Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering. |
| A1.3 |
Assess the economic, social and environmental impact of technical solutions. |
| A1.5 |
Apply the principles of engineering in the context of the life sciences to define conditions and strategies that make it possible to design and optimise the production processes of biological systems. |
| A5.9 |
Ability to understand and use the principles of biological systems, from an engineering perspective, which allows students to characterize biotechnological products quantitatively and qualitatively. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.2 |
Adapt to a changing environment |
| B1.3 |
Work effectively and resist adversity. |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work as a team in a collaborative way, with shared responsibility and initiative. |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B5.3 |
Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments d'algunes de les tècniques bàsiques utilitzades en la tecnologia d'ADN recombinant.
| | A1.3 |
Coneix les implicacions ètiques i legislatives bàsiques de la utilització de l'enginyeria de biosistemes.
| | A1.5 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis de l'enginyeria de biosistemes.
| | A5.9 |
Coneix les carecterísticas fonamentals de les molècules de la vida (biomolècules).
Coneix els fonaments dels processos de transcripció i traducció en microorganismes.
Coneix i aplica les tècniques bàsiques utilitzades en la tecnologia d'ADN recombinant.
Coneix i aplica les metodologies per a realitzar enginyeria metabòlica i enginyeria de proteïnes.
Col·labora i es comunica amb experts de l'àmbit de l'enginyeria de biosistemes i especialitats afins.
Coneix a nivell bàsic aplicacions de l'enginyeria genètica en plantes i animals.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Introducció a l'enginyeria de sistemes: Conceptes bàsics |
|
2. Tecnologia de ADN recombinant: tècniques i eines |
|
3. El producte biotecnològic: molècules, proteïnes i organismes |
|
4. Plantes i animals transgènics: conceptes bàsics i mètodes |
|
5. Legislació, ètica i economia del producte genèticament modificat |
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
32.5 |
59 |
91.5 |
Problem solving, exercises |
|
6 |
12 |
18 |
Laboratory practicals |
|
14 |
21 |
35 |
Personal attention |
|
0.5 |
0 |
0.5 |
|
Short-answer objective tests |
A1.2 | A1.3 | A1.5 | A5.9 | B1.2 | B1.3 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.4 | B5.1 | B5.3 | |
2 |
2 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels estudiants i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises |
Anàlisi i resolució d'un problema o exercici pràctic concret relacionat amb la temàtica de l'assignatura. Aquesta activitat té un abast més acotat i una extensió més reduïda que els treballs i els projectes. |
Laboratory practicals |
Aplicar, a nivell pràctic, la teoria d'un àmbit de coneixement en un context determinat. Exercicis pràctics a través de les TIC. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als estudiants. Aquesta atenció pot fer-se presencialment, a través del fòrum de dubtes de l’assignatura i/o webconferència. |
Description |
Atendre als alumnes de forma individual per tal d'orientar-los en l'adquisició de coneixements tècnics i competències socials.
Les consultes normalment es fan en visites concertades en horari d'atenció en el despatx del professor.
L'horari i el lloc d'atenció es comunicarà oportunament a través de MOODLE.
Malgrat no es necessari avisar amb antelació, és recomanable concertar cita per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises |
|
Exercicis a entregar
Freqüència: Cada una o dues setmanes aproximadament |
10% |
Laboratory practicals |
|
Entrega d'un informe per cada pràctica realitzada per avaluar l'adquisició de coneixements. |
20% |
Short-answer objective tests |
A1.2 | A1.3 | A1.5 | A5.9 | B1.2 | B1.3 | B3.2 | B3.3 | B4.1 | B4.4 | B5.1 | B5.3 |
|
Dues proves d'avaluació de coneixements.
Cada prova representa un 35% del total.
|
70% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
Avaluació contínua: Per poder superar l'assignatura és necessari assolir com a mínim 4 punts sobre 10 en la mitja entre les dues proves d'avaluació de coneixements. En cas de no assolir això (4 sobre 10 en la mitja de les dues proves), no es farà mitja amb les avaluacions de les pràctiques de laboratori i dels exercicis (la nota final serà directament la mitja de les dues proves). Segona convocatòria: Es realitzarà una nova prova d'avaluació (corresponent als continguts no superats en l'avaluació contínua) que substituirà la nota d'una o dues de les proves d'avaluació ja realitzades. Com en el cas de l'avaluació contínua, caldrà que la nota final corresponent a les proves (després de realitzar la segona convocatòria) sigui com a mínim 4 punts sobre 10 per a fer mitja amb les avaluacions de les pràctiques de laboratori i dels exercicis. Si la nota de les proves no es com a mínim 4 punts sobre 10, la nota final serà directament la mitja de les proves. La realització de les pràctiques de laboratori és un requisit indispensable per a tal de ser avaluat en qualsevol de les dues convocatòries de l'assignatura. No es permetrà en cap cas l'ús o tinença de dispositius de comunicació i transmissió de dades durant la realització de les proves. |
Basic |
Bernard R. Glick / Jack J. Pasternak, Molecular Biotechnology, 3rd,
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|