Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering. |
| A5.6 |
Ability to understand and use the principles of food safety and microbiology applied to food bioprocesses. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.2 |
Adapt to a changing environment |
| B1.3 |
Work effectively and resist adversity |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work as a team in a collaborative way, with shared responsibility and initiative. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B5.3 |
Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
Utilitza les tècniques bàsiques de mesura en el laboratori i aplica les tècniques analítiques adequades per a cada problema
| | A5.6 |
Coneix els microorganismes involucrats en l'elaboració d'aliments fermentats
Coneix els ingredients i additius alimentaris produïts per bacteris i fongs.
Coneix els antibiòtics produïts per bacteris i fongs.
Coneix els ingredients i additius alimentaris produïts per enzims.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
Tema I. Microorganismes involucrats en l'obtenció d'aliments fermentats. Productes làctics, carnis, vegetals i fruita, pa i begudes alcohòliques |
|
Tema II. Ingredients i additius alimentaris produïts per bacteris i fongs |
|
Tema III. Antibiòtics produïts per bacteris i fongs |
|
Tema IV. Ingredients i additius alimentaris produïts per enzims |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
15 |
22 |
37 |
Laboratory practicals |
|
10 |
15 |
25 |
Assignments |
|
1 |
5 |
6 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Mixed tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Presentació del curs |
Lecture |
Sessió Magistral |
Laboratory practicals |
Pràctiques en lab del DEQ |
Assignments |
Treball personal relacionat amb els continguts del curs |
Personal attention |
Moodle, despatx, e-mail |
Description |
L'atenció personalitzada es farà concertant cita prèvia amb Sílvia de Lamo (silvia.delamo@urv.cat). |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Laboratory practicals |
|
Examen de pràctiques (24%)
Llibreta de laboratori (6%)
Nota mínima per fer mitjana 4
Assistència obligatòria (mínim 80% de les sessions)
|
30% |
Assignments |
|
Treball sobre un producte fermentat |
15% |
Mixed tests |
|
2 examens parcials durant el curs
Nota mínima per fer mitjana 4 |
55% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació primera convocatòria Per fer la ponderació de la nota final s'ha de treure un mínim de 4 en els dos exàmens parcials, en l'examen de pràctiques, en la llibreta de laboratori i en el treball. Avaluació segona convocatòria - Examen final 55% (mínim de 4 per fer mitjana)
- Treball 15%
- Examen de pràctiques 24%
- Llibreta de laboratori 6%
Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells electrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora. |
Basic |
Generalitat de Catalunya, Elaboració de Pa, 1999, Generalitat de Catalunya
Varnam, Alan H., Meat and Meat Products: Technology, chemistry and microbiology, Chapman & Hall, 1995
Kerry, J. and Ledward, D., Meat Processing: Improving Quality, Boca Rato, CRC Press, 2002
Minj, J., Sudhakaran V, A., Kumari, A., Dairy Processing: Advanced Research to Applications, Springer, 2020
Robinson, R. K., Dairy Microbiology Handbook: the Microbiology of Milk and Milk Products, John Wiley, 2002
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|