Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.5 |
Apply the principles of engineering in the context of the life sciences to define conditions and strategies that make it possible to design and optimise the production processes of biological systems. |
| A5.1 |
Ability to understand and use the principles of bioprocess engineering and technology applied to food, which includes food engineering and technology, basic food engineering and operations and food technology. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.5 |
Coneix i dissenya de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en la transferència de matèria com ara destil·lació, absorció, desorció i extracció.
Coneix i dissenya de forma preliminar les operacions de separació més comunes basades en el flux de fluids, com ara centrifugació i filtració.
| | A5.1 |
Coneix les equacions de velocitat que regeixen els fenòmens de transport per a posteriorment estudiar la seva aplicació pràctica a operacions unitàries de separació.
Integra els coneixements de fonaments d'enginyeria de processos en el disseny de processos de separació en bioprocessos.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1 Introducció als fenòmens de transport. Equacions de velocitat, transport molecular en estat estacionari.
|
|
2 Operacions de separació basades en la transferència de matèria. Extracció líquid-líquid, extracció sòlid-líquid, destil·lació i rectificació de mescles binàries, adsorció, intercanvi iònic, cromatografia.
|
|
3 Processos de separació i purificació: sedimentació, centrifugació, filtració i filtració per membranes.
|
|
4 Separació i purificació en la indústria dels aliments i biotecnològica. |
|
Extracció supercrítica |
Extracció de soluts aprofitant les propietats supercrítiques de diversos solvents.
El CO2 com a solvent supercrític.
Mescles de solvents per a fer extraccions supercrítiques. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
30 |
45 |
75 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
29 |
30 |
59 |
Presentations / oral communications |
|
4 |
4 |
8 |
Personal attention |
|
2 |
0 |
2 |
|
Mixed tests |
|
4 |
0 |
4 |
Practical tests |
|
1 |
0 |
1 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura |
Lecture |
Mitjançant classes magistrals s'explicaran els continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Resolució de problemes o casos pràctics. L’alumne ha de donar resposta a l’activitat plantejada, plasmant de manera pràctica, els coneixements teòrics i pràctics de l’assignatura |
Presentations / oral communications |
tPresentacions d'exemples de cassos reals en la indústria alimentària en relació dels continguts donats a les sessions magistrals. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
Atenció al despatx 312 del DEQ. Telefon 977559641. Correu electrònic: joan.salvado@urv.cat. L'horari s'informarà a través de la pàgina de l'assignatura en l'entorn virtual de formació de la URV quan comenci el curs.
|
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Exercicis desenvolupats parcialment a l'aula i acabats com a feina perticular de l'alumne fora de 'aula |
15% |
Presentations / oral communications |
|
Presentació de casos pràctics d'operacions de separació que es realitzen a la indústria alimentària. |
0% |
Mixed tests |
|
Proves individuals d'avaluació on s'hauran de realitzar exercicis amb càlcul, tests de múltiple elecció i descripció de Processos
Caldrà obtenir una mitjana del 40% en la qualificació de les proves.
Es relitzaràn dues proves individuals |
70% |
Practical tests |
|
Encàrrec de disseny d’una planta de procés (API) |
0-15% |
Others |
|
Per l'alumnat que no cursi API els detalls de l'avaluació s'especificaran en el Moodle de l'assignatura (exercicis lliurables : 15 % proves individuals d'avaluació: 85%) |
|
|
Other comments and second exam session |
Per la segona convocatòria es realitzarà una prova individual i es mantindran les qualificacions dels exercicis lliurats, de la presentació i de l'API.Caldrà obtenir un mínim de 50% en la prova individual de la 2a convocatòria. La qualificació global de la 2a convocatòria no pot superar el 70% del màxim. Pel que fa als alumnes de GTBA en l'assignatura de Disseny de Processos de separació, l'avaluació serà la següent: • DOS exàmens parcials 2x37.5% (75%) • Exercicis a classe/casa lliurables 10% • Disseny d'una biorefineria 15% |
Basic |
Zeki Berk, Food Process Engineering and Technology, 3a, 2018
A. Ibarz & G.V. Barbosa-Cánovas, Unit Operations in Food Engineering,, , 2003
|
|
Complementary |
Syed S. H. Rizvi., Separation, extraction and concentration processes in the food, beverage and nutraceutical industries, , 2010
J. G. Brennan, Food Processing Handbook, 2a, 2012
|
|
Subjects that it is recommended to have taken before |
PHYSICAL CHEMISTRY/20234004 | FUNDAMENTALS OF PROCESS ENGINEERING/20234116 | THERMAL ENGINEERING/20234119 |
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|