IDENTIFYING DATA 2023_24
Subject (*) MANAGEMENT, TRAINING AND INFORMATION APPLIED TO RISK PREVENTION Code 20605105
Study programme
Occupational Risk Prevention(2009)
Cycle 2nd
Descriptors Credits Type Year Period
5 Compulsory First 1Q
Language
Català
Department Chemical Engineering
Pedagogy
Coordinator
GARCIA CAMPS, GEMMA
E-mail magdalena.constanti@urv.cat
josemiguel.jimenez@urv.cat
gemma.garcia@urv.cat
Lecturers
CONSTANTÍ GARRIGA, MAGDALENA
JIMÉNEZ GONZÁLEZ, JOSÉ MIGUEL
GARCIA CAMPS, GEMMA
Web
General description and relevant information <div><br /></div><div><b><u>DESCRIPCIÓ GENERAL:</u></b>&nbsp;</div><div><br /></div><div><p>Amb aquesta assignatura els estudiants rebran formació en la normativa de prevenció de riscos laborals relativa a la formació i informació preventiva així com de l'organització i la planificació preventiva, els sistemes de gestió les tècniques educatives i en general la gestió preventiva a l'empara de la llei 31/95, de 8 de novembre, de prevenció de riscos i el RD 39/97, de 17 de gener, del reglament dels serveis de prevenció.&nbsp;</p><p>Els temari, activitats, material de lectura i treball es trobarà a l'aula virtual Moodle.</p></div>

Competences
Type A Code Competences Specific
 A1 Possess sufficient technical knowledge to identify and evaluate the existing occupational risks in a company and propose the measures needed to control and reduce the risks detected, taking into account the legislation and regulations in force in each of the related subjects.
 A2 Identify training needs, develop training plans and plan, design and deliver the necessary training actions for the prevention of occupational hazards by workers, the management of prevention in the company and emergency response.
 A3 Develop the planning of preventive action in the company and implement and maintain systems to manage and promote prevention in the company.
Type B Code Competences Transversal
 CT2 Forming opinions on the basis of the efficient management and use of information.
 CT3 Solve complex problems critically, creatively and innovatively in multidisciplinary contexts.
 CT4 Work in multidisciplinary teams and in complex contexts.
 CT5 Communicate complex ideas effectively to all sorts of audiences.
 CT6 Develop abilities to manage their professional career.
 CT7 Apply ethical principles and social responsibility as a citizen and a professional.
Type C Code Competences Nuclear

Learning outcomes
Type A Code Learning outcomes
 A1 Identifica les funcions generals i específiques del professional de la prevenció.
 A2 Elabora plans de formació i gestió de la prevenció de riscos laborals de l'empresa.
 A3 Identifica i analitza diferents sistemes de gestió a l'empresa aplicats a la prevenció de riscos laborals i altres disciplines complementàries.
Type B Code Learning outcomes
 CT2 Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
 CT3 Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
 CT4 Coneix l’objectiu de l’equip i identificar el seu rol en contextos complexos. (Context)
Comunica i actua amb altres equips per assolir conjuntament els objectius. (Comunicació)
Es compromet i afavoreix els canvis i millores necessaris per assolir els objectius de l’equip. (Compromís)
Confia en les pròpies capacitats, respecta les diferències i les aprofitar en benefici de l’equip. (Col·laboració)
 CT5 Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
 CT6 Aprofundeix en l’autoconeixement professional. (Autoconeixement)
Desenvolupa l’actitud professional. (Actitud professional)
Analitza l’entorn professional propi de l’especialitat. (Entorn)
Dissenya itineraris professionals específics. (Itineraris)
 CT7 Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
Type C Code Learning outcomes

Contents
Topic Sub-topic
1.Formació: Plans i programes. Anàlisi de necessitats formatives. Tècniques educatives
2. Formació aplicada a la prevenció: Tècniques educatives. Seguiment i avaluació
3. Gestió: Aspectes generals sobre administració i gestió empresarial
4. Gestió: Gestió mediambiental
5. Gestió: Organització de la prevenció
6. Gestió: Planificació de la prevenció
7. Gestió: Economia de la prevenció i prevenció de riscos patrimonials
8. Gestió: Aplicació a sectors especials
9. Sistema de gestió: Normes ISO aplicables

Planning
Methodologies  ::  Tests
  Competences (*) Class hours
Hours outside the classroom
(**) Total hours
Introductory activities
A1
A2
A3
1 0 1
IT-based practicals
A1
A2
A3
0.5 10 10.5
Lecture
A1
A2
A3
8 50 58
Problem solving, exercises
A1
A2
A3
8 32.5 40.5
Personal attention
A1
A2
A3
1 0 1
 
Mixed tests
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
3 9 12
Mixed tests
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
2 0 2
 
(*) On e-learning, hours of virtual attendance of the teacher.
(**) The information in the planning table is for guidance only and does not take into account the heterogeneity of the students.

Methodologies
Methodologies
  Description
Introductory activities Conèixer el diferents sistemes de gestió de la prevenció, així com les tècniques de formació i informació aplicades a la prevenció.
IT-based practicals Aplicar els diferents procediments per configurar un sitema de gestió adient a les diferents tipologies d'empreses.

Elaboració dels plans de formació per l'empresa.
Lecture Destacar els punts principals de l'asignatura. Resolució de dubtes i apliació pràctica dels sistemes de gestió.
Problem solving, exercises Es plantejaran exercicis pràctics a resoldre a les classes magistrals o treball personal del alumne
Personal attention Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura.

Personalized attention
Description

Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura, durant les classes magistrals i també mitjançant correu electrònic.


Assessment
Methodologies Competences Description Weight        
IT-based practicals
A1
A2
A3
Cumplimentació del test previ a la classe presencial. 20 %
Problem solving, exercises
A1
A2
A3
Exercici pràctic 30%
Mixed tests
A1
A2
A3
CT2
CT3
CT4
CT5
CT6
CT7
Prova pressencial al final de l'assignatura 50 %
Others  
 
Other comments and second exam session

En la segona convocatòria es guardaran les notes de les parts aprovades, només caldrà repetir la part no aprovada.


Sources of information

Basic

Complementary

Recommendations


(*)The teaching guide is the document in which the URV publishes the information about all its courses. It is a public document and cannot be modified. Only in exceptional cases can it be revised by the competent agent or duly revised so that it is in line with current legislation.