Type A
|
Code |
Competences Specific | | A1 |
Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects. |
Type B
|
Code |
Competences Transversal | | CT2 |
Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information. |
| CT3 |
Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
|
| CT6 |
Develop abilities to manage their professional career.
|
Type C
|
Code |
Competences Nuclear |
Type A
|
Code |
Learning outcomes |
| A1 |
Compren l'evolució i l'estructura actual del sistema de la Seguretat Social, tant en general com a Espanya.
Coneix l'organització de la prevenció. Normativa sobre prevenció de riscos laborals.
Coneix el dret del treball.
Enten els conceptes d'accident de treball i enfermetat professional.
Apren les prestacions d'incapacitat temporal i invalidesa permanent.
Apren les funcions del INSS i la TGSS.
Coneix les obligacions preventives i l'organització dels Serveis de prevenció.
Coneix les responsabilitats i sancions en matèria preventiva.
|
Type B
|
Code |
Learning outcomes |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT6 |
Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
|
Type C
|
Code |
Learning outcomes |
Topic |
Sub-topic |
1. Relacions del Dret de la Seguretat i Salut amb el Dret Treball i amb el Dret de la Seguretat Social |
|
2. Organització de la prevenció. Normativa sobre prevenció de riscos laborals.
|
|
3. Obligacions preventives. Serveis de prevenció.
|
|
4. Responsabilitats i sancions en matèria preventiva.
|
|
Methodologies :: Tests |
|
Competences |
(*) Class hours
|
Hours outside the classroom
|
(**) Total hours |
Introductory activities |
|
1 |
0 |
1 |
Lecture |
|
7 |
35 |
42 |
Personal attention |
|
10 |
0 |
10 |
|
Practical tests |
|
0.5 |
7.5 |
8 |
Multiple-choice objective tests |
|
4 |
10 |
14 |
|
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher. (**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students. |
Methodologies
|
Description |
Introductory activities |
Sessió introductòria destinada a presentar l'assignatura i exposar el seu contingut, metodologia, objectius a aconseguir, bibliografia bàsica i criteris d'avaluació. |
Lecture |
Exposició dels continguts teòrics de l'assignatura, de manera presencial o telemàtica. Aquesta activitat requereix la presència síncrona de l'alumnat i del professorat |
Personal attention |
Temps que el professorat té reservat per a atendre i resoldre els dubtes que el programa de l'assignatura plantegi a l'alumnat. |
Description |
Resolució de dubtes a l'alumnat a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. Tutories virtuals fins gener |
Methodologies |
Competences
|
Description |
Weight |
|
|
|
|
Multiple-choice objective tests |
|
Information available in Spanish |
50% |
Practical tests |
|
Information available in Spanish |
50% |
Others |
|
Information available in Spanish |
|
|
Other comments and second exam session |
Information available in Spanish |
Basic |
López Gandía- Blasco Lahoz, Curso de Prevención de Riesgos laborales, 2019, Tirant lo blanch
Núñez González Cayetano, Marco normativo y gestión de la prevención de riesgos laborales, 2019, Tirant lo Blanch
Sala Franco, Tomás, Derecho de la Prevención de Riesgos Laborales, 2019, Tirant lo Blanch
AAVV, Memento de Prevención de Riesgos Laborales, Francis Lefbvre,
Mayo Cubo, Angel, Guia práctica de la Inspección de Trabajo y de la Seguridad Social, 2022, Aranzadi
|
Webgrafia acompanyada als materials - Instituto Nacional de Seguridad y Salud en el Trabajo: https://www.insst.es/home |
Complementary |
Aguilar Del Castillo, Mª Carmen, El comité de seguridad y salud, 2013, Tirant lo Blanch
Martínez Martínez, Isabel Mª et al., Casos prácticos pra técnicos de prevención de riesgos laborales, 2013, Tirant lo Blanch
|
|
(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation. |
|