IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) INTERNSHIP Code 20244501
Study programme
Bachelor's Degree in Food Bioprocess Technology (2018)
Cycle 1st
Descriptors Credits Type Year Period
9 Optional work placement Third 2Q single exam
Language
Català
Department Biochemistry and Biotechnology
Chemical Engineering
Analytical Chemistry and Organic Chemistry
Coordinator
BENGOA , CHRISTOPHE JOSÉ
E-mail christophe.bengoa@urv.cat
Lecturers
BENGOA , CHRISTOPHE JOSÉ
Web http://https://www.etseq.urv.cat/ca/practiques-externes/informacio-per-a-estudiants/
General description and relevant information Les pràctiques acadèmiques externes constitueixen una activitat de naturalesa formativa realitzada pels estudiants universitaris a les empreses i supervisada per les universitats. L'objectiu és permetre als estudiants aplicar i complementar els coneixements adquirits en la seva formació acadèmica, afavorint l'adquisició de competències que els preparin per a l'exercici d'activitats professionals, facilitin la seva ocupabilitat i fomentin la seva capacitat d'emprenedoria.

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1.1 Effectively apply knowledge of basic, scientific and technological subjects pertaining to engineering.
 A1.5 Apply the principles of engineering in the context of the life sciences to define conditions and strategies that make it possible to design and optimise the production processes of biological systems.
 A2.3 Ability to understand, interpret, communicate and adopt the advances in the agro-food industry for application in technology transfer.
Type B Code Competences Transversal
 B1.1 Communicate information clearly and accurately to diverse audiences (CT5)
 B1.2 Adapt to a changing environment
 B1.3 Work effectively and resist adversity.
 B1.5 Use ICT to efficiently manage information and knowledge (CT2)
 B2.6 Establish and maintain productive relationships with team members and “clients” by gaining their trust and respect.
 B2.7 Relate with internal or external “clients” to identify their needs.
 B3.1 Work well in multidisciplinary, multilingual and multicultural teams.
 B3.2 Contribute effectively to achieving the team's objectives through cooperation, participation and commitment to the shared vision and goal.
 B3.3 Work as a team in a collaborative way, with shared responsibility and initiative.
 B3.4 Resolve conflicts in a constructive way.
 B4.1 Learn effective ways to assimilate knowledge and behaviour.
 B4.2 Identify the learning process and academic and professional preferences.
 B4.3 Learn independently and with initiative.
 B4.4 Knowledge in basic and technological subjects that enables them to learn new methods and theories and gives them the versatility to adapt to new situations.
 B5.1 Work independently with responsibility, initiative and innovative thinking.
 B5.2 Take on entrepreneurial positions.
 B5.3 Solve problems in a critical, creative and innovative way within the professional field.
 B6.2 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and as a professional
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1.1 Es familiaritza amb els mitjans tècnics més freqüentment utilitzats pels professionals de l'àmbit.
Culmina, en un entorn professional real, l'adquisició de les competències que caracteritzen la titulació.
 A1.5 Integra els coneixements i habilitats pròpies de la tecnologia de bioprocessos alimentaris amb l'experiència directa en un entorn professional real.
Interpreta normes, procediments, protocols, estàndards, manuals i els aplica en casos pràctics.
 A2.3 Entén, interpreta, comunica i adopta els avenços en el camp agroalimentari per a la seva aplicació en la transferència de tecnologia.
Type B Code Learning outcomes
 B1.1 Intervé de forma efectiva i transmet informació rellevant.
Les presentacions estan estructurades, complint amb els requisits exigits, si n’hi hagués.
Redacta documents amb el format, contingut, estructura, correcció lingüística, registre adequats i il·lustra conceptes utilitzant correctament les convencions: formats, títols, peus, llegendes,...
Les seves presentacions estan degudament preparades, utilitzant estratègies per presentar i dur a terme les seves presentacions orals (ajuts audiovisuals, mirada, veu, gest, control de temps,...).
Usa un llenguatge apropiat a la situació.
 B1.2 Respon de manera efectiva als canvis soferts durant el curs, tant pel canvi de les assginatures entre quadrimestres com davant de les incedències dins del propi equip, com durant les pràctiques externes.
 B1.3 Desenvolupa estratègies per tal d'obtenir els resultats en el temps adequat i amb l'abast precís.
