IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) BACHELOR'S DEGREE FINAL PROJECT Code 20244301
Study programme
Bachelor's Degree in Food Bioprocess Technology (2018)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
9 Course project Third 2Q
Language
Català
Prerequisites Per poder matricular l'assignatura de Treball de Fi de Grau, és requisit indispensable haver superat el 60% dels crèdits totals del grau. En aquest 60% han d'estar incloses totes les assignatures de 1r i l’assignatura de 2n curs 20244115 Fonaments de la Producció d’Aliments.
Department Biochemistry and Biotechnology
Mechanical Engineering
Chemical Engineering
Coordinator
BENGOA , CHRISTOPHE JOSÉ
E-mail carme.guell@urv.cat
christophe.bengoa@urv.cat
jordi.reguant@urv.cat
Lecturers
GÜELL SAPERAS, MARIA CARMEN
BENGOA , CHRISTOPHE JOSÉ
REGUANT MIRANDA, JORDI
Web http://https://repositori.urv.cat/estatic/TFG0011/ca_EnsPrj_Tecniques_de_Bioprocessos_Alimentaris.html
General description and relevant information <p><strong>DESCRIPCIÓ GENERAL: </strong>És un exercici original que s’ha de realitzar individualment i ser presentat davant d’un tribunal universitari. Consisteix en un projecte en l’àmbit de les tecnologies de l’enginyeria de bioprocessos i aliments en el que es sintetitzen i integren les competències adquirides en els estudis </p>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering.
 A1.5 Apply the principles of engineering in the context of the life sciences to define conditions and strategies that make it possible to design and optimise the production processes of biological systems.
 A2.1 Design a product and/or a bioprocess that complies with the established specifications/needs, bearing in mind the economic, environmental, social, political, ethical, health, safety and sustainability constraints.
 A2.3 Ability to understand, interpret, communicate and adopt the advances in the agro-food industry for application in technology transfer.
 A6.1 Original exercise to be done individually and presented and defended before a university examination panel, consisting of a project in the field of food bioprocess engineering technologies, in which the skills acquired in the courses are synthesized and integrated.
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5)
 B1.3 Work effectively and resist adversity.
 B1.4 Use information in a foreign language (preferably English) effectively (CT1)
 B1.5 Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2)
 B4.2 Identify the learning process and academic and professional preferences.
 B4.3 Learn independently and with initiative.
 B4.4 Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations.
 B5.1 Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking.
 B5.2 Take on entrepreneurial positions.
 B5.3 Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field.
 B6.2 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and as a professional
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Fonamenta les decisions de projecte en les bases científiques i tecnològiques de la pròpia especialitat.
 A1.5 Aplica els coneixements en matèries bàsiques per a realitzar el disseny d'un projecte.
 A2.1 Culmina l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació en un projecte integrador.
Integra els coneixements i habilitats pròpies de l'enginyer de bioprocessos alimentaris amb l'experiència directa en el desenvolupament d'un projecte original.
 A2.3 Entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agroalimentari per a la seva aplicació en la transferència de tecnologia.
 A6.1 Realitza individualment i presenta i defensa davant d'un tribunal universitari, un projecte en l'àmbit de les tecnologies específiques de l'enginyeria de bioprocessos alimentaris de naturalesa professional en el qual se sintetitzen i integren les competències adquirides en els ensenyaments.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
 B1.3 Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B1.4 Segueix assignatures amb continguts en anglès.
 B1.5 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
 B4.2 Identifica necessitats de formació.
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals.
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals.
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral.
 B4.3 S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.2 Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i mètodes, i experimenta amb procediments nous.
Analitza riscos i beneficis de la innovació.
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
 B5.3 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
 B6.2 Aplica la normativa vigent en qüestions mediambientals, de seguretat alimentària, de riscos laborals, etc.
Té el coneixement rellevant sobre a) les consequènies dels resultats tant de les seves accions com b) del rang d'alternatives existent.
Avalua ambdós, els resultats i les alternatives, en termes de valors morals rellevants que incloguen, com a mínim, el benestar, la igualtat, la seguretat, la sostenibilitat, la responsabilitat, la democràcia i l'eficiència.
Utilitzen aquestes consideracions com a requisits per dissenyar i desenvolupar noves tecnologies, productes i serveis.
Coneix les principals desigualtats i discriminacions que es produeixen entre homes i dones i en comprèn les seves causes. (Igualtat)
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

El tema del TFG podrà ser proposat per tres vies:

a) TFG proposat per una empresa o institució:

En aquest cas els alumnes realitzaran un TFG proposat per una empresa o institució, amb un tutor/a de l’empresa i un tutor/a acadèmic, escollit entre els professors/res de l’assignatura. Els alumnes formularan les propostes de TFG que hauran de disposar del vistiplau del tutor/a de l’empresa, el tutor/a acadèmic i del Coordinador/a del TFG.

 

2) TFG proposat per l’ETSEQ.

Els departaments, segons el seu encàrrec docent, faran propostes de TFG que els alumnes podran triar. Les propostes de TFG es faran públiques i els estudiants matriculats faran la selecció presentant una llista prioritzada. L’assignació del tema i del tutor/a la farà el coordinador/a de l’assignatura. En el cas que dos o més estudiants hagin seleccionat el mateix treball, l’assignació es realitzarà utilitzant una llista prioritzada a partir de la nota mitjana de l’expedient dels estudiants. 

