Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering. |
| A1.3 |
Assess the economic, social and environmental impact of technical solutions. |
| A3.6 |
Proper understanding of the concept of company, the institutional and legal framework of companies. Business management and organisation. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.1 |
Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5) |
| B1.5 |
Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2) |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Aplica correctament el concepte d'empresa, el seu marc institucional i jurídic així com els principis d'organització i gestió d'empreses.
| | A1.3 |
Estima de forma bàsica la viabilitat econòmica dels projectes d'inversió.
Calcula i estima a nivell elemental els costos d'un projecte d'inversió.
| | A3.6 |
Coneix el món de les organitzacions empresarials i comprèn els seus necessitats estratègiques.
Aplica coneixements d'economia i organització industrial.
Analitza el context socioeconòmic de les organitzacions empresarials, a partir dels coneixements econòmics bàsics.
Aplica coneixements bàsics en la direcció d'empresa.
Descriu el sistema empresarial en termes d'inputs, processos, productes, fluxos d'informació, proveïdors, clients i entorn.
Aprèn i sap aplicar el llenguatge empresarial per interactuar en equips interdisciplinaris.
Entèn el paper del professional de l'enginyeria dins de les organitzacions empresarials.
Adquireix coneixements i competències que li permeten, en el desenvolupament de les seves funcions com a futur professional de l'empresa, contribuir a la millora de la competitivitat de les empreses.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.1 |
Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
| | B1.5 |
Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera eficaç i eficient.
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Mòdul 1. Empresa i entorn |
En este primer mòdul, l'alumnat ha d'adquirir coneixements bàsics sobre el món empresarial i el seu entorn, amb referència especial a l'entorn econòmic. S'explora el concepte de sistema econòmic, la influència dels mercats, l'entorn competitiu i l'evoluació de l'oferta i demanda en l'activitat empresarial. S'analitzen temes de micro i macroeconomia des d'una vessant pràctica que permet l'alumnat ser capaç d'entendre la informació de la premsa econòmica i les seves implicacions en la presa de decisions en el si de les organitzacions empresarials. |
Mòdul 2. La gestió de les organitzacions empresarials |
En aquest mòdul s'acosta l'alumnat als objectius organitzatius i al paper dels gestors i la seva tasca principal: la presa de decisions. S'aborden temes relacionats amb la direcció estratègica. És important que l'alumnat entengui la natura de les estratègies empresarials i els processos a seguir per a la seva implantació a través del disseny organitzatiu i la gestió dels seus recursos Tot això, en un marc d'organitzacions socialment responsables. |
Mòdul 3. Fonaments d'anàlisi d'inversions i càlcul de costos. |
Aquest mòdul està dissenyat per a introduir l'alumnat en el món de l'anàlisi d'inversions i de les tècniques i programari d'anàlisi economic-financer. Es dota l'alumnat de conceptes bàsics a tenir en compte en el procés d'avaluació d'inversions productives. Al mateix temps s'acosta l'alumnat al càlcul i estimació dels costos d'un projecte d'enginyeria. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
2 |
0 |
2 |
Lecture |
|
40 |
65 |
105 |
Assignments |
|
0 |
22 |
22 |
Problem solving, exercises |
|
0 |
10 |
10 |
Personal attention |
|
6 |
0 |
6 |
|
Practical tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
2 |
0 |
2 |
Multiple-choice objective tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
1 |
0 |
1 |
Short-answer objective tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 | |
2 |
0 |
2 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació de l'assignatura: contingut, desenvolupament de les sessions, pla de treball i sistema d'avaluació |
Lecture |
Presentació dels continguts teòrics de l'assignatura |
Assignments |
Realització d'activitats en modalitat blended-learning que requereixen l'accés a coneixement d'última generació (xarxa, bases de dades), el desenvolupament de competències digitals (recerca i avaluació fons informació en línia) i competències comunicació escrita. |
Problem solving, exercises |
Realització d'activitats que l'alumne realitza de manera autònoma i tutoritzada. |
Personal attention |
Tutorització individualitzada de l'estudiant. |
Description |
Suport docent al treball autònom de l'alumnat.
El professorat indicarà a Moodle el seu horari d'atenció a l'alumnat. Les tutories individualitzades es realitzaran en modalitat presencial o virtual, en l'horari indicat a l'aula virtual de l'assignatura. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Assignments |
|
Elaboració d'un projecte relacionat els dos primers mòduls de l'assignatura |
20% |
Problem solving, exercises |
|
Realització d'activitats d'aprenentatge relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Modalitat treball autònom tutoritzat. |
10% |
Practical tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Encàrrec de disseny d’una planta de procés (API) |
0%-15% |
Multiple-choice objective tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Avaluació, via Moodle, del contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb els dos primers mòduls de l'assignatura. Pot incorporar anàlilsi de casos pràctics |
35% |
Short-answer objective tests |
A1.1 | A1.3 | A3.6 | B1.1 | B1.5 | B4.1 | B5.1 |
|
Avaluació, via Moodle, contingut teòric/pràctic i competències relacionades amb el tercer mòdul de l'assignatura. Prova final pràctica. Selecció respostes en modalitat test. |
20% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Les Proves objectives de tipus test i les Proves objectives de preguntes curtes es realitzaran a través de l'aula virtual de l'assignatura. En primera convocatòria, l'alumnat que no cursi API ha de consultar els detalls de l'avaluació a l'aula virtual La segona convocatòria és totalment independent de la primera. Per tant, l'estudiant que no superi la primera convocatòria s'ha d'examinar de tot el contingut del curs (modalitat examen tipus test en línia, 100% de la nota). |
Basic |
Torres Coronas, T., i Vidal Blasco, M.A., Economia per a enginyers/es, 2016, URV
Monclús Guitart, R.; Vidal Blasco, M.A., Lliçons de Comptabilitat de Costos, 2010, Publicacions URV
Ceeda, Lacalle, Simón y Romero, Economia para ingeneieros, 2004, Thomson
Gillespi, Andrew, Business economics, 2013, Oxford
Mochón, Francisco, Principios de economía, 2010, McGraw Hill
|
Material elaborat pel professorat adaptat al contingut de l'assignatura i disponible al Moodle. |
Complementary |
Torres-Coronas,Teresa; Vidal Blasco, María-Arántzazu; Monclús-Guitart, Ricard, Aprendre a través de la veu de l'experiència, 2012, Publicacions URV
|
|
|
Other comments |
L'assignatura segueix un model blended-learning per al desenvolupament de competències professsionalitzadores, per tant, es requereix que l'estudiant domini de manera bàsica les TIC per al treball acadèmic.
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|