Es capaç de superar les dificultats sorgides del treball, tant individual com en grup.
 B1.5 Coneix el maquinari bàsic dels ordinadors.
Coneix el sistema operatiu com a gestor del maquinari i el programari com a eina de treball.
Utilitza programari per a comunicació: editors de textos, fulls de càlcul i presentacions digitals.
Utilitza programari per a comunicació virtual: eines interactives (web, moodle, blocs..), correu electrònic, fòrums, xat, vídeo-conferències, eines de treball col·laboratiu etc.
Localitza i accedeix a la informació de manera ericaç i eficient.
 B2.6 Desenvolupa estratègies per a involucrar l'equip en la consecució dels objectius.
Desenvolupa estratègies per a fomentar la confiança i transparència en la relació amb els "clients" (els que encarreguen el projecte, interns; com durant les PE, externs)
 B2.7 Es capaç d'entendre les necessitats dels clients i expressar-les en termes de objectius a assolir.
 B3.1 Té en compte els punts de vista dels demés i els usa de forma constructiva.
Facilita la gestió positiva de les diferències, desacords i conflictes que es produeixen a l’equip.
 B3.2 S'alinea amb els objectius col·lectius de l'equip
Col·labora en la definició, organització i distribució de les tasques de l'equip.
Contribueix a l’establiment i aplicació dels processos de treball de l’equip
Contribueix a la cohesió de l'equip amb la seva forma de comunicar i relacionar-se.
 B3.3 Participa de forma activa i comparteix informació, coneixement i experiències.
Porta a terme la seva aportació individual en el temps previst i amb els recursos disponibles.
Accepta i compleix les normes de l'equip.
Col·labora activament en la planificació del treball en equip, en la distribució de les tasques i terminis requerits
 B3.4 Desenvolupa estratègies i mètodes per tal de solucionar els conflictes interpersonals de manera constructiva, buscant el benefici mutu, basant-se en els objectius i no en les posicions.
És assertiu davant d'un membre de l'equip que no contribueix positivament al funcionament de l'equip.
 B4.1 Desenvolupa estrategies pròpies per resoldre problemes i trobar solucions.
 B4.2 Identifica necessitats de formació.
Identifica els propis interessos i motivacions acadèmico-professionals.
Defineix i desenvolupa l'itinerari curricular considerant les necessitats formatives, interessos i motivacions acadèmico-professionals.
Desenvolupa recursos i estratègies que li facilitin la transició al món laboral.
 B4.3 S'adapta correctament a les metodologies docents del tipus "active learning".
En cada cas, sap formular les preguntes adients per resoldre els dubtes o les qüestions obertes i té criteri en la cerca de la informació.
 B4.4 Transfereix l’aprenentatge de casos i exercicis de l’aula a situacions reals d’altres àmbits.
Fa aportacions significatives o certes innovacions.
 B5.1 Decideix com gestiona i organitza el treball i el temps que necessita per dur a terme una tasca a partir d'una planificació orientativa.
Presenta resultats d’allò que s’espera en la manera adequada d’acord amb la bibliografia donada i en el temps previst.
Analitza les seves limitacions i possibilitats per desenvolupar la seva tasca/treball.
Té criteri sobre el seu procés d’aprenentatge i les necessitats d’aprenentatge.
 B5.2 Metòdicament es pregunta sobre noves formes de fer les coses, busca nous procediments i mètodes, i experimenta amb procediments nous.
Analitza riscos i beneficis de la innovació.
Pren decisions amb criteri en situacions compromeses i sota pressió.
 B5.3 Recull la informació significativa que necessita per resoldre els problemes en base a criteris objectius.
Segueix un mètode lògic per identificar les causes d’ un problema.
Presenta diferents opcions alternatives de solució davant un mateix problema i avalua els possibles riscos i avantatges de cadascuna d'elles.
Elabora una estratègia per a resoldre el problema.
Mostra un criteri correcte per a prende decisions de manera encertada basant-se en dades i informació objectiva disponible.
 B6.2 Aplica la normativa vigent en qüestions mediambientals, de seguretat alimentària, de riscos laborals, etc.
Té el coneixement rellevant sobre a) les consequènies dels resultats tant de les seves accions com b) del rang d'alternatives existent.
Avalua ambdós, els resultats i les alternatives, en termes de valors morals rellevants que incloguen, com a mínim, el benestar, la igualtat, la seguretat, la sostenibilitat, la responsabilitat, la democràcia i l'eficiència.
Utilitzen aquestes consideracions com a requisits per dissenyar i desenvolupar noves tecnologies, productes i serveis.
Type C Code Learning outcomes

