Tipus A
|
Codi |
Competències Específiques |
|
Professionalitzador |
|
AP1 |
Disposar dels coneixements tècnics suficients per identificar i avaluar els riscos laborals existents en una empresa i proposar les mesures necessàries per al control i reducció dels riscos detectats tenint en compte la legislació i normativa vigent en cada un dels temes relacionats. |
|
AP3 |
Desenvolupar la planificació de l'acció preventiva a l'empresa i implantar i mantenir sistemes per a la gestió i la promoció de la prevenció a l'empresa |
|
AP4 |
Fomentar conductes, hàbits, consums, estils de vida saludables i la participació activa dels treballadors com a protagonistes de la seva salut, així com la cultura preventiva a l'empresa i la creació d'entorns saludables. |
Tipus B
|
Codi |
Competències Transversals |
|
Professionalitzador |
Tipus C
|
Codi |
Competències Nuclears |
|
Professionalitzador |
Objectius |
Competències |
Els sistemes d'organitzar el treball a les empreses
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Quines són les metodologies iprocediments per a realitzarl'avaluació dels factors psicosocials al treball
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Quins són els procedimentsque pot recomenar un técnic per fer prevenció dels efectes de l'estres, burnout, violència ocupacional i d'altres problemes d'índole psicosocial
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Implementar in procés de informació i comunicació efectiu a l'empresa sobre la prevenció dels riscos psicosocials.
|
AP1 AP3 AP4
|
|
|
Tema |
Subtema |
1. Règims de treball i descans |
|
2. L´error humà |
|
3. Disseny integral de llocs de treball complexos |
|
4. La càrrega mental |
|
5. L´estrès laboral. Conseqüències dels factors psicosocials nocius |
|
6. Organització del treball. Variables estructurals i dimensions contextuals |
|
7. Escales d´actituds |
|
8. Organització del treball. Variables estructurals i dimensions contextuals |
|
9. Psicosociologia aplicada |
|
10. Metodologies per a l´avaluació dels factors psicosocials. Mètode PSCAT 21 |
|
11. La comunicació a l´empresa |
|
12. Mobbing i altres problemes d´índole psicosocial |
|
Metodologies :: Proves |
|
Competències |
(*) Hores a classe |
Hores fora de classe |
(**) Hores totals |
Activitats Introductòries |
|
1 |
3 |
4 |
|
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
|
3 |
8 |
11 |
|
Atenció personalitzada |
|
30 |
19 |
49 |
|
Proves objectives de tipus test |
|
1 |
10 |
11 |
|
(*) En el cas de docència no presencial, són les hores de treball amb suport vitual del professor. (**) Les dades que apareixen a la taula de planificació són de caràcter orientatiu, considerant l’heterogeneïtat de l’alumnat |
Metodologies
|
Descripció |
Activitats Introductòries |
Es presentaran els models psicosocials que es fan servir a PRL |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
El professor presentara un seguit d'eines d'avaluació i resultats en determinats contextos.
L'estudiant introduirà informació que recollira i en farà la diagnosi técnica. |
Atenció personalitzada |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
|
Descripció |
Resolució de dubtes als estudiants a través del fòrum de dubtes de l'assignatura. |
|
|
Descripció |
Pes |
Resolució de problemes, exercicis a l'aula ordinària |
Realitzar els exercicis presencialment i per e-correu |
20% |
Proves objectives de tipus test |
Exercici teórico-pràctic tipus test que l'estudiant realitzara de manera individual a l'aula |
30% |
Altres |
Treball d'aplicació d'un sistema d'avaluació de FPS i redacció de l'informe |
50% |
|
Altres comentaris i segona convocatòria |
Els estudiants hauran de realitzar els qüestionaris auto-corregibles i els exercicis proposats pel professor per a aquesta matèria Aquests hauran de ser resolts al llarg del període establert, essent obligatòria la seva realització i havent-se de obtenir més d'un 70% de la nota dels mateixos per poder presentar-se a la prova presencial. Avaluació de la matèria. Les notes obtingudes en els tests d'autoavaluació que es realitzaran al llarg de la matèria, resolts a través del campus virtual representaran un 20% de la nota final de la matèria, corresponent el 80% restant a l'examen presencial d'aquesta matèria. Tal com recull la normativa d'avaluació de la URV, aprovada per la Comissió de Docència el 27 de juliol de 2005, els alumnes que no aconsegueixin la superació d'aquesta matèria per l'avaluació contínua descrita, tindran una segona convocatòria sent aquesta una prova que determinarà totalment la qualificació final, coherent amb el concepte d'avaluació continuada. "Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
Bàsica |
, , ,
TOUS, J., El comportamiento absentista y sus repercusiones en la calidad de vida laboral y la calidad del servicio en el sector hotelero., 2009, Septem Ediciones
|
|
Complementària |
TOUS, J., Aspectes psicosocials de la qualitat de vida laboral en el sector hoteler., 2011, Publicacions URV – Col.lecció Recerca
|
|
|
Altres comentaris |
"Durant les proves avaluatives, els telèfons mòbils, tablets i altres aparells alectrònics que no siguin expressament autoritzats per la prova, han d'estar apagats i fora de la vista". |
(*)La Guia docent és el document on es visualitza la proposta acadèmica de la URV. Aquest document és públic i no es pot modificar, llevat de casos excepcionals revisats per l'òrgan competent/ o degudament revisats d'acord amb la normativa vigent |
|