Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques | | A1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats.
|
| A3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals | | CT2 |
Formular valoracions a partir de la gestió i ús eficient de la informació.
|
| CT3 |
Resoldre problemes complexes de manera crítica, creativa i innovadora en contextos multidisciplinaris.
|
| CT5 |
Comunicar idees complexes de manera efectiva a tot tipus d’audiències.
|
| CT7 |
Aplicar els principis ètics i de responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana i com a professional |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
Tipus A
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| A1 |
Realitza anàlisis i avaluació de riscos d'aparells de pressió e instal·lacions receptores de gasos combustibles.
Analitza i avalua els riscos d'accidents per sectors específics i accidents en itineraris i fora del treball.
Gestiona les activitats relacionades amb el transport de mercaderies perilloses de forma segura.
Coneix el tractament de l'emmagatzematge de matèries, productes petrolífers i GLP de forma segura.
Treballa amb seguretat al laboratori, així com en el maneig de Productes químics i residus perillosos.
Realitza inspeccions i observacions de seguretat per establir quines són les necessàries i el grau de rigurositat.
Coneix la normativa contra-incendis tant d'instal·lacions fixes com mòbils.
Coneix les metodologies específiques d'avaluació dels riscos.
Identifica els riscos en equips de treball amb l'establiment de mesures correctores d'acord amb el nivell de risc.
Tracta els riscos específics en instal·lacions elèctriques (tant en línees com en equips).
Tracta els riscos del treball en alçada, tècniques i elements auxiliars per al treball.
| | A3 |
Elabora procediments específics de seguretat adequats als riscos existents.
Implementa en les accions preventives l'importància d'aplicar manteniment preventiu a l'empresa.
|
Tipus B
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
| CT2 |
Domina les eines per gestionar la pròpia identitat i les activitats en un entorn digital i un context científic i acadèmic. (Ser digital)
Cerca i obté informació de manera autònoma amb criteris de rellevància, fiabilitat i pertinença, que sigui útil per crear coneixement. (Cercar)
Organitza la informació amb les eines adients (en línia i presencials), per garantir-ne l’actualització, la recuperació i el tractament, a fi de reutilitzar-les en futurs projectes. (Organitzar)
Crea informació amb les eines i formats adients a la situació comunicativa, i fer-ho de manera honesta. (Crear)
Utilitza les TIC per compartir i intercanviar resultats de projectes acadèmics i científics en contextos interdisciplinaris que permetin la transferència del coneixement. (Compartir)
| | CT3 |
Reconeix la situació plantejada com un problema en un entorn multidisciplinari, investigador o professional, i afrontar-lo de manera activa. (Comprensió)
Segueix un mètode sistemàtic amb un enfocament global per dividir un problema complex en parts i per identificar les causes aplicant el coneixement científic i professional. (Anàlisi)
Dissenya una solució nova utilitzant els recursos necessaris i disponibles per tal d’afrontar el problema. (Creativitat)
Elabora un model realista que concreti tots els aspectes de la solució proposada. (Innovació)
Avalua el model proposat contrastant-lo amb el context real d’aplicació i és capaç de trobar limitacions i proposar millores. (Avaluació)
| | CT5 |
Produeix un text de qualitat, sense errors gramaticals i ortogràfics, amb una presentació formal acurada i un ús adequat i coherent de les convencions formals i bibliogràfiques. (Qualitat)
Construeix un text estructurat, clar, cohesionat, ric i d’extensió adequada, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Construcció del discurs)
Produeix un text adequat a la situació comunicativa, consistent i persuasiu, amb capacitat per transmetre idees complexes. (Eficàcia)
| | CT7 |
Incorpora la perspectiva de gènere i altres tipus de desigualtats en la seva activitat com a estudiant. (Igualtat)
Analitza els principals problemes ambientals des de la perspectiva del seu àmbit de coneixement en la seva activitat com a estudiant o professional. (Medi ambient)
Argumenta basant-se en valors socials i formular propostes compromeses en la millora de la comunitat. (Responsabilitat social com a ciutadà o ciutadana)
Aplica els conceptes ètics i deontològics de l’àrea de coneixement des d’un compromís personal i professional. (Ètica)
|
Tipus C
|
Codi |
Resultats d'aprenentatge |
Tema |
Subtema |
1. Normativa contra incendis i risc en atmosferes explosives |
Riscs d’incendi i explosió amb nanomaterials |
2. Anàlisi de riscos
|
|
3. Aparells elevadors
|
|
4. Aparells de pressió i instal·lacions receptores de gasos combustibles, productes petrolífers, GLP |
|
5. Productes químics i residus. Seguretat al laboratori
|
|
6. Instal·lacions elèctriques
|
|
7. Equips de treball (Nivells de seguretat)
|
Bloquejos i consignacions |
8. Inspeccions i observacions de seguretat
|
|
9. Riscos d´accidents per sectors específics i accidents en itineraris i fora de la feina
|
|
10. Riscos de treball en alçada
|
|
11. Procediments específics de seguretat
|
Permisos de treball |
12. Accidents deguts a la circulació interna
|
|
13. Manteniment preventiu
|
|
14. Transport de mercaderies perilloses
|
|
15. Emmagatzematge: Materials, productes petrolífers, GLP |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe
|
Hores fora de classe
|
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
0 |
1 |
Sessió Magistral |
|
28 |
0 |
28 |
Pràctiques a través de TIC |
|
3.5 |
39.5 |
43 |
Resolució de problemes, exercicis |
|
25.5 |
14.5 |
40 |
Atenció personalitzada |
|
10 |
0 |
10 |
|
Proves mixtes |
|
3 |
0 |
3 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Establiment de les bases i l’abast que comporta l’especialitat. |
Sessió Magistral |
Exposició d'apartats més rellevants dels temes que composen l’especialització amb la resolució de dubtes suscitats. |
Pràctiques a través de TIC |
Treball amb els documents complementaris de l'aula virtual, resolució d'exercicis específics, participació en fòrums específics, i realització d'exercicis on-line. |
Resolució de problemes, exercicis |
Exercicis proposats sobre els continguts de l'assignatura. Es presenten al Moodle i s'hauran de lliurar també al Moodle. |
Atenció personalitzada |
Atenció de consultes sobre les temàtiques que es treballen i/o esclariments de continguts. |
Descripció |
L'atenció personalitzada es podrà realitzar dirigint-se al professor mitjançant el sistema de missatges i el fòrum del Moodle.
En les pràctiques a través de TIC, les preguntes podran tenir, si es considera útil, informació de retroacció.
|
Metodologies |
Competències
|
Descripció |
Pes |
|
|
|
|
Pràctiques a través de TIC |
|
Tests per temes proposats pel professor. |
20% |
Resolució de problemes, exercicis |
|
Exercicis lliurats mitjançant Moodle. |
30% |
Proves mixtes |
|
Prova presencial al final de l'assignatura |
50% |
Altres |
|
- |
|
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
En les proves presencials és necessari obtenir un mínim de 4 sobre 10 En l'avaluació de segona convocatòria, es podran repetir els exàmens no superats, que participaran en la nota final en el mateix percentatge que en l'avaluació continuada. Les qualificacions obtingudes en les altres parts avaluades també participaran en la nota final de la segona convocatòria, però no es poden repetir. De igual manera, els alumnes es poden presentar a augmentar nota dels exàmens en la segona convocatòria. No obstant, en tots els casos, la nota obtinguda en segona convocatòria invalida les anteriors. Durant les proves d'avaluació, els telèfons mòbils, tablets i altres dispositius electrònics que no siguin expressament autoritzats per a la prova, han d'estar apagats i fora de la vista. |
|