 

3) Dintre del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV

El calendari per presentar les propostes i per l'assignació del treball es comunicarà al alumnes en una reunió a l'inici del curs i a través de l'entorn virtual de formació. La coordinació del TFG comunicarà als alumnes l'assignació corresponent.


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
2 4 6
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
6 60 66
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1.1
A1.5
A2.1
A2.3
A6.1
B1.1
B1.3
B1.4
B1.5
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
16 128 144
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis
1 6 7
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1.1
A1.5
A2.1
A2.3
A6.1
B1.1
B1.3
B1.4
B1.5
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
2 4 6
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Activitats adreçades a prendre contacte i recollir informació dels alumnes i presentar l'assignatura
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis Reunions periòdiques de planificació, seguiment i control de l'evolució del TFG
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis Elaboració d'un treball de síntesi que serà resultat de l'assoliment de les competències del grau.
Selecting/assigning the bachelor’s degree/master’s degree thesis El tema del TFG podrà ser proposat per tres vies:
a) TFG proposat per una empresa o institució:
En aquest cas els alumnes realitzaran un TFG proposat per una empresa o institució, amb un tutor/a de l’empresa i un tutor/a acadèmic, escollit entre els professors/res de l’assignatura. Els alumnes formularan les propostes de TFG que hauran de disposar del vistiplau del tutor/a de l’empresa, el tutor/a acadèmic i del Coordinador/a del TFG.

2) TFG proposat per l’ETSEQ.
Els departaments, segons el seu encàrrec docent, faran propostes de TFG que els alumnes podran triar. Les propostes de TFG es faran públiques i els estudiants matriculats faran la selecció presentant una llista prioritzada. L’assignació del tema i del tutor/a la farà el coordinador/a de l’assignatura. En el cas que dos o més estudiants hagin seleccionat el mateix treball, l’assignació es realitzarà utilitzant una llista prioritzada a partir de la nota mitjana de l’expedient dels estudiants.

3) Dintre del Programa d’Aprenentatge Servei de la URV
El calendari per presentar les propostes i per l'assignació del treball es comunicarà al alumnes en una reunió a l'inici del curs i a través de l'entorn virtual de formació. La coordinació del TFG comunicarà als alumnes l'assignació corresponent.
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis Els estudiants presentaran el document escrit i faran la presentació oral del TFG, respondran a les preguntes realitzades per un tribunal en una defensa pública.

Coordination and monitoring mechanisms
Description

El coordinador de TFG convocarà als estudiants de TFG a l'inici del curs acadèmic i també es reunirà amb els tutors/res. 

El seguiment específic de cada TFG l'efectuarà,  al llarg de tot el quadrimestre, el professor tutor corresponent amb el suport, si és necessari, d'altres professors implicats en l'assignatura.


Evaluation criteria and procedures
Methodologies Competences Description Weight        
Mechanisms for coordinating and monitoring the bachelor’s degree/master’s degree thesis
Avaluació per part del tutor del TFG del seguiment del TFG per part de l'estudiant 10%
Drafting of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1.1
A1.5
A2.1
A2.3
A6.1
B1.1
B1.3
B1.4
B1.5
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
Avaluació de l'informe escrit del TFG 55%
Presentation and defence of the bachelor’s degree/master’s degree thesis
A1.1
A1.5
A2.1
A2.3
A6.1
B1.1
B1.3
B1.4
B1.5
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
Avaluació de la defensa oral del TFG 35%
Others
 
Other comments and second exam session

Al moodle del TFG-GTBA es troben les rúbriques utilitzades per l'avaluació dels treballs.

Els criteris d'avaluació de la segona convocatòria seran els mateixos que els de la primera.

La realització demostrativament fraudulenta d'alguna activitat avaluativa d'alguna assignatura tant en suport material com virtual i electrònic comporta a l'estudiant la nota de suspens d'aquesta activitat avaluativa. Amb independència d'això, davant la gravetat dels fets, el centre pot proposar la iniciació d'un expedient disciplinari, que serà incoat mitjançant resolució del rector o rectora.


Sources of information

Basic Alfred Bartholomai, Fábricas de alimentos: procesos, equipamiento, costos, 1991, Zaragoza: Acribia
Ana Casp Vanaclocha, Diseño de industrias agoalimentarias, 2005, Madrid: Mundi-Prensa

Complementary

Recommendations

Subjects that are recommended to be taken simultaneously
ENVIRONMENTAL TECHNOLOGY/20244111
MANAGEMENT AND VALUATION OF AGRIBUSINESS BY-PRODUCTS/20244112
FOOD BIOPROCESSES AND FOOD SAFETY/20244101
DESIGN OF SEPARATION PROCESSES/20244114
BIOPROCESS ENGINEERING AND FOODS/20244118
QUALITY SYSTEMS IN BIOPROCESSES/20244125
PROCESS MODELLING IN BIOLOGICAL AND FOOD SYSTEMS/20244126

Subjects that it is recommended to have taken before
FUNDAMENTALS OF FOOD PRODUCTION/20244115
 
Other comments
Per poder matricular l’assignatura de Treball de Fi de Grau, és requisit indispensable haver superat el 60% dels crèdits totals del grau. En aquest 60% han d’estar incloses totes les assignatures de 1r curs i l'assignatura de 2n curs FONAMENTS DE LA PRODUCCIÓ D'ALIMENTS
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.