Selection technique and assignment
Procedures

El procediment per a l'assignació de pràctiques externes es detalla a la Guia de l'estudiant de PE que trobareu a la web de PE del Centre (http://matrix.etseq.urv.es/practiques/).


Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
0.5 0.5 1
Selection/assignation of an external work experience programme
0 2 2
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience
12 8 20
Work placement
A1.1
A1.5
A2.3
B1.1
B1.2
B1.3
B1.5
B2.6
B2.7
B3.1
B3.2
B3.3
B3.4
B4.1
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
0 192 192
Report
A1.1
A1.5
A2.3
B1.1
B1.2
B1.3
B1.5
B2.6
B2.7
B3.1
B3.2
B3.3
B3.4
B4.1
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
0 10 10
 
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Specific action plan / execution
  Description
Introductory activities Activitats encaminades a prendre contacte i a recollir informació dels alumnes i presentació de l’assignatura.
Mechanisms for coordinating and monitoring external work experience Descripció dels mecanismes de coordinació i seguiment de l'estudiant a través del tutor de pràctiques intern i del tutor de pràctiques extern, de l’empresa o institució, recollits al Projecte Formatiu aprovat pel tutor.
Work placement Realització d’una estada de durada determinada en el lloc de pràctiques, realitzant les funcions assignades i previstes al Projecte Formatiu aprovat pel tutor.
Report Redacció d’una memoria (informe) sobre les tasques dutes a terme a l'empresa i una autoavaluació de les competències adquirides per part de l’estudiant.

Coordination and monitoring mechanisms
Es durà a terme una coordinació interna (per part de la universitat) i una coordinació externa (per part del centre de pràctiques).
Description

El tutor concretarà les tasques de les pràctiques amb l’estudiant i l’empresa per tal de determinar si la descripció de les pràctiques s'ajusta al perfil i nivell de la titulació. Aquestes tasques es reflectiran al Projecte Formatiu on el tutor farà constar les accions de seguiment, segons es descriu a la guia de l'estudiant de PE. 


Evaluation criteria and procedures
Es durà a terme una avaluació interna (per part de la universitat), una valoració externa (per part del centre de pràctiques) i una autovaloració (per part de l’estudiant).
Methodologies Competences Description Weight        
Work placement
A1.1
A1.5
A2.3
B1.1
B1.2
B1.3
B1.5
B2.6
B2.7
B3.1
B3.2
B3.3
B3.4
B4.1
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
El tutor de pràctiques extern fa una avaluació quantitativa del nivell competencial de l'estudiant, d'acord amb el model del centre. 40%
Report
A1.1
A1.5
A2.3
B1.1
B1.2
B1.3
B1.5
B2.6
B2.7
B3.1
B3.2
B3.3
B3.4
B4.1
B4.2
B4.3
B4.4
B5.1
B5.2
B5.3
B6.2
Informe del treball realitzat, el grau d'implicació, les condicions d'aquest treball, segons el model del centre i que serà avaluat pel tutor intern. 60%
Others
 
Other comments and second exam session

Assignatura que pel seu caràcter eminentment pràctic disposa d'una sola convocatòria d'avaluació (per defecte al juny). Els estudiants poden anticipar la convocatòria al gener o endarrerir-la al setembre en cas necessari, fent la sol·licitud pertinent a la secretaria de l'ETSEQ. Els estudiants que matriculin aquesta assignatura no podran sol·licitar la convocatòria addicional d'exàmens.

Per tal de superar l'assignatura, es considera que l'alumne ha d'estar un total (aproximat +/-10%) de 225 h (6 setmanes a temps complet o 12 a mitja jornada).


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


 
Other comments
Per tal de superar l'assignatura, es considera que l'alumne ha d'estar un total (aproximat +-10%) de 225 h (6 setmanes a temps complet o 12 a mitja jornada).
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.