DADES IDENTIFICATIVES 2022_23
Assignatura (*) GESTIÓ, FORMACIÓ I INFORMACIÓ APLICADES A LA PREVENCIÓ Codi 20605105
Ensenyament
Prevenció de Riscos Laborals (2009)
Cicle 2n
Descriptors Crèd. Tipus Curs Període
5 Obligatòria Primer 1Q
Llengua d'impartició
Català
Departament Enginyeria Química
Pedagogia
Coordinador/a
GARCIA CAMPS, GEMMA
Adreça electrònica magdalena.constanti@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
gemma.garcia@urv.cat
Professors/es
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
GARCIA CAMPS, GEMMA
Web
Descripció general i informació rellevant <div><br /></div><div><b><u>DESCRIPCIÓ GENERAL:</u></b>&nbsp;</div><div><br /></div><div><p>Amb aquesta assignatura els estudiants rebran formació en la normativa de prevenció de riscos laborals relativa a la formació i informació preventiva així com de l'organització i la planificació preventiva, els sistemes de gestió les tècniques educatives i en general la gestió preventiva a l'empara de la llei 31/95, de 8 de novembre, de prevenció de riscos i el RD 39/97, de 17 de gener, del reglament dels serveis de prevenció.&nbsp;</p><p>Els temari, activitats, material de lectura i treball es trobarà a l'aula virtual Moodle.</p></div>

Competències
Tipus A Codi Competències Específiques
 A1 Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
 A2 Identificar necessitats de formació, desenvolupar plans formatius i planificar, dissenyar i impartir les accions formatives necessàries per a la prevenció dels riscos laborals per part dels treballadors, la gestió de la prevenció a l'empresa i l'actuació davant d'una emergència.
 A3 Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
Tipus B Codi Competències Transversals
 CT2 Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
 CT3 Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
 CT4 Treballar en equips multidisciplinars i en contextos complexes.
 CT5 Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
 CT6 Desenvolupar habilitats per gestionar la carrera professional.
 CT7 Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional
Tipus C Codi Competències Nuclears

Resultats d'aprenentage
Tipus A Codi Resultats d'aprenentatge
 A1 Identifica les funcions generals i específiques del professional de la prevenció.
 A2 Elabora plans de formació i gestió de la prevenció de riscos laborals de l'empresa.
 A3 Identifica i analitza diferents sistemes de gestió a l'empresa aplicats a la prevenció de riscos laborals i altres disciplines complementàries.
Tipus B Codi Resultats d'aprenentatge
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Tipus C Codi Resultats d'aprenentatge

Continguts
Tema Subtema
1.Formació: Plans i programes. Anàlisi de necessitats formatives. Tècniques educatives
2. Formació aplicada a la prevenció: Tècniques educatives. Seguiment i avaluació
3. Gestió: Aspectes generals sobre administració i gestió empresarial
4. Gestió: Gestió mediambiental
5. Gestió: Organització de la prevenció
6. Gestió: Planificació de la prevenció
7. Gestió: Economia de la prevenció i prevenció de riscos patrimonials
8. Gestió: Aplicació a sectors especials
9. Sistema de gestió: Normes ISO aplicables

Planificació
Metodologies  ::  Proves
  Competències (*) Hores a classe
Hores fora de classe
(**) Hores totals
Activitats Introductòries
A1
A2
A3
1 0 1
Pràctiques a través de TIC
A1
A2
A3
0.5 10 10.5
Sessió Magistral
A1
A2
A3
8 50 58
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
A3
8 32.5 40.5
Atenció personalitzada
A1
A2
A3
1 0 1
 
Proves mixtes
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
3 9 12
Proves mixtes
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
2 0 2
 
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor.
(**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat

Metodologies
Metodologies
  Descripció
Activitats Introductòries Conèixer el diferents sistemes de gestió de la prevenció, així com les tècniques de formació i informació aplicades a la prevenció.
Pràctiques a través de TIC Aplicar els diferents procediments per configurar un sitema de gestió adient a les diferents tipologies d'empreses.

Elaboració dels plans de formació per l'empresa.
Sessió Magistral Destacar els punts principals de l'asignatura. Resolució de dubtes i apliació pràctica dels sistemes de gestió.
Resolució de problemes, exercicis Es plantejaran exercicis pràctics a resoldre a les classes magistrals o treball personal del alumne
Atenció personalitzada Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura.

Atenció personalitzada
Descripció

Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, durant les classes magistrals i també mitjançant correu electrònic.


Avaluació
Metodologies Competències Descripció Pes        
Pràctiques a través de TIC
A1
A2
A3
Cumplimentació del test previ a la classe presencial. 20 %
Resolució de problemes, exercicis
A1
A2
A3
Exercici pràctic 30%
Proves mixtes
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Prova pressencial al final de l'assignatura 50 %
Altres  
 
Altres comentaris i segona convocatòria

En la segona convocatòria es guardaran les notes de les parts aprovades, només caldrà repetir la part no aprovada.


Fonts d'informació

Bàsica

Complementària

Recomanacions


(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent