Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1.1 |
Aplicar efectivament el coneixement de les matèries bàsiques, científiques i tecnològiques pròpies de l'enginyeria. |
| A1.2 |
Dissenyar, executar i analitzar experiments relacionats amb l'enginyeria. |
| A3.4 |
Capacitat per comprendre i aplicar els principis de coneixements bàsics de la química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | B1.2 |
Adaptar-se a un entorn canviant. |
| B1.3 |
Desenvolupar el treball de forma efectiva i resistir a l'adversitat. |
| B3.2 |
Contribuir efectivament a la consecució dels objectius de l'equip a través de la cooperació, la participació i el compromís en la visió i la meta que es comparteixen. |
| B3.3 |
Treballar en equip de forma col·laborativa, amb responsabilitat compartida i iniciativa. |
| B4.1 |
Aprendre maneres eficaces per assimilar coneixements i comportaments. |
| B4.4 |
Conèixer les matèries bàsiques i tecnològiques que el capaciten per a l'aprenentatge de nous mètodes i teories, i el doten de versatilitat per adaptar-se a noves situacions. |
| B5.1 |
Treballar de forma autònoma amb responsabilitat, iniciativa i amb pensament innovador. |
| B5.3 |
Resoldre problemes de manera crítica, creativa i innovadora dins del seu àmbit professional. |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1.1 |
Aplica correctament els coneixements bàsics de química general, química orgànica i inorgànica i les seves aplicacions en l'enginyeria.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A3.4 |
Relaciona l'estructura dels compostos orgànics amb diferents propietats físiques i químiques.
Relaciona l'estructura de diferents espècies amb la seva estabilitat.
Prediu el camí de reacció de reaccions orgàniques senzilles.
Reconeix la química analítica com la ciència metrològica que desenvolupa, optimitza i aplica processos de mesura destinats a obtenir informació química de qualitat. Identifica les etapes que integren el procés analític.
Coneix els fonaments de les principals tècniques instrumentals d'anàlisi, i les sap aplicar en la resolució de problemes quimicoanalítics.
Demostra capacitat per aplicar els mètodes quantitatius d'anàlisi i realitzar el tractament estadístic de les dades experimentals.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
Bloc 1.- Experimentació en Química Analítica |
1. Realització pràctica de mesures de potenciometria, espectroscòpia molecular i atòmica i cromatografia de gasos.
|
Bloc 2.- Fonaments de Química Analítica |
1. Definició i objecte de l'anàlisi químic. El procés de mesura química. El tractament de la mostra. Paràmetres de qualitat en l'anàlisi químic.
2. Obtenció, tractament i expressió dels resultats analítics. Calibratge lineal.
3. Tècniques instrumentals d'anàlisi: espectroscòpia UV-Vis molecular i atòmica,
4. Tècniques instrumentals d'anàlisi: cromatografia i potenciometria.
|
Bloc 3.- Fonaments de Química Orgànica |
5. Introducció a la química orgànica: característiques generals dels compostos orgànics. Nomenclatura.
6. Estructura i geometria de les molècules orgàniques. Enllaços deslocalitzats.
7. Estructura i propietats dels compostos orgànics.
8. Reactivitat dels compostos orgànics. |
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
28 |
56 |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
14 |
22 |
36 |
Pràctiques a laboratoris |
|
28 |
10 |
38 |
Atenció personalitzada |
|
2 |
1 |
3 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
4.5 |
5.5 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
2 |
9 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació del programa de l'assignatura. S'explicarà a l'alumnat la forma de contactar amb el professor fora de les hores de classe. |
Sessió Magistral |
Activitats encaminades a l' introducció de conceptes bàsics i a la discussió d'exemples. |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Resolució de problemes per part dels alumnes sota la supervisió del professor, individualment o en grup. Inclou treball individual per part de l'alumne. |
Pràctiques a laboratoris |
Activitats encaminades a conèixer experimentalment les diferents etapes i instruments analítics per a resoldre problemes senzills. |
Atenció personalitzada |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. |
Descripció |
L'alumne podrà consultar dubtes als professors de l'assignatura via correu electrònic, moodle o en el seu despatx. El primer dia de classe es donarà la informació pertinent. |
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a laboratoris |
|
Treball de l'alumne al laboratori:
Acompliment de les normes, resultats experimentals, informe final i llibreta. |
15 |
Proves objectives de tipus test |
|
Realització de una prova sobre coneixements experimentals adquirits al laboratori. |
10 |
Proves objectives de preguntes curtes |
|
Aquestes proves podran realitzar presencialment o per mitjà de qüestionaris en moodle, al llarg del període docent. |
37,5 |
Altres |
|
|
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
L' assignatura Química II consta de tres blocs: Bloc I: Pràctic. Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc II: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Analítica Bloc III: Teòric: Impartit per professors de l'àrea de Química Orgànica Criteris d'avaluació globals La nota final s'obtindrà a partir de les notes ponderades de cadascuna de les proves dels blocs (Bloc I 25%, Bloc II 35%, Bloc III 40%) que constitueixen l'assignatura. Per a poder aprovar l'assignatura s'ha d'obtenir un mínim de 3,5 punts sobre 10 en cadascun dels blocs. Si no es supera l'avaluació de l'assignatura en primera opció, es podrà repetir l'avaluació de cadascun dels blocs (es podrà conservar la nota de la primera opció per aquells blocs qualificats com a mínim amb 3,5 sobre 10). Bloc I : Per alumnes que han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (100%) Per alumnes que no han fet les pràctiques: Prova teòrica tipus test (40%) i Prova pràctica al laboratori (60%) Bloc II : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Bloc III : Una prova en la data indicada en el calendari d'exàmens (100%) Altres comentaris: Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
Bàsica |
P. Yarkunis, Fundamentos de Química Orgánica, 2007, Pearson Education, S.A.
J.N. Miller, J.C.Miller, Estadística y Quimiometría para Química Analítica, 2000, Pearson Education, S.A.
D.A. Skoog, D.M. West, F.J. Holler i S.R. Crouch, Fundamentos de Química Analítica, 8ª Ed. 2004, Thomson International
J. Sales, J. Vilarrasa, Introducció a la Nomenclatura Química (inorgànica i Orgànica), , Edicions i Distribucions Universitàries
J. McMurry, Química Orgánica, 2008, Thomson International
D.C. Harris, Análisis Químico Cuantitativo, 3ª Ed., Ed. Reverté, 2006
|
|
Complementària |
|
|
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|