Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1.1 |
Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering. |
| A1.2 |
Design, execute and analyse experiments related to engineering. |
| A4.4 |
Know, understand and use the principles of engineering of the rural environment in terms of calculating structures and construction, hydraulics, electrotechnical engines and equipment and technical projects. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | B1.2 |
Adapt to a changing environment |
| B1.3 |
Work effectively and resist adversity |
| B3.2 |
Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal. |
| B3.3 |
Work as a team in a collaborative way, with shared responsibility and initiative. |
| B4.1 |
Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour. |
| B4.4 |
Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations. |
| B5.1 |
Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking. |
| B5.3 |
Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field. |
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1.1 |
Coneix, comprèn i utilitza els principis d'Enginyeria del medi rural: càlcul d'estructures i construcció, hidràulica, motors i màquines, electrotècnia, projectes tècnics.
| | A1.2 |
Comprova a través de l'experimentació i treball en grup al laboratori els fonaments teòrics explicats a l'aula.
| | A4.4 |
Aplica els fonaments físics relacionats amb l'electricitat i el magnetisme.
Coneix aspectes generals sobre el sistema elèctric, instal·lacions elèctriques, màquines elèctriques i convertidors estàtics.
Realitza pràctiques de laboratori en equip sobre aparells de mesura, elements passius, màquines elèctriques i components electrònics.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| B1.2 |
Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assignatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
| | B1.3 |
Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
| | B3.2 |
S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
| | B3.3 |
Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
| | B4.1 |
Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
| | B4.4 |
Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
| | B5.1 |
Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
| | B5.3 |
Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1- Fonaments Físics
|
1.1- Energia i teoria de camps.
1.2- Electricitat.
1.3- Magnetisme.
|
2- El Sistema Elèctric |
2.1- Subsistema de producció.
2.2- Subsistema de transport.
2.3- Subsistema de distribució.
2.4- Elements elèctrics.
|
3- Instal·lacions elèctriques i tarifes |
3.1- Estacions de transformació.
3.2- Conductors elèctrics.
3.3- Instal·lacions de terra.
3.4- Electrificació d'habitatges.
3.5- Compensació de l'energia reactiva.
3.6- Tarifes elèctriques.
|
4- Màquines elèctriques |
4.1- La màquina elèctrica en general.
4.2- Transformadors.
4.3- Màquines asíncrones.
4.4- Màquines síncrones.
4.5- Màquines de corrent contínua.
4.6- Màquines especials.
4.7- Informació tècnica de motors.
|
5- Convertidors estàtics |
5.1- Introducció.
5.2- Semiconductors.
5.3- Convertidors estàtics. |
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
24 |
47 |
71 |
Problem solving, exercises in the classroom |
|
12 |
23.5 |
35.5 |
Laboratory practicals |
|
14 |
23.5 |
37.5 |
Personal attention |
|
1 |
0 |
1 |
|
Mixed tests |
|
4 |
0 |
4 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura. |
Lecture |
Exposició dels continguts de l'assignatura. |
Problem solving, exercises in the classroom |
Formulació, anàlisi, resolució i debat d'un problema o exercici, relacionat amb la temàtica de l'assignatura. |
Laboratory practicals |
Es portaran a terme sessions de laboratori relacionades amb els continguts de la matèria. Es fomentarà el treball en grup i l'aprenentatge basat en competències. |
Personal attention |
Temps que cada professor té reservat per atendre i resoldre dubtes als alumnes. |
Description |
L’atenció a l’estudiant es realitzarà mitjançant reunions online, en horaris concertats prèviament per correu electrònic, o mitjançant altres eines virtuals. També s'atendrà personalment a l'alumne en hores de consulta en el despatx (348), en l’aula o en el laboratori 003. S'haurà d'avisar prèviament per correu electrònic. |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Problem solving, exercises in the classroom |
|
Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. Temes 1, 2 i 3 |
35% |
Laboratory practicals |
|
Assistència laboratori obligatòria.
Llibreta de laboratori i prova curta. |
30% |
Mixed tests |
|
Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l'adquisició dels conceptes teòrics de l'assignatura. Temes 4 i 5. |
35% |
Others |
|
|
|
|
Other comments and second exam session |
- Proves tipus test: Es realitzaran dos proves tipus test que avaluaran l'adquisició dels conceptes teòrics de l'assignatura. La primera prova (T1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (T2) als temes 4 i 5. - Proves de resolució de problemes: Es realitzaran dos proves de resolució de problemes. La primera prova (P1) correspondrà als temes 1, 2 i 3; la segona (P2) als temes 4 i 5. - Prova curta: Es una prova de desenvolupament (D1) que servirà per avaluar l'adquisició dels conceptes pràctics treballats al laboratori. Les proves T1 i P1 es realitzaran conjuntament, aproximadament a mitjans del semestre. Les proves T2 i P2 també es realitzaran conjuntament la darrera setmana del semestre. La prova D1 es realitzarà la darrera setmana del semestre. Avaluació contínua: Per aprovar l'assignatura cal obtenir una qualificació com a mínim de 5. Per a fer la mitja de les notes de la matèria, cal treure una nota igual o superior a 3.5 en cada una de les 5 proves, haver assistit a les pràctiques de laboratori, i presentar els apunts i pràctiques de laboratori, són també condicions indispensables per a poder aprovar l'assignatura. D'altra banda els apunts i pràctiques de laboratori presentats es valoraran amb el mateix pes en la nota de laboratori que la prova D1, obtenint-se d'aquesta valoració la qualificació D2. Considerant tots aquests aspectes, la qualificació final serà: QF = [0,7 · ((T1·0,25)+(T2·0,25)+(P1·0,25)+(P2·0,25)] +[0,3·( D2)] Per realitzar les proves d'avaluació, no es podrà fer ús d'una calculadora, apunts ni es podran utilitzar dispositius electrònics i/o de comunicacions. Els exàmens es realitzaran de forma presencial. A causa de l'emergència sanitària, en cas de confinament o de restriccions en la mobilitat, les activitats avaluatives, inclosos els exàmens, es farien online en les dates previstes. En aquest cas, l'alumnat per poder fer l'examen haurà de facilitar l'accés a la seva càmera. En l'espai Moodle podreu consultar la informació actualitzada. Segona convocatòria: En la segona convocatòria de la matèria, l'alumnat s'haurà de presentar a una prova mixta de tipus test i/o de problemes d'aquelles parts de la matèria amb una nota igual o inferior a 3.5. |
Basic |
Enríquez Harper, Gilberto, Curso de transformadores y motores de inducción, , Noriega Editores
Castejón Oliva, Agustín, Tecnología Eléctrica, , McGraw-Hill
J. Fraile Mora, Máquinas Eléctricas, , McGraw-Hill
Villaverde, Francisco, Motores de corriente continua, , Calpe
Oriol Boix...[et al.], Tecnología Eléctrica, , Ceysa
|
|
Complementary |
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|