una prova de resolució de problemes relacionats amb els coneixements previs de Matemàtiques, utilitzant les TIC |
10% |
|
Other comments and second exam session |
Primera convocatòria: Per aprovar l'avaluació continuada, la nota de la prova pràctica de càlcul haurà de ser superior o igual a 3, i la prova pràctica d'àlgebra haurà de ser superior o igual al 3. Segona convocatòria: Una única prova pràctica de resolució de problemes que comptarà el 100% de la nota final. Durant la realització de les proves d'avaluació queda totalment prohibit l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades i rellotges. |
Basic |
Howard Anton, Introducción al álgebra lineal, , México, D.F. [etc.] : Limusa, 1986
Stewart, James , Cálculo multivariable, 4ª ed. , México : International Thomson, cop. 2001
Stewart, James, Cálculo de una variable, 4ª ed., México : International Thomson, cop. 2001
Salas, Hille, Etgen, Calculus : una y varias variables, 4ª ed., Barcelona [etc.] : Reverté, 2002
Leslie Hogben, Handbook of linear algebra , 2ª ed., Chapman and Hall/CRC 2013
|
|
Complementary |
José Vale Parapar ... [et al.], Problemas resueltos de química para ingeniería, , Madrid : Thomson, cop. 2004
Ron Larson, Elementary linear algebra, 5th ed., Boston, [etc.] : Houghton Mifflin Co., cop. 2004
|
http://archives.math.utk.edu/visual.calculus/ En aquest enllaç trobareu la part de l'assignatura que tracta sobre el càlcul d'una variable. A l'espai moodle de l'assignatura hi ha material electrònic divers sobre l'assignatura. |
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|